AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:11 #81 Del Skrevet torsdag kl 12:11 Du trenger ikke å gjøre deg dummere enn du er. Du vet at han ikke er en bra fyr for deg og dine barn, du hadde ikke laget et innlegg om han uten. DU har et ANSVAR for at barna dine IKKE blir utsatt for et dårlig hjemmemiljø og blir vitne til alle slags faenskap. Og selv om du kanskje lurer deg selv til å tro at barna dine ikke for med seg hva som skjer rundt så tar du feil, barn ser, hører og føler ALT. Du har valgt å får barn, du har et ansvar for små mennesker som er viktigere enn deg og dine desperate ønsker om et forhold med denne fyren. Om du ikke klarer å ta til fornuften for egen del så MÅ du gjøre det for barna. Anonymkode: daaae...2fb 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:19 #82 Del Skrevet torsdag kl 12:19 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Øøøh jeg har partner fra utlandet. Vi har vært sammen i over et år og aldri noensinne har han sagt noe sånt. Dette har ingenting med å være sammen med en utendlandsk mann å gjøre men å treffe en uten evne til regulering av egen oppførsel, manglende evne til samvittighet og uten skam. Ingen er sånn med en annen. Om han bor et annet sted er dette enkelt . Kutt all kontakt, du er avhengig og dopamin og det emosjonelle her og trenger muligens hjelp selv. Noen liker jo også offer rollen og kommer seg ikke ut. om han er slik foran barna dine håper jeg BV involveres siden du ikke står opp for de. Du har faktisk de å tenke pp også og de fortjener å være nummer 1 hos mor Anonymkode: 0ec7e...ac4 Ja, godt poeng. Det er for lett å skylde dårlig oppførsel på kulturforskjeller eller diagnoser. Dette er mishandling! Og du skal ikke godta sånn oppførsel fra NOEN!! Ikke en gang om de kommer fra en kultur hvor ikke kvinner er verdt noe. Du VET at du er mye verdt, og at du fortjener respekt. Og mannen din skal behandle deg godt. Hver dag! Jeg var uvenner med ei på hele ungdomsskolen. Jeg trodde HUN var slem. Men disse tingene som mannen din gjør, hadde hun ALDRI gjort! Anonymkode: e675b...0e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:48 #83 Del Skrevet torsdag kl 12:48 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Haha ja han sier ofte det til meg han også.. så ja stemmer nok det Anonymkode: d59ec...bda Du må ikke begynne å tro på det han sier. Du må komme deg bort fra han og bygge deg selv opp. Han bryter deg ned for å få makt over deg. Da kan han kontrollere deg og bruke deg for det han vil. Dette gjør han med å fortelle deg at du er dum og at du er ubrukelig som menneske. Og han vil også bruke redsel som et middel for å oppnå kontroll og makt over deg. Som at jeg skal drepe deg. Jeg skal drepe ungene dine, foreldre dine, hunden din. Går du fra meg skal jeg ødelegge ryktet ditt. Ting han tror vil fungere. Sånn at du skal bli og bare bli mere og mere nedbrutt som menneske. Da har du mindre forsvar og er lettere å styre. Og du er tydeligvis ikke glad i deg selv. Du blir med han og du svarer som du svarer over her. ☝️ Det at du ikke er glad i deg selv gjør jo at du finner deg i sånn som dette. Jeg sverger for deg at denne mannen føler ingen kjærlighet overhodet for deg, det er han ikke i stand til. Han føler kun hat og forakt. De gode dagene er kun for å holde på deg. Han bruker deg til noe. Ut fra det jeg har lest hittil så liker han å være stygg med deg og han vil inn i Norge. Ja, det finnes mennesker som er sammen med andre kun for å gjøre livet deres til et helvete. Det er det de liker. Akkurat som noen liker å gjøre andre glad, så liker andre å gjøre andre redde, miserable, fortvilet. De elsker det. Men han elsker ikke deg. Han elsker ingen. Ikke sin egen mor eller barn engang. Anonymkode: a07b0...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:59 #84 Del Skrevet torsdag kl 12:59 AnonymBruker skrev (18 timer siden): neppe psyko i hjemlandet sitt, dette handler vel ofte om kulturkræsj og religion vil jeg tro? Du bringer skam til han og slekten dersom du oppfører deg feil? Har du sett filmen eller lest boken "Ikke uten min datter"? Anbefaler filmen, gir godt innblikk i forskjellene. Anonymkode: 42805...d16 Han fyren fra den filmen (som var en sann historie) er jo psykopat. Det var jo ikke kulturforskjeller. Han var jo voldelig. Ikke si at ts skal finne seg i vold fordi det sikkert er en del av hans kultur. Hun må komme seg vekk. Noe forresten hun i filmen gjorde. Hun måtte rømme. Eneste som hjelper mot en voldelig mann er avstand. Og ts, tilfelle du ikke vet det så er alt du skriver om alvorlig psykisk vold. Du må gå i fra han. Fort. Anonymkode: a07b0...14c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet torsdag kl 13:17 #85 Del Skrevet torsdag kl 13:17 Tror dessverre at familien din har rett i at du er hjernevaska. Håper du en vakker dag klarer å forlate han. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:30 #86 Del Skrevet torsdag kl 13:30 Se for deg at ditt barn er sammen med en person som gjør alt dette mot seg. Hva hadde du sagt da? Er det greit å bli behandlet slik så lenge han er snill når det passer han? Er det slik du vil at dine barn skal oppleve barndommen? For da kommer de til å tenke at slik skal mennesker være mot hverandre, og finne like destruktive forhold selv. Jeg synes du er ufattigelig tåpelig og uansvarlig som greier å sette deg selv, men ikke minst dine barn i denne situasjonen. Så driver du å spøker om at han kaller deg dum, og at familien mener du er hjernevasket. Jeg tror ikke du er verken dum eller hjernevasket, bare ufattlige lite ansvarlig,. Hvordan kom du på ideen om å dra dette inn i huset? Var du kåt? Asså...hva tenker du med som ikke setter ned foten og skjønner at denne personen ikke bare driver med psykisk mishandling, men faktisk kan være farlig for både deg og dine barn. "Jeg elsker å være med han". Ta deg sammen. Anonymkode: 1aa84...3ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:31 #87 Del Skrevet torsdag kl 13:31 ja Anonymkode: cb6c4...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet torsdag kl 14:53 #88 Del Skrevet torsdag kl 14:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se for deg at ditt barn er sammen med en person som gjør alt dette mot seg. Hva hadde du sagt da? Er det greit å bli behandlet slik så lenge han er snill når det passer han? Er det slik du vil at dine barn skal oppleve barndommen? For da kommer de til å tenke at slik skal mennesker være mot hverandre, og finne like destruktive forhold selv. Jeg synes du er ufattigelig tåpelig og uansvarlig som greier å sette deg selv, men ikke minst dine barn i denne situasjonen. Så driver du å spøker om at han kaller deg dum, og at familien mener du er hjernevasket. Jeg tror ikke du er verken dum eller hjernevasket, bare ufattlige lite ansvarlig,. Hvordan kom du på ideen om å dra dette inn i huset? Var du kåt? Asså...hva tenker du med som ikke setter ned foten og skjønner at denne personen ikke bare driver med psykisk mishandling, men faktisk kan være farlig for både deg og dine barn. "Jeg elsker å være med han". Ta deg sammen. Anonymkode: 1aa84...3ac Enig her. Dette er hårreisende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:13 #89 Del Skrevet torsdag kl 15:13 Jeg forstår ikke spørsmålet. Hvis ikke en slik oppførsel får noen til å gå, hva må til da? Anonymkode: 840f1...884 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet torsdag kl 15:19 #90 Del Skrevet torsdag kl 15:19 Skill deg og bytt adresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåtrå Skrevet torsdag kl 16:00 #91 Del Skrevet torsdag kl 16:00 Skill deg å få besøksforbud! Han truer med å drepe deg. Politiet tar dette alvorlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:07 #92 Del Skrevet torsdag kl 16:07 Og dersom noen pårørende av TS tilfeldigvis skulle lese her, eller pårerende av andre som er i en situasjon slik som TS: Ta for guds skyld kontalt med barmevernet. De kan faktisk presse mor til å gå fra mannen sin for barnas beste, eller de kan flytte barna helt ut. Mor tar åpenbart ikke valg til barnas beste her. Anonymkode: a79f9...67f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:21 #93 Del Skrevet torsdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Igrunn ikke, hvis han er sur når barn er tilstedet så leker han heller silence treatment og ikke sier noe hele kvelden, vil ikke spise middag med oss, sier ingenting til noen, bare ser ned i tlf gjerne da fra 5 på ettermiddagen til 12 på natta. Anonymkode: d59ec...bda Silent treatment er også psykisk vold. Denne mannen er veldig voldelig. Og de legger merke til dette. Jeg la merke til det som barn. Voksne som ignorer hverandre. Jeg fant meg kun sånne menn selv fra tenårene og i voksen livet. Du må beskytte de mot dette. Og beskytte deg selv. Anonymkode: a07b0...14c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:25 #94 Del Skrevet torsdag kl 16:25 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Igrunn ikke, hvis han er sur når barn er tilstedet så leker han heller silence treatment og ikke sier noe hele kvelden, vil ikke spise middag med oss, sier ingenting til noen, bare ser ned i tlf gjerne da fra 5 på ettermiddagen til 12 på natta. Anonymkode: d59ec...bda Dere er ikke verdt tiden hans eller oppmerksomheten hans. Han er ikke snill når han gjør dette. Han mener å være slem, tilfelle du tenkte at dette var greit siden han under stillheten ikke sier onde ord, eller skriker og spytter. Anonymkode: a07b0...14c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:22 #95 Del Skrevet fredag kl 22:22 Det høres ut som du har en familie som støtter deg og ønsker at du kommer deg bort fra mannen din. De ønsker deg alt vel. Når jeg til slutt avgjorde at jeg måtte komme meg ut av forholdet, sendte jeg melding til familien (jeg klarte ikke, og kunne ikke ringe), å sa jeg ville ut, og spurte om de ville støtte meg. Det var et rungende JA. De støttet 100%. Det kostet meg masse å klare sende den meldingen, for da forpliktet jeg meg til å faktisk gjøre noe med livssituasjonen min, men jeg var helt bunnkjørt og vet ikke om jeg hadde vært her i dag om ikke jeg hadde hoppet i det og sendt meldingen. Håper du finner styrken. Det fortjener du! Anonymkode: 17eac...ba9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:27 #96 Del Skrevet lørdag kl 12:27 AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.27): Vil først si at mannen er fra ett land utenfor EØS, og har du vært/ er gift med en hadde det vært fint å høre erfaringer. Gift I 4 år, bor i hvert vårt land, alt startet rosenrødt og jeg var hos han gjevnlig, nå har han kommet til Europa og jobber og tjener egne penger. 1: en dag er jeg hans prinsesse og Beste jenta i denne verden og sier masse fint og vi har det kjempe bra, dagen etter er jeg den styggeste dama, syk i hue, ødelagt, gammal, feit, gjør ingenting for han osv osv.. kan starte med små ting som feks han ikke finner røykpakken sin, at barnet min har venner på besøk, eller at jeg snakket litt for lenge med moren min på tlf. 2: må alltid gå på eggeskall rundt han så han alltid er fornøyd 3: kan ikke besøke familie når vi er sammen her i Norge. 4: venner kan jeg ikke ha, iallfall ikke gutter da hadde han vel drept meg.. 5: har sagt flere ganger at en dag vil han drepe meg 6: sier når han er sur at det er bare for meg å gå fra han for det er hans drøm å leve uten meg, slippe mitt stygge ansikt og dårlige ånde som han har mått leve med i alle år. 7: han starter alltid krangel når vi har planer, feks bursdager eller noe annet som ikke er i hans favør for at han kan lage dårlig stemning. 8: blokkerer meg og blir singel på facebook etc og forblir det flere dager. Åpner ikke tlf når jeg ringer for å ordne opp men sier han får meldinger av jenter som vil ha sex med han. 9: bruker hele tiden mot meg at jeg ikke klarer noen ting og at alle andre jenter er bedre enn meg til alt, alle andre får jo typen inn til Norge så hvorfor klarer ikke jeg det, jeg er ubrukelig. 10: spurte snilt om han kunne komme seg til meg på egenhånd da det koster mye med bensin/bom/ferje og kjøre i 6 timer, da hylte han meg i ansiktet og spyttet meg i fjeset og ja samme tralten. Familien min sier jeg er hjernevasket av han, men jeg elsker hans gode dager men hater hans dårlige.. så ja noen som skjønner hva jeg går igjennom? Anonymkode: d59ec...bda Tja du. Dette var da en «keeper»😅 Minner om at dette vesenet her er du sammen med helt frivillig. Anonymkode: af559...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:03 #97 Del Skrevet lørdag kl 14:03 AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.27): Vil først si at mannen er fra ett land utenfor EØS, og har du vært/ er gift med en hadde det vært fint å høre erfaringer. Gift I 4 år, bor i hvert vårt land, alt startet rosenrødt og jeg var hos han gjevnlig, nå har han kommet til Europa og jobber og tjener egne penger. 1: en dag er jeg hans prinsesse og Beste jenta i denne verden og sier masse fint og vi har det kjempe bra, dagen etter er jeg den styggeste dama, syk i hue, ødelagt, gammal, feit, gjør ingenting for han osv osv.. kan starte med små ting som feks han ikke finner røykpakken sin, at barnet min har venner på besøk, eller at jeg snakket litt for lenge med moren min på tlf. 2: må alltid gå på eggeskall rundt han så han alltid er fornøyd 3: kan ikke besøke familie når vi er sammen her i Norge. 4: venner kan jeg ikke ha, iallfall ikke gutter da hadde han vel drept meg.. 5: har sagt flere ganger at en dag vil han drepe meg 6: sier når han er sur at det er bare for meg å gå fra han for det er hans drøm å leve uten meg, slippe mitt stygge ansikt og dårlige ånde som han har mått leve med i alle år. 7: han starter alltid krangel når vi har planer, feks bursdager eller noe annet som ikke er i hans favør for at han kan lage dårlig stemning. 8: blokkerer meg og blir singel på facebook etc og forblir det flere dager. Åpner ikke tlf når jeg ringer for å ordne opp men sier han får meldinger av jenter som vil ha sex med han. 9: bruker hele tiden mot meg at jeg ikke klarer noen ting og at alle andre jenter er bedre enn meg til alt, alle andre får jo typen inn til Norge så hvorfor klarer ikke jeg det, jeg er ubrukelig. 10: spurte snilt om han kunne komme seg til meg på egenhånd da det koster mye med bensin/bom/ferje og kjøre i 6 timer, da hylte han meg i ansiktet og spyttet meg i fjeset og ja samme tralten. Familien min sier jeg er hjernevasket av han, men jeg elsker hans gode dager men hater hans dårlige.. så ja noen som skjønner hva jeg går igjennom? Anonymkode: d59ec...bda Ja, du blir mishandlet. Ingen har bare dårlige dager. Det er de gode dagene som fanger en. Første gang noen turer med eller gjør det slutt, slår, spytter eller mister besinnelsen er det er tegn på at forholdet har vart for lenge. Herregud, les ditt eget innlegg og so til deg selv at det er barnet ditt som forteller deg dette om partner. Hva ville du selv ha sagt?? Anonymkode: 0d603...7ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:05 #98 Del Skrevet lørdag kl 14:05 AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.39): neppe psyko i hjemlandet sitt, dette handler vel ofte om kulturkræsj og religion vil jeg tro? Du bringer skam til han og slekten dersom du oppfører deg feil? Har du sett filmen eller lest boken "Ikke uten min datter"? Anbefaler filmen, gir godt innblikk i forskjellene. Anonymkode: 42805...d16 Kutt ut a! Den er ett skrekkens eksempel fra forrige årtusen. De fleste lever ikke like strengt i dag 😂 ikke uten min datter var noe jeg husker de gamle husmødrene snakke om da jeg var lita. Anonymkode: 0d603...7ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:10 #99 Del Skrevet lørdag kl 16:10 Hvordan går det med deg, Ts? Innser du at du MÅ kutte alle bånd og all kontakt med denne mannen så fort som overhodet mulig for din egen og dine barns sikkerhet? (I visse tilfeller kan man faktisk få innvilget raskere skillsmisse...) Har du satt i gang prosessen? Om ikke, hva stopper deg i så fall? Er du villig til å ofre eget liv for denne mannen, gjøre barna dine morløse (hvis de overlever, da)? Denne mannen er svært farlig! Du kan aldri endre ham, dette er den han er! Hva gjør du med det? Anonymkode: ce86b...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:01 #100 Del Skrevet lørdag kl 18:01 AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.27): Vil først si at mannen er fra ett land utenfor EØS, og har du vært/ er gift med en hadde det vært fint å høre erfaringer. Gift I 4 år, bor i hvert vårt land, alt startet rosenrødt og jeg var hos han gjevnlig, nå har han kommet til Europa og jobber og tjener egne penger. 1: en dag er jeg hans prinsesse og Beste jenta i denne verden og sier masse fint og vi har det kjempe bra, dagen etter er jeg den styggeste dama, syk i hue, ødelagt, gammal, feit, gjør ingenting for han osv osv.. kan starte med små ting som feks han ikke finner røykpakken sin, at barnet min har venner på besøk, eller at jeg snakket litt for lenge med moren min på tlf. 2: må alltid gå på eggeskall rundt han så han alltid er fornøyd 3: kan ikke besøke familie når vi er sammen her i Norge. 4: venner kan jeg ikke ha, iallfall ikke gutter da hadde han vel drept meg.. 5: har sagt flere ganger at en dag vil han drepe meg 6: sier når han er sur at det er bare for meg å gå fra han for det er hans drøm å leve uten meg, slippe mitt stygge ansikt og dårlige ånde som han har mått leve med i alle år. 7: han starter alltid krangel når vi har planer, feks bursdager eller noe annet som ikke er i hans favør for at han kan lage dårlig stemning. 8: blokkerer meg og blir singel på facebook etc og forblir det flere dager. Åpner ikke tlf når jeg ringer for å ordne opp men sier han får meldinger av jenter som vil ha sex med han. 9: bruker hele tiden mot meg at jeg ikke klarer noen ting og at alle andre jenter er bedre enn meg til alt, alle andre får jo typen inn til Norge så hvorfor klarer ikke jeg det, jeg er ubrukelig. 10: spurte snilt om han kunne komme seg til meg på egenhånd da det koster mye med bensin/bom/ferje og kjøre i 6 timer, da hylte han meg i ansiktet og spyttet meg i fjeset og ja samme tralten. Familien min sier jeg er hjernevasket av han, men jeg elsker hans gode dager men hater hans dårlige.. så ja noen som skjønner hva jeg går igjennom? Anonymkode: d59ec...bda LØP! OG IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM!!! DET ER SLIK FOLK BLIR DREPT!!!! Anonymkode: f4349...b1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå