AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Del Skrevet 7. mai Dere som har tatt NIPT-test gjennom det offentlige; hvordan fikk dere svarresultatet? Var det sykehuset som tok testen som ga beskjed, eller fastlegen din? Jeg har to ubesvarte anrop fra fastlegen min i dag, og venter nå på at han skal ringe igjen. Greier ikke å tenke annet enn at NIPT-testen indikerer at noe er galt med babyen, og at det er derfor legen har prøvd å få tak i meg 😳 jeg ville vel fått en sms eller beskjed på Helsenorge dersom testen var negativ og alt var fint? Anonymkode: 6871d...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Del Skrevet 7. mai Fikk brev i postkassen da alt så normalt ut, fikk beskjed om at sykehuset ringte dersom de fant avvik. Anonymkode: 3141c...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Del Skrevet 7. mai Ikke tatt NIPT, men fostervannsprøve. Da ringte sykehuslegen for å fortelle at prøvesvarene var helt normale. Var livredd den gangen, for man tenker jo gjerne at de ikke gidder å ringe om ingenting er galt. Ble også oppringt av jordmor en gang etter ultralyd som trodde hun så et bittelite avvik på urinveiene til babyen, og da fortalte hun at legen hadde sett på det og at alt så normalt ut. Hun ville bare ringe med en gang så jeg skulle slippe å tenke mer på det. Det trenger altså ikke være noe, men det vet man jo dessverre ikke på forhånd. Krysser fingrene!! Anonymkode: 8f245...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Del Skrevet 7. mai Jeg fikk beskjed om at de ringer dersom det var noe galt på testen, ellers kom det på digipost. Anonymkode: eebbf...745 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Del Skrevet 7. mai Takk for svar. Men da er det litt tilfeldig da, om det er sykehuset eller fastlegen som ringer? Ville trodd at det var sykehuset som formidlet svaret, men ian ikke komme på andre grunner til at legen skal ringe meg. TS Anonymkode: 6871d...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Del Skrevet 7. mai Det kommer fra sykehuset, ikke fra fastlegen. Du får det som brev i posten eller på Helsenorge/HelsaMi hvis de ikke finner noe, og sykehuset ringer hvis de har gjort funn. Anonymkode: 2e0e8...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Del Skrevet 7. mai Men det tar ganske lang tid å få svar, 10-14 virkedager er vanlig. Når tok du testen? Anonymkode: 2e0e8...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Del Skrevet 7. mai Jeg tok testen tirsdag i forrige uke. Fått snakket med legen nå, det gjaldt ikke NIPT-testen 😅 Men da jeg var på første svangerskapskontroll tok de blodprøver av meg, som standard. Fikk svar om at alle prøvene var fine. Men nå har legen fått svar på en screeningtest som viser svak indikasjon på syfillis! Han sa at han vurderte å ikke kontakte meg og bekymre meg, fordi dette ikke var så uvanlig, og at jeg «garantert» ikke hadde syfillis, men at en slik test kunne kryssreagere på forskjellige ting, og derfor gi falskt positiv. Jeg skal inn å ta ny blodprøve for sikkerhetsskyld, men han sa jeg ikke måtte bekymre meg. Selvsagt er jeg bekymret 🙈 Ikke skjønner jeg hvordan jeg skulle fått syfillis, og har ikke hatt noen symptomer på kjønnssykdommer.. så, må kanskje bare stole på legen og tenke at dette ikke er noe. Noen som har opplevd lignende? TS Anonymkode: 6871d...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Del Skrevet 7. mai Hvis du tok testen tirsdag forrige uke, kan du forvente brev fra sykehuset med svar på testen i slutten av neste uke:-) Anonymkode: 2e0e8...157 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #10 Del Skrevet 8. mai Jeg fikk melding på Helsenorge om at testen var fin. Fikk beskjed da jeg tok testen (på sykehuset) om at de ringer dersom de finner avvik. Jeg forstod det sånn at det var sykehuset som skulle ringe, og ikke fastlegen. Anonymkode: ee87e...12f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #11 Del Skrevet 8. mai Melding på helsenorge. De ringer om de finner avvik. Anonymkode: e9822...1c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Del Skrevet 8. mai Bra de sjekker deg en gang til. Syfilis lar seg behandle - men er jo farlig for fosteret. Men jeg ville ha roet meg med legens ord at dette er lite sannsynlig og at det nok bare er en falsk positiv. Anonymkode: e6140...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå