AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Del Skrevet 7. mai Eller et lite mellom måltid? Vi har 3 håndverkere på jobb. De blir kjørt og hentet av noen. De har ikke bil selv og huset vårt som de pusser opp ligger i et øde sted der det ikke finnes butikk. Mannen min syns synd på dem og han ber meg gi mat til håndverkere... Hva mener dere om det? Er det innafor Anonymkode: 0f29d...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 7. mai #2 Del Skrevet 7. mai De har vel med matpakke? Pleier å være selvhjulpne. De har også ofte med kaffe på thermos. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Del Skrevet 7. mai Nei. Kaffe får de. Anonymkode: b6e41...264 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Del Skrevet 7. mai Jeg gir ikke mat, men gir dem ubegrenset tilgang på te/kaffe og snacks. Legger det frem. Anonymkode: 8a70a...e38 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Del Skrevet 7. mai Jeg ville nok gitt de noe, noe frukt tilgjengelig eller sånne mellombarer etc. Hvis de er over lengre tid, kansnje noen ordentlige lunsjmpltider innimellom. Anonymkode: d78b7...bb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoops Skrevet 7. mai #6 Del Skrevet 7. mai Når man jobber langt fra butikk og ikke kjører selv har man jo lunsj med 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 7. mai #7 Del Skrevet 7. mai Nei, men de kan få et glass vann om de spør. Mat får de holde selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. mai #8 Del Skrevet 7. mai Jeg er vant med at de klarer seg selv. Tilgang til toalett og de har ellers selv. Å gi kaffe/te kan være fint, og eventuelt sette frem en pakke kjeks eller noe frukt, men jeg hadde ikke gjort noe mer enn det. Jeg hadde regnet med de tok med mat hjemmefra. Ofte er jo huseier på jobb også, mens håndverkere er der. Nå er det hverken veldig kaldt eller varmt, men fint å gi noe iskaldt vann i varmen, eller kaffe i kulden, men de har stort sett termos som annen sa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Eller et lite mellom måltid? Vi har 3 håndverkere på jobb. De blir kjørt og hentet av noen. De har ikke bil selv og huset vårt som de pusser opp ligger i et øde sted der det ikke finnes butikk. Mannen min syns synd på dem og han ber meg gi mat til håndverkere... Hva mener dere om det? Er det innafor Anonymkode: 0f29d...4ec «Ber deg»? Er han ikke i stand til å gi dem mat selv? Dersom du mener de ikke behøver mat så gir du dem ikke mat. De er jo voksne mennesker - de har med seg matpakke (eller ville ha hatt med matpakke, om de ønsket spise). Dersom din mann mener de bør få mat? Da får han lage eller kjøpe inn mat. Det er ikke ditt ansvar å fikse ting din mann «synes». Det blir for dumt, i og med at det er ulovlig å være gift med småunger for unge til å kunne lage mat. Jeg hadde verken laget mat eller spist mat. Folk har helt forferdelig personlig hygiene, så jeg spiser ikke ting fremmede har laga. Hvordan vet jeg at de vasker hendene etter at de driter? Eller fjøla mellom rå kylling og brød? Anonymkode: 8fd56...a32 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Del Skrevet 7. mai Høres useriøst ut at de blir fraktet i bil. Er dette norske arbeidstakere, eller betaler dere for sosial dumping? Anonymkode: 33da9...39a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Del Skrevet 7. mai Nei.. Tilbyr de vann/brus da, dersom jeg er hjemme. Satt frem kaffe på termos, kopper og et fat med druer og godteri når jeg hadde håndverkere som byttet ut vinduene i hele huset og jobbet lenge. Ellers ingenting.. Anonymkode: f03ec...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Del Skrevet 7. mai Hadde ikke gitt mat. Dyrt nok. De har vel med seg matpakke. Kaffe ville jeg laget om de ønsket. Men om vi ikke hadde vært hjemme ville det blitt på termos. Ikke fri tilgang til å ordne seg. Ville gitt tilgang til toalett og vann selvsagt. Ellers er det jo arbeidsgiver som skal tilrettelegge. Anonymkode: 6f95f...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Del Skrevet 7. mai Kaffe, noe kjeks/boller, men absolutt ikke disket opp med lunsj nei! De er jo ikke barn. Hvis det er østeuropeere så pleier de stort sett ikke spise før etter jobb, så kan være derfor de ikke har med mat Anonymkode: 4b585...053 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Del Skrevet 7. mai Gir du de mat tror de du vil i buksa på de😄 Fint å være raus. Men hvilke andre yrker får lunsj? Tar du med en baguette til frisøren din?😅 Anonymkode: b8532...c14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 7. mai #15 Del Skrevet 7. mai Da jeg jobbet som tømrer hadde vi nå med matpakke. Eneste gangen vi fikk mat i forbindelse med ting var når vi hadde kransing. Da fikk vi alt fra grillmat, pizza,middag eller en kake. Syns og rart de blir kjørt og slipt av, høres rart ut at ingen har bil på plassen. Er dette et seriøst firma, høres jo nesten ut som slik med utlendinger som plasserer ut folk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Del Skrevet 7. mai Nei. Kan gi drikke. Kan også gi en is i sommervarmen. Anonymkode: 9b544...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Del Skrevet 7. mai Husk at håndverkere som får litt ekstra, drikke eller noe til kaffen og kaffe, gjør litt ekstra for kunden…. De har sikkert med seg lunsj, men fersk kaffe og en pakke kjeks setter de nok pris på. Anonymkode: 1f739...91a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 7. mai #18 Del Skrevet 7. mai (endret) . Endret 8. mai av Sicktrip 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Del Skrevet 7. mai Har aldri hatt håndtverkere i hus,her er det noen i familien som gjør ting når det trengs. Og da er det full forpleining selvsagt. Anonymkode: 1822f...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Del Skrevet 7. mai Hvilke håndverkere er det som ikke har bil og som ikke har med seg matpakke?. La meg gjette, de er utlendinger som jobber svart og du har ingen garanti på jobben som blir gjort?. Men det er heller ikke så viktig siden det er billig?. Anonymkode: b74d7...9f7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå