Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
wallflower skrev (21 timer siden):

Positive tester i dag, er fortsatt i sjokk tror jeg 😵‍💫 Hva gjør jeg nå? Haha. Dpo 20

gratulerer såå mye!!! 😍 Jeg er på 11 DPO, blir litt gal av hvor sakte dagene går 😅 hadde kun en svaaaak skygge på rfsu test tidlig i dag, håper fortsatt at det kan dukke opp rosa strek de neste dagene 🤞 Får inntrykk her på KG av at alle får positiv dag 9-11, men det er jo ikke sant haha

AnonymBruker
Skrevet
wallflower skrev (6 timer siden):

Takk for utfyllende svar! ☺️ Nå når jeg er på DPO20, hva skal de digitaltestene vise? 3+ eller 4? Og hvor høyt går de? Hvor ofte har du testet med de? ☺️

Sist jeg var gravid så var 3+ det høyeste, og det skal den liksom slå ut på når det er mer enn 3 uker siden befruktning (mener jeg), og altså skal du være i uke 5+ et eller annet! Så her må man nesten regne litt fra hvor mange uker siden el. Når testene da har vært så sterke som de blir, og digital viste 3+ så slo jeg meg til ro med det frem til tidlig ul🥰

Anonymkode: 219a6...733

• Liker 1
Skrevet

Kveld 12 DPO. Håpet er vel ikke heeelt ute før mensen kommer, men i følge chatGPT tester 95% av gravide positivt på dag 12 eller tidligere 😂 5% av alle gravide er jo også en del mennesker, og egget kaan jo feste seg sent. Men jeg kjenner at jeg har gitt opp denne syklusen litt. Hadde så veldig håpet at det skulle gå nå. Får se om mensen kommer de neste dagene. 
Hvordan holde ut og tenke på noe annet disse dagene???😅

IMG_3409.jpeg

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
BeeKind skrev (18 timer siden):

Kveld 12 DPO. Håpet er vel ikke heeelt ute før mensen kommer, men i følge chatGPT tester 95% av gravide positivt på dag 12 eller tidligere 😂 5% av alle gravide er jo også en del mennesker, og egget kaan jo feste seg sent. Men jeg kjenner at jeg har gitt opp denne syklusen litt. Hadde så veldig håpet at det skulle gå nå. Får se om mensen kommer de neste dagene. 
Hvordan holde ut og tenke på noe annet disse dagene???😅

IMG_3409.jpeg

Altså, jeg syns at å «prøve» i det store og hele er en altoppslukende prosess, så jeg har ingen gode svar til deg dessverre…😩 

om det er liksom 1. måneden eller langt uti, så føler jeg man går å venter på enten mens eller eggløsning. 

Tester ofte her så tror det bare er en sånn greie jeg må fortsette med, helt til den er positiv🙈

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Foresten, hvilken dpo pleier dere begynne å teste?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, jeg syns at å «prøve» i det store og hele er en altoppslukende prosess, så jeg har ingen gode svar til deg dessverre…😩 

om det er liksom 1. måneden eller langt uti, så føler jeg man går å venter på enten mens eller eggløsning. 

Tester ofte her så tror det bare er en sånn greie jeg må fortsette med, helt til den er positiv🙈

Ja det er noe med det! Jeg har venninner som føler at de ikke kan klage til meg om prøving siden vi har prøvd i 5 år, men om det er 1. måneden så føler jeg uansett med dem fordi det er stressende og altoppslukende helt fra første stund 🙊men synes disse dagene på slutten er aller verst, og går så sakte. 

Jeg fikk negativt i dag også, 13 DPO. Kjenner litt mensmurringer så den kommer kanskje i morgen. Har så veldig følelsen av at jeg er gravid, men kan ikke skjønne at det kan stemme 😅

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Foresten, hvilken dpo pleier dere begynne å teste?

Begynner 9-10. Det er ikke noe særlig vits i å begynne før. Burde egentlig vente lenger, men synes nesten det er verre om jeg går og bygger opp forventning og tenker at jeg skal få en positiv. Nesten lettere å få mange negative etterhvert 🙊

• Liker 1
Skrevet
BeeKind skrev (På 31.5.2025 den 15.20):

gratulerer såå mye!!! 😍 Jeg er på 11 DPO, blir litt gal av hvor sakte dagene går 😅 hadde kun en svaaaak skygge på rfsu test tidlig i dag, håper fortsatt at det kan dukke opp rosa strek de neste dagene 🤞 Får inntrykk her på KG av at alle får positiv dag 9-11, men det er jo ikke sant haha

Ble en kjemisk her. Fy for noe dritt ass... 😥😥

AnonymBruker
Skrevet

Testa i dag, tror jeg er 8 dpo. Den var negativ. Senere på dagen kom blodspor på papiret, så tror nok jeg får mensen imorgen (igjen!! 😞). Mista tellinga på antall prøveperioder, men etter MA har jeg svært kort lutealfase (7 eller8 dager tror jeg). Pos el test forrige mandag. 

Håper er kanskje ikke helt ute, men har ikke noe god følelse denne mnd heller. 

Anonymkode: d0c39...09d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Testa i dag, tror jeg er 8 dpo. Den var negativ. Senere på dagen kom blodspor på papiret, så tror nok jeg får mensen imorgen (igjen!! 😞). Mista tellinga på antall prøveperioder, men etter MA har jeg svært kort lutealfase (7 eller8 dager tror jeg). Pos el test forrige mandag. 

Håper er kanskje ikke helt ute, men har ikke noe god følelse denne mnd heller. 

Hvis det er noen trøst så er mine sykluser 26 dager, og med barn nr 2 så fikk jeg positiv el test på dag 20! Likevel ble jeg gravid og det gikk helt fint! 

husker faktisk også at jeg hadde et bittelite blodspor ca 8/9dpo også den gangen. Så hold fast i håpet frem til mensen eventuelt dukker opp. Jeg krysser fingrene for at du slipper den nå🤞🏼🤞🏼🤞🏼❤️

Skrevet
wallflower skrev (På 3.6.2025 den 12.27):

Uff, så leir å høre. Så utrolig dritt 💔😫 Føler virkelig med deg! Når alt man vil er å få den rosa streken, også får man det også gikk det ikke likevel...

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har eggløsning idag. Er i pp 8 denne gang. Tidligere prøvd mange år uten resultat ( bare kjemiske) og hormonspiral.  Fikk eggløsning idag på dag 14. Vanligvis dag 17. Håper den sitter! Har begynt prosessen med å søke ivf nå etter sommerferien.  Vil virkelig klare det uten hjelp og alt som følger med 🥲

Anonymkode: ad199...cff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis det er noen trøst så er mine sykluser 26 dager, og med barn nr 2 så fikk jeg positiv el test på dag 20! Likevel ble jeg gravid og det gikk helt fint! 

husker faktisk også at jeg hadde et bittelite blodspor ca 8/9dpo også den gangen. Så hold fast i håpet frem til mensen eventuelt dukker opp. Jeg krysser fingrene for at du slipper den nå🤞🏼🤞🏼🤞🏼❤️

Du ga meg håpet tilbake! Var helt sikker på at mensen skulle komme i dag, men blødningen stoppa og nå er det ingen tegn til at den skal dukke opp i dag (som den har gjort de siste syklusene!!) 🤞🏻

fremdeles negativ test, men skal holde på håpet litt til 😍

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du ga meg håpet tilbake! Var helt sikker på at mensen skulle komme i dag, men blødningen stoppa og nå er det ingen tegn til at den skal dukke opp i dag (som den har gjort de siste syklusene!!) 🤞🏻

fremdeles negativ test, men skal holde på håpet litt til 😍

Så fint å høre! Håper det blir to streker for deg snart❤️

Skrevet
wallflower skrev (På 3.6.2025 den 12.27):

Klem til deg ❤️ er ikke akkurat lett alt dette 😓 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Så fint å høre! Håper det blir to streker for deg snart❤️

Altså… Tror du det kan stemme??? 😳 Mensen har ikke kommet, men tidvis litt antydning til blodspor på papiret. Hatt 26 dagers syklus, men nå er jeg på dag 28!!

IMG_3935.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
Hafruefrøkna skrev (19 timer siden):

Klem til deg ❤️ er ikke akkurat lett alt dette 😓 

Kan jeg spørre hva kjemisk er? 🤔 har lests et flere plasser uten helt å forstå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hva kjemisk er? 🤔 har lests et flere plasser uten helt å forstå.

Kjemisk betyr at egget fester seg nok til å produsere HCG som da slår ut på en positiv test, men at det av en eller annen grunn slutter å utvikle seg og støtes ut. Det er en form for veldig tidlig spontanabort 

Anonymkode: 07449...88f

• Liker 1
Skrevet

Hvor regner man ut dpo? Fra dagen men har positiv el test eller dagen etter? Fra man får postiv test så kan det jo ta 48 timer før egget slipper så hvordan blir regning? Jeg hadde positiv test kveld 29.05 og negativ morgen dagen etter, hvor mange dpo er jeg da?

AnonymBruker
Skrevet
Amra2023 skrev (7 timer siden):

Hvor regner man ut dpo? Fra dagen men har positiv el test eller dagen etter? Fra man får postiv test så kan det jo ta 48 timer før egget slipper så hvordan blir regning? Jeg hadde positiv test kveld 29.05 og negativ morgen dagen etter, hvor mange dpo er jeg da?

Jeg regner eggløsning dagen etter positiv test, så jeg ville sagt at du da er 9 dpo, men mulig andre tenker annerledes😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...