AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #1 Skrevet 7. mai 2025 Etter noen år på Venlafaksin skal jeg endelig trappe ned og avslutte medisinen. Jeg har hatt null positiv virkning av den, så jeg er ikke bekymret for den biten. Jeg fikk dog et par bivirkninger. Den overdrevne svetten håper jeg forsvinner raskt. Jeg har også fått påvist kronisk høy puls, selv når jeg sover. Er det noen andre her som har vært i samme situasjon og kan si noe om hvorvidt, og eventuelt hvor fort, pulsen roet seg etter å ha gått av medisinen? Anonymkode: 5948d...bac
monican94 Skrevet 7. mai 2025 #3 Skrevet 7. mai 2025 trapper du ned i samråd med lege ? følg anbefalinger fra legen rundt seponering så blir gjerne bivirkningene mildest mulig 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2025 #4 Skrevet 7. mai 2025 monican94 skrev (Akkurat nå): trapper du ned i samråd med lege ? følg anbefalinger fra legen rundt seponering så blir gjerne bivirkningene mildest mulig Ja, selvsagt har gått på halv dose i en måned nå, tok siste tabletten i går kveld. Lite bivirkninger, litt sånn popping i ørene, det er det eneste. Jeg er vel mest redd for om medisinen har tullet det til med hjertet mitt. Anonymkode: 5948d...bac
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #5 Skrevet 8. mai 2025 Jeg hadde kraftig svette og "brain zaps" på nedtrapping/avslutning. Hvia du ikke har hatt zaps før så finner du fort ut hva de er 😅 Anonymkode: 4fcdf...0bb
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #6 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde kraftig svette og "brain zaps" på nedtrapping/avslutning. Hvia du ikke har hatt zaps før så finner du fort ut hva de er 😅 Anonymkode: 4fcdf...0bb Jeg har zaps nå, men veldig mildt, så heldigvis helt uproblematisk. Anonymkode: 5948d...bac
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #7 Skrevet 8. mai 2025 Jeg trappet ned ekstemt gradvis. Tok en tablett midre bare annen hver dag og i en måned før jeg tok fast halv dose, deretter gikk jeg på halv dose en stund før jeg igjen trappet jeg ned igjen med annen hver dag før jeg sluttet helt. For meg var det svette og lyn i kroppen som var bivirkninger av seponeringen. Brukte altså mange mange måneder på å slutte. Men det gikk fint Anonymkode: 77b97...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #8 Skrevet 8. mai 2025 Jeg bare sluttet brått. Sikkert ikke klokt, men det gikk fint for min del. Anonymkode: debb5...38b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #9 Skrevet 8. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg trappet ned ekstemt gradvis. Tok en tablett midre bare annen hver dag og i en måned før jeg tok fast halv dose, deretter gikk jeg på halv dose en stund før jeg igjen trappet jeg ned igjen med annen hver dag før jeg sluttet helt. For meg var det svette og lyn i kroppen som var bivirkninger av seponeringen. Brukte altså mange mange måneder på å slutte. Men det gikk fint Anonymkode: 77b97...eb9 Så kjekt at det gikk fint! ☺️ Anonymkode: 5948d...bac
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2025 #10 Skrevet 8. mai 2025 Tusen takk til dere som har svart. Jeg var kanskje uklar i hovedinnlegget mitt, jeg har hatt null problemer eller bekymringer med å slutte, jeg er av medisinen nå. Det jeg lurer på er om noen andre som har fått bivirkningen forhøyet puls av medsinen, har opplevd at dette problemet ble borte ved å slutte på medisinen. Anonymkode: 5948d...bac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå