Gå til innhold

Skinny jeans - protest?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

Man kan være interessert i mote uten å være opptatt av å være trendy eller å slavisk følge mote. Man kan være interessert i mote og samtidig være uenig i den. Eller man kan være så interessert i mote at man finner glede i å eksperimentere og konfrontere moten. 

Mote og trender er to helt forskjellige ting i min verden. 

Trender har ingenting med stil og mote å gjøre. Det er et blaff. I min verden handler mote om kvalitet, god snitt, og evnen til å sette sammen stilfulle plagg som passer deg - ikke å kle seg i hva alle andre går i. 

Anonymkode: 8b690...b2c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker av og til skinny jeans. Nå er jeg i andre halvdel av 30-årene og kom til å tenke over «hvorfor skal jeg bry meg om at andre bryr seg?». Altså, jeg gidder ikke å slavisk følge moter og hige etter å ha det andre har. Jeg er ikke helt umoderne heller, men det er noe som er deilig med å bli eldre, slippe det jaget. Jeg opplever at det er mulighet for stor variasjon i butikkene. Personlig synes jeg at mange av de unge som bryr seg så veldig om hvordan folk ser ut, de ser helt rare ut i mine øyne. Rosa på nesen, en lugg som er helt rett og 2 cm lang, svære klær. Jeg tenker jo ikke særlig over det, men er glad jeg slipper å styre sånn. Og hvorfor skal unge mennesker, som er opptatt av mote, bry seg med hva voksne mennesker går med?

De som liker å følge moter får nå kose seg med det, men de trenger jo ikke slenge drit om de som ikke gjør det.

Anonymkode: ce5c5...3a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mote og trender er to helt forskjellige ting i min verden. 

Trender har ingenting med stil og mote å gjøre. Det er et blaff. I min verden handler mote om kvalitet, god snitt, og evnen til å sette sammen stilfulle plagg som passer deg - ikke å kle seg i hva alle andre går i. 

Anonymkode: 8b690...b2c

Nettopp, helt enig. Derfor kan man som moteinteressert fint kle seg i noe som er helt ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 20.33):

Veldig mange i 40 års alderen som har fortsatt å bruke de, så ser for meg at de bare ikke har hengt med

Anonymkode: 3bf15...01c

Jeg har en skinny Levi's som jeg elsker. Er ikke veldig tynn, men synes jeg får litt smalere bein i den. (Ikke at det er målet). Nei, jeg har kanskje ikke hengt med, og jeg må si at jeg elsker boot cut og. Men hva andre mener, er virkelig ikke interessant. Jeg er voksen og har min egen smak, og står stødig den. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen som er oppriktig interessert i klær og mote viser seg frem i et plagg som er helt UT

Anonymkode: 3bf15...01c

Der er en sannhet med modifikasjoner. Man må kunne ha sjanser, skape personlig stil, skape nye trender, det gjør man ikke ved å følge strømmen. 

Anonymkode: eb859...a47

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...