Gå til innhold

Antall aktiviteter pr uke 5-6 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres helt topp ut, heldig unge. 

Når jeg leser alle unnskyldningene her skjønner jeg hvorfor det er så mange late små persilleblad med høy bmi og dårlig psykisk helse. 

Det er merkelig hvordan folk mener at timevis i barnehagen er helt greit, mens en håndfull timer med kvalitetsinnhold plutselig blir problematisk. 

Da har ungen fått prøve litt av hvert og har et mye bedre grunnlag for å velge hva hen vil fortsette med i lengden. 

Anonymkode: dad23...eb9

Du vet ikke så mye om barns utvikling? Du vet det er forskjell på en 5-6-åring, en 10-12-åring og en 14-15-åring? 

Du vet at lek er helt essensielt for barns utvikling mentalt? Og dette stopper ikke når de er 5? 

Anonymkode: 2f061...30d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går barnet i barnehage? Vi hadde ingen aktiviteter i barnehagen. Vi ventet til skolestart.

Nå prøver vi å holde oss til en. Har førsteklassing, og nå er det fotball på våren/høsten og håndball på vinter. Har hun også på svømmekurs, men det er x antall ganger i en begrenset periode, så da blir det i perioder to aktiviteter.

Nå på våren er det også en fotballkamp i uka i tillegg til trening. Vi har også eldre søsken som har aktivitet, og jeg orker ikke ha opplegg hver eneste dag jeg. Nå er vi heldig med at begge barna har treninger på samme da da, så da er det en dag som er veldig travel, men heller det enn at man må ut å kjøre hit og dit nesten hver dag.

Anonymkode: 338d6...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du sier altså at du har oppdratt en pleaser som sannsynligvis kommer til å gå på en smell, fordi han jobber så mye, og ikke klarer å si nei til folk?

Anonymkode: d7c98...593

Han sier  nei. For har aktiviteter han driver med som skru bil, går på jakt, turer i skogen og med venner. Og skytter konkurranse 

Men han hjelper og folk hvis de trenger det. Hvis det passer. Fordi de vet han fjør en skikkelig jobb når han først gjør det.

Behøver da ikke være en pleaser som du såkaldt kaller det fordi han er glad i å jobbe, at jobb og fritid glir litt over i hverandre til tider. Noe mange rundt våre venner gjør også . Ser en som er nedslakter han driver og litt med slakting på fritid fordi han liker å drive med det. En som er kokk elsker og å lage mat ellers, 

Men du ska vel bare vri fordi du mener at når personer selv klarer å aktivisere seg uten at foteldrevog andre voksene har styrt alt fra de står opp til de legger seg.  Og ikke kunne si nei til aktiviteter. Det har jeg ofte sett en del gjør. Ungene vil egentlig helst vært hjemme å lekte i gata men ikke kunne fordi nei du ska på fotball, håndball, svømming osv hver dag er lagt opp ut fra aktiviteter styrt av voksne.

Anonymkode: 0f126...245

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mine var det 1 i uka maks på den alderen. Det er nok - man skal ha litt tid samme som familie, og jeg har 3 som skal/skulle følges opp ( de er store/voksne nå). Men vi fant på ting med dem på ettermiddag/kveld da, turer i skogen, ski, bading, utelek, kreative ting. De måtte også delta på ting som følger av det å ha stor hage, men ikke lenger enn at de ikke gikk helt lei - da kunne de leke/finne på andre ting ute.

Anonymkode: 7527e...77c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du sier altså at du har oppdratt en pleaser som sannsynligvis kommer til å gå på en smell, fordi han jobber så mye, og ikke klarer å si nei til folk?

Ble du trigget av at hennes unge er dugandes? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vet ikke så mye om barns utvikling? Du vet det er forskjell på en 5-6-åring, en 10-12-åring og en 14-15-åring? 

Du vet at lek er helt essensielt for barns utvikling mentalt? Og dette stopper ikke når de er 5? 

Anonymkode: 2f061...30d

Du vet at det er 23 timer igjen i døgnet, hvis man sørger for 1 time med kvalitetsinnhold per dag? Og at de fleste norske barn er sammen med andre barn i timesvis i barnehagen der de kan leke ivei til hjertes lyst? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ble du trigget av at hennes unge er dugandes? 

Nei du, jeg blir ikke «trigget» av anonyme på internett, hva nå enn det skulle bety🤣🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dag i uka holder.

De har enorme omveltninger som skolestartere, og trenger mye hvile/ro ellers den tiden. 

Noen her nevner adhd, og det er forskjellig hva som passer for hvem. Men begrepet ADHDburnout er noe en bør kikke litt på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...