Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har blankt hår. Hvilken shampo evt balsam bruker dere?

Anonymkode: 2bbaf...e19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker både sjampo, balsam og hårkur fra Kerastase. Det finnes mange andre frisør-produkter som gir blankt hår, det er bare å spørre i en salong hva de anbefaler til ditt hår. Viktig å kure det en gang i uka. 

Anonymkode: 16cbf...a94

AnonymBruker
Skrevet

Hårkur over natten, mye olje. To runder shampoo, renseshampoo innimellom. Ofte fukt-maske mellom shampoo og balsam. Forsiktig med balsam. Eller K18 hårkur. Litt balsamspray. Leave in air dry cream, mild teksturspray, wow dream coat (er raus med denne), føning med rundbørste på lav temperatur. Så en god hårolje i lengdene. 

Anonymkode: 7ceb8...69d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tilvent håret å vaskes ca hver 4 dag. Bruker nå sjampo fra Redken, balsam for fuktighet. Innimellom bruker jeg hårolje etter jeg har vasket håret, en som ikke tynger håret. Innimellom fuktighetskur. Har jeg bleking i det, proteinkur 1 gang i uken i noen uker. Ikke bruk proteinsjampo med mindre frisøren anbefaler det, det kan fort gi tørt og livløst hår. 

Har også god hårbørste, det er undervurdert. 

Anonymkode: d1a1a...b07

Skrevet (endret)

Shampoo, balsam og hårkur som passer til ditt hår. Bruker også olje i håret. Og i tillegg velger jeg alltid å få hårkur når jeg er hos frisøren 

Endret av Filifjonkamor
Skrevet

Unngår varmebehandling som hårtørker, rettetang ol. Bruker kun hårolje utenom sjampo/balsam og hårkur. Jeg bruker Sebastian sin dark oil serie, elsker virkelig den serien der. Jeg har en del fall i håret mitt og blir lett frizzy, det er ikke lengre et problem 😊😊 jeg har også langt og veldig tykt hår. 

Et tips som er helt gratis er å vaske håret i kaldt vann og tro meg det funker, unngår varmt vann og håret mitt har aldri sett bedre og mer glansfullt ut enn det gjør nå 👍👍

AnonymBruker
Skrevet
avent skrev (5 timer siden):

Unngår varmebehandling som hårtørker, rettetang ol. Bruker kun hårolje utenom sjampo/balsam og hårkur. Jeg bruker Sebastian sin dark oil serie, elsker virkelig den serien der. Jeg har en del fall i håret mitt og blir lett frizzy, det er ikke lengre et problem 😊😊 jeg har også langt og veldig tykt hår. 

Et tips som er helt gratis er å vaske håret i kaldt vann og tro meg det funker, unngår varmt vann og håret mitt har aldri sett bedre og mer glansfullt ut enn det gjør nå 👍👍

Men hvis man vasker håret i kaldt vann, da er det ikke gunstig med tanke på å fjerne bakterier? Og det er vanskeligere å skylle sjampoen grundig ut med kaldt vann. Blir noe av det samme som håndvask i kaldt vann. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hvis man vasker håret i kaldt vann, da er det ikke gunstig med tanke på å fjerne bakterier? Og det er vanskeligere å skylle sjampoen grundig ut med kaldt vann. Blir noe av det samme som håndvask i kaldt vann. 

Det er ikke vanskeligere å skylle ut shampoo i kaldt vann. Dette stemmer jo ikke.

Hårvask i kaldt vann gir mer skinnende hår uten tvil. Så da blir det en prioriteringssak.

Anonymkode: 77196...cee

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det stemmer at håret blir mer skinnende av å bli vasket i kaldvann, men jeg fikk høre fra en frisør at det viktigste er å vaske ut det som lukker skjellene i håret med kaldt vann, balsam. Balsam påfører jeg i varmt hår, vasker ut i iskaldt i vasken på badet, siden jeg bare har balsam i lengdene. Det gir veldig skinnende hår hos meg. Stor forskjell hvis jeg glemmer meg og vasker ut balsam varmt. 

Anonymkode: 4b327...252

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke vanskeligere å skylle ut shampoo i kaldt vann. Dette stemmer jo ikke.

Hårvask i kaldt vann gir mer skinnende hår uten tvil. Så da blir det en prioriteringssak.

Anonymkode: 77196...cee

Hva med bakterier? Kult å ha masse stafylokokker og MRSA i håret? 😅 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skyll bare ut balsam i kaldt vann

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må dyppe håret, eller hendene, i 100 grader varmt vann 1 minutt for å fjerne bakterier.

Jeg vasker alltid hender i kaldt vann. Det sparer meg for tørre hender om vinteren. Og lunkent til kaldt på kropp og hår. Varmt vann er veldig uttørkende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må dyppe håret, eller hendene, i 100 grader varmt vann 1 minutt for å fjerne bakterier.

Jeg vasker alltid hender i kaldt vann. Det sparer meg for tørre hender om vinteren. Og lunkent til kaldt på kropp og hår. Varmt vann er veldig uttørkende. 

Det skal jeg prøve, var veldig tørr periode her i vinter så knokene mine ser ut som jeg banker folk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For å drepe stafylokokker i oppvaskmaskin, så må du kjøre program på minst 70 grader i minst en time... 

Hvordan dusjer du egentlig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt faktum om bruk av varmt og kaldt vann på hår; 

• Varmt vann åpner hårets skjellag, som kan gjøre håret:

• Tørt, matt og mer utsatt for slitasje

• Frizzy og vanskelig å gre

• Det kan også tørke ut hodebunnen, noe som kan gi:

• Kløe, flass eller irritasjon

• Lunkent vann er bedre for både håret og hodebunnen. Avslutt gjerne med kaldt vann for å lukke skjellaget og gi mer glans.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Litt faktum om bruk av varmt og kaldt vann på hår; 

• Varmt vann åpner hårets skjellag

Det er veldig viktig å ikke glemme å lukke skjellaget.

Anonymkode: df2bb...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håndvask i kaldt vann er like effektivt som lunket vann. Forskjellen er vel kanskje at en orker å vaske lengre og bedre om temperaturen er behagelig. 

Anonymkode: dea97...e5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Håndvask i kaldt vann er like effektivt som lunket vann. Forskjellen er vel kanskje at en orker å vaske lengre og bedre om temperaturen er behagelig. 

Anonymkode: dea97...e5c

Når jeg skriver kald handvask, så mener jeg litt lunkent. Kaldere enn selve huden. Men ikke slik at det er ubehagelig, det er vel raskt uttørrende igjen kan jeg se for meg. Det viktigste for hygiene er varighet, og friksjon. Temperaturen på vannet har ingen betydning. 

Unntaket er jo hvis man skal fjerne smuss, særlig olje/fett, da må temperaturen litt opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så enkelt som hvilken sjampo og balsam.

Skyll i kaldt vann, ikke bruk varme, hårkur, leave in og olje. 

Anonymkode: 7e623...ebc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...