AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:09 #1 Del Skrevet onsdag kl 13:09 Har akkurat fylt ut ESTA ifbm med reise til USA. Spørsmålet var; Have you ever been arrested or convicted for a crime that resulted in serious damage to property, or serious harm to another person or government authority? Svarte nei på dette. Så kom jeg etter at søknaden var godkjent at jeg i 2016 fikk to forlegg på samme kveld; en for kroppskrenkelse og en for naskeri. Foreleggene er betalt og jeg hadde glemt / fortrengt det. Men, det er jo ikke dette de spør om? Jeg havnet på glattcelle den kvelden, vil det si at jeg har blitt arrestert? Syns det er vanskelig å vite hva som er riktig. Spør de om jeg har blitt arrestert en eller annen gang - eller om jeg har blitt arrestert for de tingene de spør om (seriøs skade på annet menneske, eiendom osv). Noen som vet? Anonymkode: c1218...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet onsdag kl 13:22 #2 Del Skrevet onsdag kl 13:22 Før i tiden ville svaret være at dette ikke er noe problem. Ordlyden forteller klart at du skal svare nei. Med dagens kompetente regime i USA ville jeg ikke regnet noe som helst for å være sikkert. Du får sikkert godkjent ESTA'en, men oppfør deg mer enn skikkelig i passkontrollen der borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:48 #3 Del Skrevet onsdag kl 13:48 Tolker det som arrestert for en av de tingene de lister opp. Men, de har ikke innsyn i norsk strafferegister, så svar alltid nei, uansett. Det er greit at man ønsker å være ærlig, men det eneste man oppnår er å lage trøbbel for seg selv. Anonymkode: e36a3...642 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå