Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hvor mange organiserte aktiviteter pr uke har deres 5-6 åring? 

Anonymkode: e8f5c...b92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3:) fotball, klatring og idrettsskole (hvor de tester ut mye forskjellig)

Anonymkode: 4e028...500

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

3:) fotball, klatring og idrettsskole (hvor de tester ut mye forskjellig)

Altfor mye! 

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Altfor mye! 

Hva mener du er passende?

Anonymkode: e8f5c...b92

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (30 minutter siden):

Altfor mye! 

Hvorfor det? Hun er et aktivt barn og har alltid lyst til å dra på aktiviteter, ser ikke hvordan det skal vær negativt. Er kanskje for mye for noen barn,  men ikke for mitt barn. Alle er forskjellig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Én aktivitet i uka - svømming. Vurderer å slutte ved skolestart. 

Anonymkode: 4686e...c58

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det? Hun er et aktivt barn og har alltid lyst til å dra på aktiviteter, ser ikke hvordan det skal vær negativt. Er kanskje for mye for noen barn,  men ikke for mitt barn. Alle er forskjellig.

Så bra at du følger opp ditt aktive barn. Mange gidder ikke følge opp barnet på 3 ulike aktiviteter, og bortforklarer med at aktiviteter ikke er bra. Ignorer dem. 

Anonymkode: dad23...eb9

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Idrettsskole og dansing, gikk opp til 3 dager/ting fra 1. klasse. Nå 15 år og trener 10 økter i uka (inkludert skole) + kamp. Høyt aktivitetsnivå starter tidlig om lystbetont. Har trent 3-4 dager i uka fra 3. klasse, noen økter rett etter skolen, noen år doble. Har fått lov å stå over visse økter hele veien, men det skjer sjelden.  

Selv trening 5 dager i uka er ikke for mye for barn som ikke går i bhg hel dag eller på SFO.  For mye mest for visse foreldre.

Anonymkode: 604ea...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Idrettsskole og dansing, gikk opp til 3 dager/ting fra 1. klasse. Nå 15 år og trener 10 økter i uka (inkludert skole) + kamp. Høyt aktivitetsnivå starter tidlig om lystbetont. Har trent 3-4 dager i uka fra 3. klasse, noen økter rett etter skolen, noen år doble. Har fått lov å stå over visse økter hele veien, men det skjer sjelden.  

Selv trening 5 dager i uka er ikke for mye for barn som ikke går i bhg hel dag eller på SFO.  For mye mest for visse foreldre.

Hvem barn går ikke full dag på bhg og hvem barn går ikke på sfo. Du tilhører i såfall en liten gruppe, og det kan ikke generaliseres til den jevne norske befolkning 

Anonymkode: 6f7ad...0b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvem barn går ikke full dag på bhg og hvem barn går ikke på sfo. Du tilhører i såfall en liten gruppe, og det kan ikke generaliseres til den jevne norske befolkning 

Mine barn droppet SFO etter 1. klasse for å være med venner etter skole, og så gjøre lekser før vi kom hjem, middag før trening.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn går ikke på SFO, jeg henter etter skolen 😊 de er med på 3 aktiviteter hver per uke, i tillegg til at vi ofte drar i klatrepark og svømming 

Anonymkode: 8c6db...379

AnonymBruker
Skrevet

Min 5-åring går på 1 organisert aktivitet, og synes det er nok i den alderen. Fra skolestart av har de eldste hatt 2-3 aktiviteter, men selv synes jeg 2 holder. Blir tidsnok flere treninger/øvinger per aktivitet i uka, og mine to eldste har synes det har vært vanskelig å skulle velge hva de skal slutte på når de kommer så langt 😅 med 1-2 aktiviteter har de fortsatt god tid til uorganisert lek på ettermiddag sammen med venner, eller bare kvalitetstid hjemme og å kunne roe ned. Ja til å ikke organisere ihel fritiden til små barn! 

Anonymkode: 3fd96...7a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mer enn nok med 1 aktivitet. 

Anonymkode: 6f78b...f8d

• Liker 3
Skrevet

Mine barn er forskjellige. Så det har vært opp til dem hvor mye de har ønsket. 

Skrevet

Min har en aktivitet per uke. Det passer fint. Skal jo gjøres lekser også, og være tid til spontan lek og ikke minst ro og hvile. Hun er alltid sliten når hun kommer hjem etter skole og SFO. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

2 barn.

Ene gikk ca 1 år på cheer leading. Det andre ca 3 dager på turn.

thats it

Anonymkode: e1889...044

AnonymBruker
Skrevet

1 dag i uka på fotball. Synes det holder mer en nok med lange dager på SFO.

Anonymkode: 048cc...3f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der vi bor er det nesten ingen på sfo full tid. Fleste tok bussen kl 14.45 og var da hjemme rett før foreldre eller samtidig med foreldre. 

Men vi hadde allikevel 1 aktivitet

Anonymkode: 0f126...245

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er veldig individuelt om hvor mye som passer hvert enkelt barn. Noen har nok med en andre kan ha tre-fire.

Anonymkode: 4e617...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Dette er individuelt fra familie til familie. Mange har foreldre som ikke orker/gidder å følge opp fritidsaktiviteter, og da blir det jo mest gaming/tiktok fra skolealder. Mange barn har et lavt energinivå og har nok med skole  lekser, venner og én aktivitet.

Selv har jeg to gutter som garantert hadde fått adhd-diagnose hvis bup hadde fått tak i dem, men jeg har sluset dem inn i svømming hvor de trente 3 ganger i uka fra de var 6 år. Nå er de 14  trener 9-10 ganger per uke og deltar på internasjonale mesterskap.

Jeg tror at spesielt aktive gutter kan holde seg unna mye trøbbel på den rumpesittende, sedate skolen hvis de får lov til å trøkke voldsomt fra seg og bli kvitt masse adrenalin og konkurransevilje på fritiden. 

Anonymkode: cd0ac...5ac

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...