Gå til innhold

Bytte studie retning fra kunstfag til noe annet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerte en bachelor i kunstfag kun fordi jeg ikke visste hva jeg skulle studere. Etter bacheloren har jeg fått to barn. Jeg trenger sårt en utdannelse og jobb, men hører fra flere hold at det er vanskelig å få jobb som kunstlærer. Og ofte er det jobber som museums assistent el lignende med lav lønn man kan få av jobber. Jeg har allerede søkt videre på web utvikling men hører flere si at det er dumt å velge it retning pågrunn av AI som tar over markedet. 

spørsmålet er da, hvordan kan jeg som 26 åring, uten en brukbar utdannelse, velge en studieretning jeg kan få jobb i? Jeg ønsker ikke å jobbe i sykepleie da flere jeg kjenner er helt utbrent og utslitte. Har noen råd og tips til hva jeg kan studere fra neste år av?

Studiegjelden min vil jo også øke. Har frem til nå jobbet i blomster kjede men det er også ikke særlig godt betalt. Ønsker ikke å jobbe i butikk resten av livet. På samme tid kan jeg kun søke på ordinær kvota og da er snittene ganske høye. Trenger sårt råd og innspill

Anonymkode: 889df...7cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bli lærer i noe annet? Eller bibliotekar? Lærere får nok jobb i hvertfall, men du må nok ha andre fag i tillegg til kunst for å være sikret jobb. 

Jeg jobber i helse og vil ikke anbefale noe som helst innen offentlig helsesektor. Vi blir nyttige idioter for det offentlige.

Anonymkode: 13488...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...