AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Hei. Jeg tar fagbrev på jobb og skal ta eksamen nå i våren. Jeg har fått tilbud om en jobb jeg ønsket meg lenge. Det er samme bransje og arbeidsgiver (kommune). Kan jeg fortsette/ fullføre fagbrev i den nye jobben? Anonymkode: 39ed3...c29
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei. Jeg tar fagbrev på jobb og skal ta eksamen nå i våren. Jeg har fått tilbud om en jobb jeg ønsket meg lenge. Det er samme bransje og arbeidsgiver (kommune). Kan jeg fortsette/ fullføre fagbrev i den nye jobben? Anonymkode: 39ed3...c29 Ja så lenge det er samme arbeidsgiver og samme bransje som er relevant for ditt fagbrev så burde vel det gå bra, men hør med arbeidsgiver for sikkerhetsskyld. Da jeg tok fagbrev på jobb i kommunen, så ble jeg forflyttet til en annen enhet i løpet av perioden uten at det hadde noen betydning for fagbrevet. Anonymkode: 85d9f...811
AnonymBruker Skrevet 13. mai #4 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 11.48): Ja så lenge det er samme arbeidsgiver og samme bransje som er relevant for ditt fagbrev så burde vel det gå bra, men hør med arbeidsgiver for sikkerhetsskyld. Da jeg tok fagbrev på jobb i kommunen, så ble jeg forflyttet til en annen enhet i løpet av perioden uten at det hadde noen betydning for fagbrevet. Anonymkode: 85d9f...811 OBS; det er ikke nødvendigvis slik at all praksis godkjennes av fagprøvenemd eller fylket, som står for opplæringen. Det er ikke sånn at bare fordi det er samme arb.giver og samme bransje så går det bra, det stilles ytterligere krav til en lærebedrift. Kommunen jeg jobber i består av over 110 ulike virksomheter (om jeg ser til Brreg.). Mine lærlinger vil ikke kunne gå til enhver annen avdeling, selv om de er innen samme bransje. Det kan gå, som du beskriver at har skjedd med deg, men det er ingen garanti for at det kommer til å gå. Anonymkode: fc9c2...af8
Teardrop Skrevet 14. mai #6 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 11.34): Hei. Jeg tar fagbrev på jobb og skal ta eksamen nå i våren. Jeg har fått tilbud om en jobb jeg ønsket meg lenge. Det er samme bransje og arbeidsgiver (kommune). Kan jeg fortsette/ fullføre fagbrev i den nye jobben? Anonymkode: 39ed3...c29 Så lenge det ikke står i noen kontrakt at du er bindt til nåværende arbeidssted etter endt læretid står du vel fritt til å bytte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå