AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Del Skrevet 7. mai Skal prøve å holde denne kort. Jeg er i foreldrepermisjon til høsten. Arbeider i en kommune og har søkt ny jobb innad i kommunen. På intervjuet spurte de meg når jeg eventuelt kunne starte og jeg svarte etter endt permisjon i oktober. Barnet er født i februar og vi har muntlig blitt lovet barnehageplass (søskenprioritering). Nå viser det seg at grunnet nedleggelser så vil vi mest sannsynlig ikke få plass før i august og derfor må en av oss være hjemme lengre i ulønnet. Dette blir nok meg siden jeg tjener minst (men mannen skal spare pensjon og feriepenger for meg). Uansett, jeg vil nå ikke ha mulighet til å starte i ny jobb og vurderer å ringe for og trekke søknaden min da jeg syns det er ubehagelig å skal gå rett i ulønnet permisjon før jeg i det hele tatt har fått startet. Mannen min mener at jeg har rett på å gå rett i ulønnet siden det er samme arbeidsgiver og at jeg ikke burde trekke søknaden min da dette er en stilling jeg har ønsket meg. Noen som har erfaring med problemstillingen? Anonymkode: 0e419...a41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blue0rchid Skrevet 7. mai #2 Del Skrevet 7. mai Dere har rett på permisjon i inntil 12 mnd hver, uavhengig av om du skulle bytte jobb eller arbeidsgiver, ref. Arbeidsmiljøloven 12-5. Merk at du har en varslingsplikt etter 12-7. Forstår jeg rett at dere ikke får barnehageplass før august neste år? Og siden barnet er født i februar regner jeg med at far i utgangspunktet skal ta sin del av lønnet permisjon fra oktober? Da kan du vente med å ta ulønnet permisjon til han er ferdig med sin permisjon, dersom det er viktig for det å begynne i jobben i oktober. Ikke trekk søknaden din. Vent til du ev. får et tilbud og ta deretter stiling til hvordan dere vil løse permisjonskabalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå