Gå til innhold

Gir dere lunsj til håndverkere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei. De vet jo hva og hvor de skal så de må jo ha med seg mat. Tilbyr kaffe/vann og noen kjeks/druer til. 

Anonymkode: 2e271...bf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de har med egen niste og thermos. :) 

Anonymkode: e9971...200

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 23.15):

Er de virkelig så uprofesjonelle at de ikke gjør en så god jobb som mulig uansett om de ikke får mat og drikke og snacks og fandens oldemor? 

Da fortjener de virkelig ikke den allerede skyhøye prisen man betaler for håndverkertjenester! 

Anonymkode: 16071...dfc

Prisen du betaler for håndverkere er ikke lønna de får utbetalt. Skyhøye priser er ikke det samme som høye lønninger.

Det er snakk om en kanne fersk kaffe og litt kjeks el.l, ikke mat og snacks.

Anonymkode: 1f739...91a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prisen du betaler for håndverkere er ikke lønna de får utbetalt. Skyhøye priser er ikke det samme som høye lønninger.

Det er snakk om en kanne fersk kaffe og litt kjeks el.l, ikke mat og snacks.

Anonymkode: 1f739...91a

Selvfølgelig, det er såklart ikke materialkostnadene jeg snakker om her. Det er klart det koster å drive bedrift, og det er klart det koster for materiell. Likevel er det noe feil når håndverkere med 2 år på videregående + to års læretid har samme timepris for arbeidet, som tjenesteytere med mange års universitetsutdanning og enda større krav til etterutdanning/jevnlig kursing. Sånn er det i Norge... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel min mann gjør det, de skal ha mat de også mener han.  Han glemmer at vi betaler de, han føler de er kompiser (vi kjenner de ikke fra før) 

Anonymkode: 02a9e...9dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet hjemme hos folk. Hadde selvfølgelig min egen matpakke med. Går ikke på jobb uten å vite at jeg har mat til pausen. Det er slett ikke alle steder jeg ville tatt imot mat eller drikke om de hadde tilbudt heller. 

Anonymkode: ec26b...488

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å tilby kaffe og monster. De fleste takker nei, men noen virker å sette pris på det. 

Anonymkode: 47c33...899

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. De tar en time betalt for lunsjen.

Anonymkode: a232d...ba1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg serverte ingenting. Det er jo jobben deres og jeg betaler for tjenesten. Regner med de har kaffe og matpakke med seg

Anonymkode: 8ac13...540

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvfølgelig, det er såklart ikke materialkostnadene jeg snakker om her. Det er klart det koster å drive bedrift, og det er klart det koster for materiell. Likevel er det noe feil når håndverkere med 2 år på videregående + to års læretid har samme timepris for arbeidet, som tjenesteytere med mange års universitetsutdanning og enda større krav til etterutdanning/jevnlig kursing. Sånn er det i Norge... 

Du kanskje har mange års universitetsutdanning men du skjønner jo ikke mye om hvordan markeder fungerer. Dette handler om tilbud og etterspørsel for tjenestene og ekspertisen de leverer. Eller tenker du at man automatisk skal betale noen med doktorgrad i teologi mer enn en rørlegger bare fordi de har studert på universitetet i mange år? 

Anonymkode: 39604...9a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...