Gå til innhold

Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd i vennskapet. Hvordan finne ut uten å virke offensiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har kjent et halvt år tid, men vi har tekstet og oppdatert hverandre jevnlig på livene våre. Vi har bare møttes en tre fire ganger siden det ikke er mange måneder siden hun flyttet hit og at vi jobber til forskjellige tider. Hun har alltid sendt meldinger der hun skriver at hun setter pris på vennskapet, latter/hjerte emoij og litt humor og morsomme  historier fra hverdagen innimellom etc...Men etter sist gang hun var på besøk  har det dabbet av. Hun tar sjelden kontakt og svarer bare om jeg tar initiativ. Da er hun forsåvidt vennlig og imøtekommende, men ikke på samme måte som før. Virker en del  mindre interessert . Noe er forandret i kommunikasjonen. 

Jeg har en tendens til å overtenke og lurer på om jeg kan ha sagt eller gjort noe galt. Men jeg klarer ikke å se for meg hva det skulle være. Det var et helt vanlig besøk uten noen kontroversielle tema, riktignok fine og personlige tema og livene våre, men ikke veldig privat eller drøyt som kan tråkke noen på tærne. 

Hvordan kan jeg finne ut hvordan ståa er eller om det er skjedd noe, uten å virke konfronterende eller offensiv? Det siste vi snakket om var en tur i skogen og piknik. Noe hun var veldig positiv til. 

Vi er begge to litt forsiktige personer, den snille litt stille typen person men med masse humør og humor. 

Jeg er ganske bekymret for at jeg har gjort noe galt. Eller overtenker jeg? 

Anonymkode: d93fb...27c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun har gått lei? Funnet ut at du ikke helt er den venninnen som hun ønsker? Ikke sikkert at du har gjort noe galt eller feil. 

Anonymkode: b3a35...f3d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun har gått lei? Funnet ut at du ikke helt er den venninnen som hun ønsker? Ikke sikkert at du har gjort noe galt eller feil. 

Anonymkode: b3a35...f3d

Ja det kan kanskje hende. Skulle ønske hun hadde sagt det hvis det var tilfelle, men jeg vet det er kjempevanskelig og har forståelse for det. Vil ikke såre noen, sant. Men samtidig er det en tap tap situasjon når den ene kanskje ikke gleder seg eller ser fram til å møtes og synes det ikke gir mening, og den andre uvitende går og undrer, men merker på stemningen at ting ikke er helt som det skal. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man er ny i byen/stedet prøver man seg ofte frem med nye venner. Det er ikke sikkert de første vennene er de det stemmer best med. 
Du har nok ikke gjort noe galt, men selvfølgelig kjedelig å bli valgt bort om det er det som har skjedd.

Anonymkode: 75314...ba5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man er ny i byen/stedet prøver man seg ofte frem med nye venner. Det er ikke sikkert de første vennene er de det stemmer best med. 
Du har nok ikke gjort noe galt, men selvfølgelig kjedelig å bli valgt bort om det er det som har skjedd.

Anonymkode: 75314...ba5

Jeg tror gjerne du er inne på noe der

Skrevet

Skjønner det er kjipt. Men prøv å ikke gruble så mye på det. Det hjelper ikke. Relasjoner kommer og relasjoner går. Noen varer lenge, andte dabber av. Sånn er livet.

At kommunikasjonen er annerledes trenger ikke å ha så mye med deg å gjøre, det kan være noe hun går igjennom eller som krever mye energi . kanskje hun ikke har overskudd til å pleie et vennskap akkurat nå.  eller så kanskje hun trenger noe annet enn det du kan gi henne i en relasjon, uten at det er din feil.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg latt ligge i en så ny relasjon.

Dropp å ta kontakt. 

Anonymkode: 89d7f...c27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
miaw skrev (28 minutter siden):

Skjønner det er kjipt. Men prøv å ikke gruble så mye på det. Det hjelper ikke. Relasjoner kommer og relasjoner går. Noen varer lenge, andte dabber av. Sånn er livet.

At kommunikasjonen er annerledes trenger ikke å ha så mye med deg å gjøre, det kan være noe hun går igjennom eller som krever mye energi . kanskje hun ikke har overskudd til å pleie et vennskap akkurat nå.  eller så kanskje hun trenger noe annet enn det du kan gi henne i en relasjon, uten at det er din feil.

Dette! ☝

Anonymkode: 41d80...75b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Offensiv på norsk betyr vanligvis ikke det samme som offensive på engelsk. 

Anonymkode: a69af...9a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Offensiv på norsk betyr vanligvis ikke det samme som offensive på engelsk. 

Anonymkode: a69af...9a8

Ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...