Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 17.36):

Min første fødsel startet naturlig 41+6 altså dagen før igangsettelse (ungen født 42+0). Jeg ser så svart på å gå så lenge denne gangen 😅 Leser jo at én gang overtid gir risiko for overtid neste gang også, men vil se hva folk sine erfaringer er! Så du som gikk over termin eller kanskje heilt til overtid (uke 42) første gang, når fødte du andremann? Gjorde du noe for å prøve å få fødselen i gang eller bare skjedde det?

Anonymkode: 720f6...ece

1. Kom langt på overtid. Satt igang

2. Kom langt på overtid. Satt igang

3. (Nå nylig) Kom langt på overtid..styrtfødsel! Helt ut av det blå! Våknet midt på nattestid av kynnere, hjalp med varmeflaske. Våknet igjen av sterke kynnere en time etterpå, hjalp ikke med ny runde med varmeflaske...Da var det veldig tidlig på morgenen. Stod opp, tok en dusj som lindret litt, startet på frokosten og det ble vondere, og jeg måtte innse at det var sterke rier, ringte jordmorvakta (rier hver 2-3 min), dro opp dit og sendt avgårde med ambulanse..rakk å komme inn døren på sykehuset, så kom babyen.. grusom tur med pressrier. Jordmor sa til meg under timene våres at nr 3 er ofte en luring...hun hadde rett i det. Skulle egentlig bli satt igang dagen etter..

Anonymkode: 2f302...4dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk time til igangsettelse på dag 11 etter termin dato, og barnet ble født nærmere 13 dagen etter termin. Hos meg var det ikke en eneste antydning til fødsel før de satt inn ballong. Min mor gikk 2 uker over med meg og mine brødre ( ble igangsatt og keisersnitt) min mormor var 4 uker over termin med alle sine 5 barn. Men selv nå med andre mann sier helsesøster at « ja men det kan jo være at du føder før termin dato uten igangsettelse» så ikke sikkert jeg får planlagt igangsetting…

Anonymkode: 1786a...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Første fem dager. Andre seks dager.

Anonymkode: 64fe0...8c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...