Gå til innhold

Er mannen min psyko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Igrunn ikke, hvis han er sur når barn er tilstedet så leker han heller silence treatment og ikke sier noe hele kvelden, vil ikke spise middag med oss, sier ingenting til noen, bare ser ned i tlf gjerne da fra 5 på ettermiddagen til 12 på natta. 

Anonymkode: d59ec...bda

hvorfor tror du ikke han er eller kan bli psykisk voldelig mot ungene dine? Sjansen for vold mot barna er gigantisk mye høyere når far ikke er biologisk. 

Du har et merkelig fokus. Ok mannen din har singelstatus på face. Og han gir silent treatment overfor deg og barna.

Overser at barna dine får en dårlig barndom fordi du er så ego at du elsket mannen høyere enn både deg selv og barna. Det er ikke tilfellet men barna dine vil likevel sitte igjen med den følelsen. Hvor ofte er han alene med dem?  Jeg blir paff av måten du tenker på, er du så ute at du ikke tror han er slem mot dem når du vet han er så slem mot deg? 

Anonymkode: 724e4...d9c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at du har vært i et voldelig forhold før dette også, TS. Dine barns far?

Ikke at det spiller så stor rolle. Det som spiller en rolle er at du nå har gått fra virkelig ille, til langt, langt verre!

Det er alvor nå! Han har truet med å drepe deg! Og han har alle tegn på det som anses som klassiske faretegn før et partnerdrap.

Du har én sjanse nå, TS!

Du må skille deg NÅ! OG du må snakke med både Krisesenteret og politiet, søk om å få en hurtig skillsmisse pga. vold og alvorlige trusler om vold. Og anmeld ham! Om du gjør dette vil det være enklere for deg å få hjelp til å være trygg fremover! Og han vil trolig unngå å komme til Norge fordi han da vil bli innkalt til forhør og risikere rettssak/straff. Så gjør du dette NÅ, så vil det trolig være nok til å holde ham ute av Norge, og du og barna vil være trygg.

Du MÅ gjøre dette før han velger å flytte til Norge! Og det haster, for for hver gang han kommer hit, hver eneste gang risikerer du at dine barn blir morløse. Hvem skal ta vare på barna dine da?

Volden du beskriver han gjør mot deg og barna, den er så alvorlig at hvis barnevernet visste dette så ville de gi deg en sjanse til å avslutte forholdet til mannen - eller risikere at andre må ta vare på barna. For du kan ikke la denne mannen komme til ditt og barnas hjem noensinne igjen!

Kontakt Krisesenter i morgen og be dem om å også bli med deg til politiet, de kan støtte deg!

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

(Og du - du har kjempet i mange år for en mann som ikke en gang er i nærheten av å være den mannen du håpte han skulle være. Han er en alvorlig voldelig mann som utøver psykisk og fysisk vold mot deg og ungene, driver grov manipulering og straffbart kontrollregime mot deg, samt at han kommer med straffbare trusler om å drepe deg. Du må begynne å kjempe for deg selv nå, TS, og det betyr å kjempe for å kutte absolutt alle bånd til denne mannen, og gjøre alt du kan for å holde ham utenfor Norges grenser for fremtiden. Den mannen du ønsker å møte, han møter du aldri så lenge du ikke kvitter deg med voldsmannen! Og når du har kvittet deg med ham så trenger du behandling slik at du kan velge gode, ikke-voldelige menn for fremtiden..)

Anonymkode: ce86b...a9d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på spørsmålet ditt er JA. Her er det bare å gå videre, for alle involvertes del. Dette er totalt dødfødt. Det du beskriver er ikke kjærlighet.

Anonymkode: 9fc3b...60e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du lider av Stockholm syndrom og avhengighet, for det siste i verden dette er, er kjærlighet!!! 

Du elsker ideen om han. Du elsker tanken på at han kanskje kan bli snill hvis du bare gir enda litt mer. 

Men tro meg- det kommer aldri til å skje! 

Jeg var gift med en iraner i noen år, og det du beskriver er nøyaktig vårt forhold. 

Jeg trodde jeg kunne endre ham og jeg trodde han kunne bli snill. 

nå er det gått 18 år siden, og han er fortsatt like ond mot både meg og barna våre. 

Hans mål i livet ble å ta knekken på meg. Og selv om minste bare var 2 år da jeg dro så fortsatte han trakasseringen. 

Jeg flyktet til krisesenter og fikk god hjelp der. 

Gikk også med voldsalarm i mange år. 

Takk din skaper hvis barna dine ikke er hans barn. Da har du en mulighet for å kutte alle bånd. Det har ikke jeg…

Våre barn har lidd enorm overlast fordi han aldri behandlet dem godt. 

Han fikk dessverre samvær hver 2. helg på tross av ekstremt stygg psykisk vold mot dem. 

Retten satte hans rett til samvær over barnas behov for en trygg hverdag 😢

De er heldigvis store nok til å bestemme selv nå, men begge har lidd enormt med en slik far. 

Jeg håper inderlig du klarer å komme deg bort fra ham. 

Ikke gjør det slutt på vanlig måte. Send en sms og blokker. Gi beskjed til alle rundt deg og så flytter du til et trygt sted i en periode. 

Foreldre/krisesenter etc. 

Du står i en svært farlig situasjon, og du må ikke bagatellisere noe her. Dette er en syk og farlig mann!!! 

Anonymkode: aa39b...b11

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Familien min sier jeg er hjernevasket av han, men jeg elsker hans gode dager men hater hans dårlige.. så ja noen som skjønner hva jeg går igjennom?

Ja, jeg skjønner at du snart er en del av statistikken drept-av-innvandrerektemann. På tide å ta grep.

Anonymkode: 94f9d...d14

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en venninne hadde opplevd det du opplever, hva hadde rådet ditt vært til henne? 

Anonymkode: d445b...26e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille mennesker gjør ikke så grusomme ting mot partneren sin. De later som de er snille slik at partneren skal tviholde på håpet om at han plutselig skal bli snill hver dag. Det skjer ikke! Han er en mishandler, og det går ut over barna dine også

Anonymkode: e675b...0e5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mor. Det er ikke kun ditt eget liv du kan ødelegge fullstendig. Å være mor bringer med seg et ansvar, du skal ikke lenger utsette barnet eller deg selv for verbal mishandling. Dette er ikke kjærlighet. Det er sykt. 

Anonymkode: db1bc...6b9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er mor. Det er ikke kun ditt eget liv du kan ødelegge fullstendig. Å være mor bringer med seg et ansvar, du skal ikke lenger utsette barnet eller deg selv for verbal mishandling. Dette er ikke kjærlighet. Det er sykt. 

Anonymkode: db1bc...6b9

Dette . Du er mor. Bestem deg for hvilke menn / mann dine barn skal ha som forbilder . Bruk tiden , pengene og energien din på barna dine .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vil først si at mannen er fra ett land utenfor EØS, og har du vært/ er gift med en hadde det vært fint å høre erfaringer.

Gift I 4 år, bor i hvert vårt land, alt startet rosenrødt og jeg var hos han gjevnlig, nå har han kommet til Europa og jobber og tjener egne penger.

1: en dag er jeg hans prinsesse og Beste jenta i denne verden og sier masse fint og vi har det kjempe bra, dagen etter er jeg den styggeste dama, syk i hue, ødelagt, gammal, feit, gjør ingenting for han osv osv.. kan starte med små ting som feks han ikke finner røykpakken sin, at barnet min har venner på besøk, eller at jeg snakket litt for lenge med moren min på tlf. 

2: må alltid gå på eggeskall rundt han så han alltid er fornøyd 

3: kan ikke besøke familie når vi er sammen her i Norge.

4: venner kan jeg ikke ha, iallfall ikke gutter da hadde han vel drept meg.. 

5: har sagt flere ganger at en dag vil han drepe meg 

6: sier når han er sur at det er bare for meg å gå fra han for det er hans drøm å leve uten meg, slippe mitt stygge ansikt og dårlige ånde som han har mått leve med i alle år.

7: han starter alltid krangel når vi har planer, feks bursdager eller noe annet som ikke er i hans favør for at han kan lage dårlig stemning. 

8: blokkerer meg og blir singel på facebook etc og forblir det flere dager. Åpner ikke tlf når jeg ringer for å ordne opp men sier han får meldinger av jenter som vil ha sex med han.

9: bruker hele tiden mot meg at jeg ikke klarer noen ting og at alle andre jenter er bedre enn meg til alt, alle andre får jo typen inn til Norge så hvorfor klarer ikke jeg det, jeg er ubrukelig. 

10: spurte snilt om han kunne komme seg til meg på egenhånd da det koster mye med bensin/bom/ferje og kjøre i 6 timer, da hylte han meg i ansiktet og spyttet meg i fjeset og ja samme tralten.

Familien min sier jeg er hjernevasket av han, men jeg elsker hans gode dager men hater hans dårlige.. så ja noen som skjønner hva jeg går igjennom?

«Et land utenfor EØS», snakker vi typ Australia eller typ MENA-land liksom?

Anonymkode: 04578...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Et land utenfor EØS», snakker vi typ Australia eller typ MENA-land liksom?

Anonymkode: 04578...c5a

Hva menes med MENA land? Mer typ Tyrkia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det du beskriver her er rett og slett psykisk mishandling, og det gjør vondt å lese at du har det sånn :gruppeklem:. Han veksler mellom å løfte deg opp og rive deg helt ned – det er en klassisk og farlig form for manipulasjon. Å gå på tå hev for å unngå å trigge han, å ikke få ha venner eller kontakte familien, å bli kalt stygge ting og truet – det er IKKE kjærlighet. Dette du er viklet inn i er avhengighet.... 

At han har spyttet deg i ansiktet, ropt, blokkert deg, og sagt han vil drepe deg… det er alvorlige overtramp.

Det er ikke sånn et forhold skal være, om han så var fra Legoland....

Dette handler ikke om kulturforskjeller – det handler om respekt, eller rettere sagt mangelen på det.

Jeg skjønner at du elsker de gode dagene, og det er helt normalt – men de blir små i forhold til alt det vonde du beskriver. Den følelsen av å være “hjernevasket” som du nevner – det er mange som opplever det i slike forhold. Det er vanskelig å komme seg ut fordi man blir psykisk nedbrutt over tid, og begynner å tro at det er ens egen feil.

Du fortjener å føle deg trygg, fri og verdsatt – hele tiden, ikke bare innimellom. Jeg håper du har noen du kan snakke med, for eksempel et krisesenter eller en terapeut. Du trenger ikke gå gjennom dette alene.

Ta vare på deg selv :klem:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er at du drar barna inn i dette. Helt okei at du vil bli behandlet stygt selv, men barna er uskyldige oppi dette. Helt utrolig. 

Anonymkode: a43af...2a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overrasket om ikke navnet hans starter på R og slutter på Y 🤷🏼‍♀️ 

kom deg vekk…. Aldri aldri se deg tilbake! 

Anonymkode: ba6a3...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk prevensjon! Så slipper du å forholde deg til han i fremtiden.

Og planlegg litt for å komme deg unna - allier deg med venner/familie så folk vet og støtter deg. Andre kulturer kan ta hardere på skilsmisse enn vi er vant til.

Dette er dessverre oppskrifta på kulturkrasj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øøøh jeg har partner fra utlandet. Vi har vært sammen i over et år og aldri noensinne har han sagt noe sånt. Dette har ingenting med å være sammen med en utendlandsk mann å gjøre men å treffe en uten evne til regulering av egen oppførsel, manglende evne til samvittighet og uten skam. Ingen er sånn med en annen. Om han bor et annet sted er dette enkelt . Kutt all kontakt, du er avhengig og dopamin og det emosjonelle her og trenger muligens hjelp selv.

Noen liker jo også offer rollen og kommer seg ikke ut. 

om han er slik foran barna dine håper jeg BV involveres siden du ikke står opp for de. Du har faktisk de å tenke pp også og de fortjener å være nummer 1 hos mor 

Anonymkode: 0ec7e...ac4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det verste er at du drar barna inn i dette. Helt okei at du vil bli behandlet stygt selv, men barna er uskyldige oppi dette. Helt utrolig. 

Anonymkode: a43af...2a8

Helt enig, du har et ansvar for de barna du har ts, du velger å utsette de for dette, ta ansvar å gjør det slutt nå.

Anonymkode: edd74...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sammen med en psykopat gjetter jeg. Du må gå i fra han. De gode dagene er kun for å holde på deg. Hvis du er glad i deg selv så må du gå. Han viser deg stor forakt. Dette er ikke kjærlighet. Ikke være en punching bag. Bare gå.

Kanskje du kan lese sjarmør og tyrann. https://www.ark.no/produkt/boker/fagboker/sjarmor-og-tyrann-9788213020527 

https://bookis.com/no/books/alv-a-dahl-sjarmor-og-tyrann-2000

Anonymkode: a07b0...14c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fordi har kjempet for han og oss i mange år, og håper alltid det bedrer seg og håper alltid vi kan ha det bra

Sånne forhold blir bare verre, de blir aldri bedre. Han jobber for å bryte deg ned. Du skal være glad dere bor i forskjellige land. Har ingenting å si om han sier han ikke mener tingene han sier, men at han sier de fordi han er sur. Han sier de. Han vil deg vondt. Hvorfor lar du han gjøre deg vondt?

Og jeg forstår ikke kjempet for dere? Han kjemper ikke for noen andre enn seg selv. Han er tydeligvis er psykopat som vil inn i Norge. Ikke hjelp han inn. Da blir det verre å bli kvitt han. 

Anonymkode: a07b0...14c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...