AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Skal prøve å holde denne kort. Jeg er i foreldrepermisjon til høsten. Arbeider i en kommune og har søkt ny jobb innad i kommunen. På intervjuet spurte de meg når jeg eventuelt kunne starte og jeg svarte etter endt permisjon i oktober. Barnet er født i februar og vi har muntlig blitt lovet barnehageplass (søskenprioritering). Nå viser det seg at grunnet nedleggelser så vil vi mest sannsynlig ikke få plass før i august og derfor må en av oss være hjemme lengre i ulønnet. Dette blir nok meg siden jeg tjener minst (men mannen skal spare pensjon og feriepenger for meg). Uansett, jeg vil nå ikke ha mulighet til å starte i ny jobb og vurderer å ringe for og trekke søknaden min da jeg syns det er ubehagelig å skal gå rett i ulønnet permisjon før jeg i det hele tatt har fått startet. Mannen min mener at jeg har rett på å gå rett i ulønnet siden det er samme arbeidsgiver og at jeg ikke burde trekke søknaden min da dette er en stilling jeg har ønsket meg. Noen som har erfaring med problemstillingen? Anonymkode: 0e419...a41
blue0rchid Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Dere har rett på permisjon i inntil 12 mnd hver, uavhengig av om du skulle bytte jobb eller arbeidsgiver, ref. Arbeidsmiljøloven 12-5. Merk at du har en varslingsplikt etter 12-7. Forstår jeg rett at dere ikke får barnehageplass før august neste år? Og siden barnet er født i februar regner jeg med at far i utgangspunktet skal ta sin del av lønnet permisjon fra oktober? Da kan du vente med å ta ulønnet permisjon til han er ferdig med sin permisjon, dersom det er viktig for det å begynne i jobben i oktober. Ikke trekk søknaden din. Vent til du ev. får et tilbud og ta deretter stiling til hvordan dere vil løse permisjonskabalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå