AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Hei Hvor mange organiserte aktiviteter pr uke har deres 5-6 åring? Anonymkode: e8f5c...b92
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai 3:) fotball, klatring og idrettsskole (hvor de tester ut mye forskjellig) Anonymkode: 4e028...500
Grüner Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 3:) fotball, klatring og idrettsskole (hvor de tester ut mye forskjellig) Anonymkode: 4e028...500 Altfor mye! 20 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai Grüner skrev (Akkurat nå): Altfor mye! Hva mener du er passende? Anonymkode: e8f5c...b92
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Grüner skrev (30 minutter siden): Altfor mye! Hvorfor det? Hun er et aktivt barn og har alltid lyst til å dra på aktiviteter, ser ikke hvordan det skal vær negativt. Er kanskje for mye for noen barn, men ikke for mitt barn. Alle er forskjellig. Anonymkode: 4e028...500 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Én aktivitet i uka - svømming. Vurderer å slutte ved skolestart. Anonymkode: 4686e...c58 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor det? Hun er et aktivt barn og har alltid lyst til å dra på aktiviteter, ser ikke hvordan det skal vær negativt. Er kanskje for mye for noen barn, men ikke for mitt barn. Alle er forskjellig. Anonymkode: 4e028...500 Så bra at du følger opp ditt aktive barn. Mange gidder ikke følge opp barnet på 3 ulike aktiviteter, og bortforklarer med at aktiviteter ikke er bra. Ignorer dem. Anonymkode: dad23...eb9 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Idrettsskole og dansing, gikk opp til 3 dager/ting fra 1. klasse. Nå 15 år og trener 10 økter i uka (inkludert skole) + kamp. Høyt aktivitetsnivå starter tidlig om lystbetont. Har trent 3-4 dager i uka fra 3. klasse, noen økter rett etter skolen, noen år doble. Har fått lov å stå over visse økter hele veien, men det skjer sjelden. Selv trening 5 dager i uka er ikke for mye for barn som ikke går i bhg hel dag eller på SFO. For mye mest for visse foreldre. Anonymkode: 604ea...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Idrettsskole og dansing, gikk opp til 3 dager/ting fra 1. klasse. Nå 15 år og trener 10 økter i uka (inkludert skole) + kamp. Høyt aktivitetsnivå starter tidlig om lystbetont. Har trent 3-4 dager i uka fra 3. klasse, noen økter rett etter skolen, noen år doble. Har fått lov å stå over visse økter hele veien, men det skjer sjelden. Selv trening 5 dager i uka er ikke for mye for barn som ikke går i bhg hel dag eller på SFO. For mye mest for visse foreldre. Anonymkode: 604ea...ef5 Hvem barn går ikke full dag på bhg og hvem barn går ikke på sfo. Du tilhører i såfall en liten gruppe, og det kan ikke generaliseres til den jevne norske befolkning Anonymkode: 6f7ad...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvem barn går ikke full dag på bhg og hvem barn går ikke på sfo. Du tilhører i såfall en liten gruppe, og det kan ikke generaliseres til den jevne norske befolkning Anonymkode: 6f7ad...0b3 Mine barn droppet SFO etter 1. klasse for å være med venner etter skole, og så gjøre lekser før vi kom hjem, middag før trening. Anonymkode: 604ea...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai Mine barn går ikke på SFO, jeg henter etter skolen 😊 de er med på 3 aktiviteter hver per uke, i tillegg til at vi ofte drar i klatrepark og svømming Anonymkode: 8c6db...379
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Min 5-åring går på 1 organisert aktivitet, og synes det er nok i den alderen. Fra skolestart av har de eldste hatt 2-3 aktiviteter, men selv synes jeg 2 holder. Blir tidsnok flere treninger/øvinger per aktivitet i uka, og mine to eldste har synes det har vært vanskelig å skulle velge hva de skal slutte på når de kommer så langt 😅 med 1-2 aktiviteter har de fortsatt god tid til uorganisert lek på ettermiddag sammen med venner, eller bare kvalitetstid hjemme og å kunne roe ned. Ja til å ikke organisere ihel fritiden til små barn! Anonymkode: 3fd96...7a5 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Mer enn nok med 1 aktivitet. Anonymkode: 6f78b...f8d 3
Hannabanna Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai Mine barn er forskjellige. Så det har vært opp til dem hvor mye de har ønsket.
Sandie Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Min har en aktivitet per uke. Det passer fint. Skal jo gjøres lekser også, og være tid til spontan lek og ikke minst ro og hvile. Hun er alltid sliten når hun kommer hjem etter skole og SFO. 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai 2 barn. Ene gikk ca 1 år på cheer leading. Det andre ca 3 dager på turn. thats it Anonymkode: e1889...044
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai 1 dag i uka på fotball. Synes det holder mer en nok med lange dager på SFO. Anonymkode: 048cc...3f9 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem barn går ikke full dag på bhg og hvem barn går ikke på sfo. Du tilhører i såfall en liten gruppe, og det kan ikke generaliseres til den jevne norske befolkning Anonymkode: 6f7ad...0b3 Der vi bor er det nesten ingen på sfo full tid. Fleste tok bussen kl 14.45 og var da hjemme rett før foreldre eller samtidig med foreldre. Men vi hadde allikevel 1 aktivitet Anonymkode: 0f126...245
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai Tenker det er veldig individuelt om hvor mye som passer hvert enkelt barn. Noen har nok med en andre kan ha tre-fire. Anonymkode: 4e617...7f5
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai Dette er individuelt fra familie til familie. Mange har foreldre som ikke orker/gidder å følge opp fritidsaktiviteter, og da blir det jo mest gaming/tiktok fra skolealder. Mange barn har et lavt energinivå og har nok med skole lekser, venner og én aktivitet. Selv har jeg to gutter som garantert hadde fått adhd-diagnose hvis bup hadde fått tak i dem, men jeg har sluset dem inn i svømming hvor de trente 3 ganger i uka fra de var 6 år. Nå er de 14 trener 9-10 ganger per uke og deltar på internasjonale mesterskap. Jeg tror at spesielt aktive gutter kan holde seg unna mye trøbbel på den rumpesittende, sedate skolen hvis de får lov til å trøkke voldsomt fra seg og bli kvitt masse adrenalin og konkurransevilje på fritiden. Anonymkode: cd0ac...5ac 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå