Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har blitt spurt om på Finn/Tise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av spørsmål, bud og forespørsler?

selv ble jeg passe irritert da en kjøper bød halv pris på en klespakke jeg hadde lagt ut. Men jeg svarte med samme mynt og foreslo å bytte mot noe de hadde til salgs. Ble enige mot et lite mellomlegg. Så finner personen ut at hen «taper» på det og ber meg betale frakt for det hen skal sende også. Så jeg skal liksom få halv pris på min vare, betale mellomlegg og SÅ betale frakt for begge varene…! 

Anonymkode: 99f04...91c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes alltid det er utrolig frekt og respektløst å ignorere gjentatte meldinger om "du må bære den selv". Jeg gir bort en lite brukt sovesofa til 3000kr, skriver at den gis bort mot henting og bæring, sier det igjen til vedkommende som får den, og så dukker hun faderimeg opp aleine og med verdens minste bil og forventer service og hjelp. 

I motsatte roller så har jeg opplevd å bli bedt om å rydde litt på loftet "siden jeg først var der oppe" da jeg kom for å kjøpe en forholdsvis dyr gjenstand. Ble i utgangspunktet satt ut av at selger (mann 45) ikke hadde tatt den fram men at jeg måtte opp tre etasjer og så rotete og stappa loft og grave tingen fram selv. Faen meg toppen av frekkhet å be meg rydde ting og ta ned ting for han. Han stod å kløyvde ved da jeg kom, så virket ikke å være helt i ustand i kroppen for å si det sånn. 

Anonymkode: 3e8f2...65d

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått noen utpreget frekke henvendelser egentlig, men har fått en del skambud. 

Av og til får jeg meldinger som «jeg kan ta det til *halv pris*, henter i dag» og de gidder jeg knapt å svare på.

Skal du først prute så sleng i det minste på et hei eller hør om det passer først, liksom 😝 Typisk sett så gjelder dette ting som er ekstremt lettsolgt (f.eks. ulltøy til barn) og samme dag som jeg legger ut annonsen, altså ikke ting som jeg sliter med å få solgt. 

Anonymkode: 88327...78a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes generelt «vil du bytte» spørsmål er irriterende. Jeg selger mye fint, mange selger mye tull. Jeg vil ikke bytte vintage gjenstander mot h&m klær…

Anonymkode: 6e4aa...ad4

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gav bort ett skrivebord. Skrivebordet var veldig fint, men gav det bort pga noe  tusjmerker. En som spurte om jeg kunne kjøre det til de.. I nabobyen..... 

Jeg skriver alltid at tingene må bæres ut selv. Kan ikke bære pga rygg/bekken. Overraskende mange kommer uten å kunne bære det selv. Den ene gangen kom det ei eldre dame alene. Hun slepte kommoden etter seg i grus og asfalt. Kom stygge skrap i asfalten. Lurer på hvordan  den kommoden så ut etterpå 😬

Anonymkode: e3dca...523

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle selge noe tøy og fikk melding om jeg kunne sende noe uvasket undertøy i stedet.

Anonymkode: 75f31...30a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei som mente jeg burde donere penger til barnehagen hun jobba i lik verdien av noen datamaskiner jeg ga bort til noen andre. Førstemann til mølla var urettferdig for barna på jobben hennes trengte maskiner å lære matte på.

Selve maskinene var ikke brukandes men de hadde litt deler og skall som kunne komme til nytte for slike som liker å fikle med det, han som henta var kjempeglad for han skulle inrede med noen lys og greier, hun skjønte ikke at de ikke fungerte til det hun ville bruke de til og svarte uansett dagen etter at maskinene var gitt bort og annonsen var oppdatert med den infoen.

Anonymkode: 60b2f...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som forventer og nærmest krever at jeg skal levere ting på døra til dem uten tillegg, særlig de som bor i samme by spør om sånn (middels stor by). Det spiller ingen rolle om jeg har skrevet "må hentes" eller lignende. Forrige skrev (siterer): "Siden jeg bor bare 20 minutter unna så svipp innom i morgen etter kl 17.30". Da hadde jeg skrevet at det måtte hentes. Ikke tro jeg gjør det!

Ei gang avtalte vi (mot et tillegg) at jeg skulle levere varen, pga hun ikke hadde bil. Dro til henne, ringte på, banka på, men ingen åpna. Ringte henne, og viste seg at hun var på busstoppet 30 minutter unna, og lurte på hvorfor jeg ikke hadde henta henne på veien. Jeg måtte uansett kjøre forbi henne om jeg skulle til henne... Hun mente det var selvsagt. Ettersom det var en tungsolgt gjenstand, valgte jeg å faktisk hente henne. Jeg hadde mann og barn i bilen fordi vi skulle på stranda etter vi hadde levert gjenstanden, og hun fikk så vidt pressa den virkelig tjukka ræva i baksetene med barna, med en elghund på fanget. 

Ei gang la jeg inn bud på en gjenstand og fikk da beskjed om at de nylig hadde flyttet og kjøper var usikker på hvor de hadde gjort av den midt oppi alt, men sa de skulle lete etter det. To uker senere og jeg ikke hadde hørt noe, spurte jeg om de hadde funnet det. De svarte ikke, så jeg gadd ikke bry meg videre med det. Åtte måneder senere sendte de melding og lurte på om jeg fremdeles var interessert. 

Anonymkode: 010d9...c3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Omplasserte en hund med særskilte behov og hadde skrevet en veldig spesifikk annonse om at den blant annet ikke var begeistret for små barn. Satte 2500 som symbolsk sum (renraset, sjelden rase).

Ble kontaktet av en småbarnsmor(!!) i Halden som a) ville ha hunden gratis og b) ville at jeg skulle kjøre den dit. Jeg bor veldig mange fylker unna Halden, for å si det sånn.

Anonymkode: dcb32...97d

• Liker 5
Skrevet (endret)

Skulle selge en helt ny TV for 2 år siden, som jeg ikke kunne levere tilbake på åpent kjøp fordi jeg ikke hadde tatt vare på alt av emballasjen. TVen var kun 30 dager gammel, og det fulgte med kvittering på kjøp med garanti.

Dette var en TV som opprinnelig kostet 37000 ny (65 tommer), men som var nedsatt til 17000 på Black friday fordi Samsung skulle komme med nye modeller. La den derfor ut for 14000, slik at jeg ville gå 3000 i tap. Ingenting galt med TVen, skulle kun selge den da jeg ønsket å bytte den ut med en større TV av samme modell.

Fikk selvsagt mange frekke henvendelser med skambud, som «500 kroner», «er den gratis» osv. men frekkeste henvendelsen var følgende:

Selger spurte om de kunne få den gratis, og om jeg også kunne levere den gratis til dem.

Svarte kort «nei». Da fikk jeg til svar:

Men vi har dårlig råd.

Dette var en helt ny TV, og toppmodellen til Samsung for 3 år siden. Fikk også noen seriøse henvendelser, og fikk solgt den for 15000, en tusenlapp mer enn hva jeg la den ut for.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden):

Skulle selge en helt ny TV, som jeg ikke kunne levere tilbake på åpent kjøp fordi jeg ikke hadde tatt vare på alt av emballasjen. TVen var kun 30 dager gammel, og det fulgte med kvittering på kjøp og garanti,

Dette var en TV som opprinnelig kostet 37000 ny (65 tommer), men som var nedsatt til 17000 på Black friday fordi Samsung skulle komme med nye modeller. La den derfor ut for 14000, slik at jeg ville gå 3000 i tap. Ingenting galt med TVen, skulle kun selge den da jeg ønsket å bytte den ut med en større TV av samme modell.

Fikk selvsagt mange frekke henvendelser med skambud, som «500 kroner», «er den gratis» osv. men frekkeste henvendelsen var følgende:

Selger spurte om de kunne få den gratis, og om jeg også kunne levere den gratis til dem.

Men vi har dårlig råd.

Dette var en helt ny TV, og toppmodellen til Samsung for 3 år siden. Fikk også noen seriøse henvendelser, og fikk solgt den for 15000, en tusenlapp mer enn hva jeg la den ut for.

Herlighet for en frekkhet 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes alltid det er utrolig frekt og respektløst å ignorere gjentatte meldinger om "du må bære den selv". Jeg gir bort en lite brukt sovesofa til 3000kr, skriver at den gis bort mot henting og bæring, sier det igjen til vedkommende som får den, og så dukker hun faderimeg opp aleine og med verdens minste bil og forventer service og hjelp. 

I motsatte roller så har jeg opplevd å bli bedt om å rydde litt på loftet "siden jeg først var der oppe" da jeg kom for å kjøpe en forholdsvis dyr gjenstand. Ble i utgangspunktet satt ut av at selger (mann 45) ikke hadde tatt den fram men at jeg måtte opp tre etasjer og så rotete og stappa loft og grave tingen fram selv. Faen meg toppen av frekkhet å be meg rydde ting og ta ned ting for han. Han stod å kløyvde ved da jeg kom, så virket ikke å være helt i ustand i kroppen for å si det sånn. 

Hjelp! Det er jo helt vilt! Rydde faktisk??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fått noen utpreget frekke henvendelser egentlig, men har fått en del skambud. 

Av og til får jeg meldinger som «jeg kan ta det til *halv pris*, henter i dag» og de gidder jeg knapt å svare på.

Skal du først prute så sleng i det minste på et hei eller hør om det passer først, liksom 😝 Typisk sett så gjelder dette ting som er ekstremt lettsolgt (f.eks. ulltøy til barn) og samme dag som jeg legger ut annonsen, altså ikke ting som jeg sliter med å få solgt. 

Anonymkode: 88327...78a

Ja, akkurat som at de gjør deg til en tjeneste ved å «ta den til halv pris»…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Folk som forventer og nærmest krever at jeg skal levere ting på døra til dem uten tillegg, særlig de som bor i samme by spør om sånn (middels stor by). Det spiller ingen rolle om jeg har skrevet "må hentes" eller lignende. Forrige skrev (siterer): "Siden jeg bor bare 20 minutter unna så svipp innom i morgen etter kl 17.30". Da hadde jeg skrevet at det måtte hentes. Ikke tro jeg gjør det!

Ei gang avtalte vi (mot et tillegg) at jeg skulle levere varen, pga hun ikke hadde bil. Dro til henne, ringte på, banka på, men ingen åpna. Ringte henne, og viste seg at hun var på busstoppet 30 minutter unna, og lurte på hvorfor jeg ikke hadde henta henne på veien. Jeg måtte uansett kjøre forbi henne om jeg skulle til henne... Hun mente det var selvsagt. Ettersom det var en tungsolgt gjenstand, valgte jeg å faktisk hente henne. Jeg hadde mann og barn i bilen fordi vi skulle på stranda etter vi hadde levert gjenstanden, og hun fikk så vidt pressa den virkelig tjukka ræva i baksetene med barna, med en elghund på fanget. 

Ei gang la jeg inn bud på en gjenstand og fikk da beskjed om at de nylig hadde flyttet og kjøper var usikker på hvor de hadde gjort av den midt oppi alt, men sa de skulle lete etter det. To uker senere og jeg ikke hadde hørt noe, spurte jeg om de hadde funnet det. De svarte ikke, så jeg gadd ikke bry meg videre med det. Åtte måneder senere sendte de melding og lurte på om jeg fremdeles var interessert. 

Anonymkode: 010d9...c3b

Hjelpes! Hente henne på veien? Noen folk har virkelig frekkhetens nådegave…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (54 minutter siden):

Skulle selge en helt ny TV, som jeg ikke kunne levere tilbake på åpent kjøp fordi jeg ikke hadde tatt vare på alt av emballasjen. TVen var kun 30 dager gammel, og det fulgte med kvittering på kjøp med garanti.

Men vi har dårlig råd.

Veldig rart med folk som har dårlig råd som ser det som en grunn til at andre skylder dem noe. Som ikke kjenner dem en gang..! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Hjelp til Jul" annonse, skrevet av den muslimske eksen til ei venninne. Han har sittet inne for drapsforsøk, narkotika, voldtekt etc. Jeg gjør et poeng i å skrive muslim, for muslimer feirer ikke jul...

Anonymkode: b7771...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selger mest via Facebook. Utrolig mange som tar det som en selvfølge at jeg skal levere siden jeg bor 15 minutter fra sentrum. For så langt gidder de ikke å kjøre. Er det ikke like langt for meg da tro?!

I vinter annonserte jeg en helt ny relativt dyr dunjakke. Annonserte den for halv pris av nypris, 2300 kr. Fastpris, noe som kom tydelig frem i annonsen. Fikk da følgende kommentar: jeg byr 100 kr, når er budrunden over? Må innrømme at jeg ikke gadd å svare han.

Anonymkode: ddb57...196

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hjelp! Det er jo helt vilt! Rydde faktisk??

Hahaha ja det var jo helt kaos der oppe! Men jeg var jo så "flink til å navigere og finne fram så da kunne jeg iallefall sortere den julepynten sammen og hvis jeg rakk så skyve de to kommodene inntil veggen" Jeg hentet bunadsskjorta rimelig brennkvikt og bare sa han fikk hyre inn hjelp hvis han trengte ryddetjenester😂 han skjønte oppriktig ikke at dette var rart å be en vilt fremmed, 22 år gammel kvinne om. Jaja, jeg fikk nå iallefall en helt ny og ubrukt (i posen sin) bunadsskjorte 95% billigere enn i butikk😂🤷🏼‍♀️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min frekkeste var når jeg skulle gi bort ett brukt lack bord original pris kanskje 270 kr. Han som hentet det skulle utstyre en utleie leilighet og begynte å spørre om han kunne få flere ting.

Hvor han pekte seg ut både blandt annet TV-en min og et dyrt stort speil. Samtidig som han flakket rundt med blikket og tok på ting. Det var både frekt og ubehagelig 💀

Anonymkode: 62bc8...5bc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min frekkeste var når jeg skulle gi bort ett brukt lack bord original pris kanskje 270 kr. Han som hentet det skulle utstyre en utleie leilighet og begynte å spørre om han kunne få flere ting.

Hvor han pekte seg ut både blandt annet TV-en min og et dyrt stort speil. Samtidig som han flakket rundt med blikket og tok på ting. Det var både frekt og ubehagelig 💀

Anonymkode: 62bc8...5bc

Ja, hater når folk henter gratis ting og lurer på om de kan få enda mer. Spesielt at de tror de bare kan velge ting de kan få gratis. 

da jeg solgte huset mitt en gang la jeg ut masse møbler etc på Finn. Noe gi bort, annet veldig billig. Hun som hadde kjøpt huset ringte og spurte om jeg skulle gi bort det og det møbelet, for det kunne hun tenke seg. Etter at hun hadde fått huset til under takst 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...