Gå til innhold

Vi er enige om at vi ikke skal i et forhold, men jeg blir likevel lei meg når han ikke viser meg følelser.

Miss_1990

Anbefalte innlegg

Miss_1990

Kan noen gi meg et råd. Jeg (35 år) dater en fyr. Vi er helt enige om at dette ikke skal bli et forhold, men vi møtes jevnlig - snakker, lager mat sammen, sover sammen og har helt fantastisk sex. Han er ikke en person jeg vil være i et forhold med, både av praktiske årsaker, men også fordi jeg aldri kunne stolt på at han ikke ville vært utro feks. Han ønsker heller ikke noe forhold, delvis pga at han er litt usikker på sine følelser for eksen bl.a.

Problemet mitt er at selv om jeg rasjonelt sett ikke vil i et forhold med han, er jeg typen som blir emosjonelt påvirket av å ha sex- i hvert fall når vi møtes slik vi gjør. Og jeg blir så innmari lei meg etter vi har møttes fordi han ikke viser følelser eller viser at han er glad i meg i etterkant (vi har det derimot fint når vi er sammen). Det skal også sies at han gjorde det til å begynne med, selv om rollene da også var avklart. Men litt plutselig sluttet han med søte meldinger. Han sender meg fortsatt meldinger, men ingen med følelser. Jeg digger å være med han og vil ikke miste det, men orker ikke å bli så lei meg. 

1. Kan dere hjelpe meg med å tolke følelsene mine her? Hvorfor blir jeg så lei meg? 
  2. Hva bør jeg gjøre her? Har tenkt på å snakke med han om det. Spesielt dette med at han endret så oppførsel så plutselig. Har spurt så vidt før men da bare snakket han det bort. Det blir jo også litt rart å si at jeg trenger at han viser følelser ovenfor meg, så lenge jeg ikke vil i et forhold, er det ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du vet jo bedre enn fremmede på nett hvorfor du blir lei deg. Kan det være at du har begynt å få følelser for ham? Dine rasjonelle tanker om forhold er jo ikke det samme som dine emosjoner. 

Sånn sett høres det ut som om det sunneste er at du avslutter, ellers blir det bare mer og mer vondt for deg det hele.

Anonymkode: d7fda...999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det virker som om du allerede har følelser for ham og at du egentlig ønsker å ha et forhold til ham.

Men fordi han ikke er over eksen og bare vil ha en elskerinne, fordi du ikke stoler på ham, så forsøker du å overbevise deg selv om at du er enig i at dere ikke skal være kjærester. Men alt du skriver tyder på at du har kjærestefølelser for ham allerede.

Å gi en mann som ikke er like interessert i deg, eller ikke over eksen, alle kjærestefordeler, det er som regel oppskriften på at du selv skal bli såret.

Når dere er sammen så oppfører dere dere som kjærester, så det er ikke rart at du får følelser for ham.

Tror du må snakke med ham, og avslutte om han ikke vil være kjæreste med deg. For jo lenger tid dere holder på slik sammen som dere nå gjør, jo verre blir bruddet for deg den dagen det da kommer.

Han må innse at han ikke kan få kjærestefordeler og kjæresteliv uten å forplikte seg som kjæreste også. Og det at han har sluttet å sende deg finere meldinger, det er et dårlig tegn fra hans side.

Anonymkode: 20259...709

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er kvinne. Kvinner får følelser når de har sex. Gratulerer. Du er glad i mannen, men han bryr seg ikke om deg. Velg han å bli hans tømmestasjon eller kvinn deg opp og dump han og finn en mann som vil ha hele deg. Slutt med slike toskete forhold som kun ødelegger!

Anonymkode: 3dd3e...b52

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Miss_1990 skrev (22 minutter siden):

Kan noen gi meg et råd. Jeg (35 år) dater en fyr. Vi er helt enige om at dette ikke skal bli et forhold, men vi møtes jevnlig - snakker, lager mat sammen, sover sammen og har helt fantastisk sex. Han er ikke en person jeg vil være i et forhold med, både av praktiske årsaker, men også fordi jeg aldri kunne stolt på at han ikke ville vært utro feks. Han ønsker heller ikke noe forhold, delvis pga at han er litt usikker på sine følelser for eksen bl.a.

Problemet mitt er at selv om jeg rasjonelt sett ikke vil i et forhold med han, er jeg typen som blir emosjonelt påvirket av å ha sex- i hvert fall når vi møtes slik vi gjør. Og jeg blir så innmari lei meg etter vi har møttes fordi han ikke viser følelser eller viser at han er glad i meg i etterkant (vi har det derimot fint når vi er sammen). Det skal også sies at han gjorde det til å begynne med, selv om rollene da også var avklart. Men litt plutselig sluttet han med søte meldinger. Han sender meg fortsatt meldinger, men ingen med følelser. Jeg digger å være med han og vil ikke miste det, men orker ikke å bli så lei meg. 

1. Kan dere hjelpe meg med å tolke følelsene mine her? Hvorfor blir jeg så lei meg? 
  2. Hva bør jeg gjøre her? Har tenkt på å snakke med han om det. Spesielt dette med at han endret så oppførsel så plutselig. Har spurt så vidt før men da bare snakket han det bort. Det blir jo også litt rart å si at jeg trenger at han viser følelser ovenfor meg, så lenge jeg ikke vil i et forhold, er det ikke?

Kutt han ut!!!!!!!

Anonymkode: 362d7...215

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Miss_1990 skrev (39 minutter siden):

Vi er helt enige om at dette ikke skal bli et forhold

Han er ikke en person jeg vil være i et forhold med

Han ønsker heller ikke noe forhold

Og jeg blir så innmari lei meg etter vi har møttes fordi han ikke viser følelser eller viser at han er glad i meg i etterkant

1. Hva bør jeg gjøre her? Har tenkt på å snakke med han om det. 

Det er da ikke noe å snakke om.

Han, og du, har gjort det klart hva dette går ut på.

Han har ikke noe ansvar for dine følelser.

Anonymkode: 5860b...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det du har med han kommer til å ødelegge verdigheten din sakte men sikkert. Det kommer til å utslette deg og din selvtillit og selvtro. Du fortjener mer!! Du fortjener er mann som er glad i deg og vil være sammen med deg. Finnes masse fine menn der ute, gå videre og finn en annen! Når du har gått med på en slik avtale så har han mistet respekt for deg, derfor ingen søte meldinger. Søte melding til en som ikke har selvrespekt? Hvorfor skal han ville eller gidde det…

Anonymkode: 2d0cb...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke forvente kjæreste behandling når du bare er en fwb.

Anonymkode: 003ae...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blir lei deg fordi dere i praksis har et forhold, der dere deler veldig intime ting og hverdagslige ting og bruker mye tid på hverandre. 

Og samtidig så prøver dere å få det til å bli en ren trasjasksjon/ bytte av tjenester relasjon. 

Og det er ikke helt sånn folk er skrudd sammen, og det er derfor du blir lei deg. 

Anonymkode: ee1c8...d76

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

35 år og satt deg selv i den situasjonen. Det er ikke til å tro. 😊

Anonymkode: 7a19b...685

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_1990 skrev (1 time siden):

Ved å omskrive et par av setningene i innlegget ditt fremgår kanskje situasjonen litt klarere? « Vi VAR helt enige…» og « Han er ikke en person jeg VILLE være i et forhold med…»  Ved å gjøre typiske kjæresteting sammen har du kanskje flyttet dine grenser, endret de opprinnelige intensjonene og reglene? Mens han fremdeles forholder seg til den opprinnelige avtalen? Du har vel svar på spørsmålene dine selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

35 år og satt deg selv i den situasjonen. Det er ikke til å tro

slapp av! 

35-årige kvinner har også lov til å ha sex! Uten at det skal bli noe drama ut av det 

Anonymkode: b1f5d...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør avslutte. Du takler jo ikke å være fwb…

Anonymkode: 52eed...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er man ikke litt for gammel til å ha en ff i en alder av 35? 

Bør du ikke heller se etter noe seriøst og en du kan skape en familie med? Ikke kast bort de beste årene dine på en som er tydelig på at han ikke vil mer. 

Anonymkode: 03999...308

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er kvinne. Kvinner får følelser når de har sex. Gratulerer. Du er glad i mannen, men han bryr seg ikke om deg. Velg han å bli hans tømmestasjon eller kvinn deg opp og dump han og finn en mann som vil ha hele deg. Slutt med slike toskete forhold som kun ødelegger!

Anonymkode: 3dd3e...b52

Ikke nødvendigvis, men det gjelder for ts og med akkurat han her.

Han kan ikke gi deg det du søker, så hvorfor plage deg selv med å møte han og bli mer og mer knyttet? Kan også være psykologien av at han er lukket som får deg til å søke sterkere etter å bli valgt.

Tror også det beste er at du fortsetter å lete etter en annen å slutter å ha sex med han her. 

Anonymkode: e30ee...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er man ikke litt for gammel til å ha en ff i en alder av 35? 

Bør du ikke heller se etter noe seriøst og en du kan skape en familie med? Ikke kast bort de beste årene dine på en som er tydelig på at han ikke vil mer. 

Anonymkode: 03999...308

neida var 52 og fwb med en 15 år yngre. Så går helt fint.  Mer poppis enn noen sinne med tenåringer om søker bestemor for tiden. 

Anonymkode: 993cd...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miss_1990 skrev (7 timer siden):

Du blir lei deg fordi hver gang du treffer mannen, blir du minnet på at han ikke syns du er verdt å bli sammen med. 

Hva du bør gjøre?

Bruke tiden på å finne en som vil tilbringe tid med deg fordi han faktisk liker deg.

Det blir jo bare verre for deg om han later som om han føler noe. Det betyr jo at han føler men likevel er du ikke noe for han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leser du igjennom det du skriver, ts? Nøkkelordet her er eksen.... Han har for mye følelser for henne enda og ser allerede du har mer følelser enn han. Og er utilgjengelig emosjonelt for deg. Du har selv lagt opp denne stien mellom dere, og må da være voksen nok til å enten stå i dette og få det til å fungere. Eller droppe dette. Fordi du er jo hodestups forelsket. Det lyser jo lang vei.... Men jeg tror nok uansett han vil komme med denne samtale en dag uansett. At han og eks vil prøve på nytt. Og du og han kan bare være venner. 

Anonymkode: 37e85...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_1990 skrev (22 timer siden):

Fyr du ikke vil være i et forhold med, fordi du allerede har identifisert at han trolig ville vært utro… som ikke viser følelsene for deg som du ønsker å oppleve?

Wow. Bare wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...