Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

1 klassingen min går i klasse med mange bedrestilte barn, altså barn med store hus, svømmebasseng etc. vi har fint hus selv, dog ikke svømmebasseng og vi er nok striktere enn mange på spilletider osv. 

en i klassen til min sønn var på besøk her og skal nå si til min sønn at det var kjedelig hjemme hos ham. 

umiddelbart tenke jeg at jeg ikke er sikker på om jeg ønsker sønnen min sammen med ham, da det har vært mange andre episoder med han (han har måtte grensesettes her, hvilket vi absolutt ikke må med alle som er på besøk her), og det viser jo ikke at han er en så god venn når han sier sånt. 

har prøvd å si til sønnen min at kanskje ikke denne vennen er så bra for ham, at han rett og slett ikke er så god venn. Det er mange andre barn med normale hjem og som vil være sammen med min sønn, men min sønn trekker veldig mot han her, som noen dager er snill forså å si frekke ting.

tips til hvordan angripe dette? Ser at det sliter på sønnen min å liksom skulle leve opp til dette…

Anonymkode: 96f63...edd

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje denne gutten har noe annet han strever med, og prøver å hevde seg der han kan? De færreste barn oppfører seg kjipt helt uten grunn.

Anonymkode: 90a66...9a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er førsteklassinger. Han i min klasse som holdt på sånn er nå kommunedirektør. Slapp av og pust. Spesielt gutterelasjoner endrer seg hele tiden gjennom skoletiden. Om du skal dirigere sønnen din i retning de til enhver tid "riktige" vennene kommer du og han til å bli utslitt. 

Anonymkode: c2980...43f

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at de sier slike ting. 5 minutt uten at de finner ut hva de skal leke, så "er det kjedelig her, det er ingenting å finne på.". Du kan ikke styre og bestemme hvem han skal leke med. 

Anonymkode: 3be93...c31

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også en sånn i klassen til mellomste. Min sønn har nå kuttet ham ut på egenhånd fordi han ikke er snill. Vi har ikke oppmuntret til kontakt noen gang, men de har lekt og det har gått galt mange ganger. Han er uten grenser, masete, slem, snakker stygt og er noen ganger voldelig også.

Anonymkode: 934d5...22f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

1 klassingen min går i klasse med mange bedrestilte barn, altså barn med store hus, svømmebasseng etc. vi har fint hus selv, dog ikke svømmebasseng og vi er nok striktere enn mange på spilletider osv. 

en i klassen til min sønn var på besøk her og skal nå si til min sønn at det var kjedelig hjemme hos ham. 

umiddelbart tenke jeg at jeg ikke er sikker på om jeg ønsker sønnen min sammen med ham, da det har vært mange andre episoder med han (han har måtte grensesettes her, hvilket vi absolutt ikke må med alle som er på besøk her), og det viser jo ikke at han er en så god venn når han sier sånt. 

har prøvd å si til sønnen min at kanskje ikke denne vennen er så bra for ham, at han rett og slett ikke er så god venn. Det er mange andre barn med normale hjem og som vil være sammen med min sønn, men min sønn trekker veldig mot han her, som noen dager er snill forså å si frekke ting.

tips til hvordan angripe dette? Ser at det sliter på sønnen min å liksom skulle leve opp til dette…

Jeg syns ikke det er lurt å si at denne personen ikke er noen god venn. Det er akkurat nå han oppfører seg dårlig. De går i 1. Klasse... Jeg har hatt mange førsteklassinger her og noen er rett og slett ufine og ganske så usmakelige. MEN de er jo barn under opplæring. Jeg tenker det vil endre seg. Kanskje denne vennene gir noe annet som sønnen din tydlig syns er fint. 

At en førsteklassing syns det er kjedelig hos dere trenger ikke ha noe med svømmebasseng å gjøre. Hvis den gutten har svømmebasseng er jo ikke det så stas lenger hos alle andre også. Barn syns det er kjedelig noen ganger uansett. Kanskje han er vant til å underholdes og ikke er vant til fri lek (som veldig mange andre barn). Trenger ikke ha noe med de fysiske tingene i hjemmet deres å gjøre. 

Anonymkode: 3b449...3de

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn har ikke ordforrådet til en voksen person, kjedelig betyr ikke nødvendigvis KJEDELIG hele tiden.

Jeg har en sønn på 6 år og når vi var på lekeland og han sprang fra stativ til hoppestativet, hver gang han måtte komme bort til oss for å få noe å drikke eller bare for å si hei, så sa han alltid at han kjedet seg så her. Men han sprang rundt, lekte på alle lekestativ, lekte med andre barn, smilte og storkoste seg hele dagen. Så at det var kjedelig tror jeg ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 24a4b...883

AnonymBruker
Skrevet

Så en unge på 6-7 år fornærmet deg ved å være litt for ærlig om at han kjedet seg på besøk hos dere, og din reaksjon er at da er han ikke en god venn? Hvorfor føler du deg så truffet /truet av dette? 

Anonymkode: 685fe...6d9

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk så mye på det. Kjedelig er er mye brukt ord på førstklassinget i 6 års krisa (utviklingstrinn med mye følelser). Vi hører at det er gøy her, neste øyeblikk er det kjedelig, og så er det gøy igien. De er veldig i nuet og beskriver følelsen de har her og nå

husets 1 klassing kunne si vi aaaaldri gjorde noe gøy, når vi dagen før var på favorittstedet hans som var klartepark 😂

Anonymkode: 67ad7...297

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å si at noe er kjedelig betyr vel ikke at gutten ikke er en god venn. Eller er det noe annet han gjør? 

Anonymkode: b20cd...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min hadde ei venninne på besøk i 1 klasse som sa: dere har ikke bra nok bil, dere må ha tesla, hva slags hus er dette? Vi overså det og på skolen fortalte hu alle hvor kul hus og hvor kul bil vi har. Tro meg barn sier mye, men ikke heng deg oppi alt. Deres interesser forandrer seg. Ennå er de bare 5-6 år. 

Anonymkode: 30e69...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Really?

Du vet ungen er 6?

Her "kjeder" kidsa seg når jeg sier vi skal på tur og det ender alltid opp med at jeg blir lei før dem og vil inn 😅

Anonymkode: eeaa7...539

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje denne gutten har noe annet han strever med, og prøver å hevde seg der han kan? De færreste barn oppfører seg kjipt helt uten grunn.

Anonymkode: 90a66...9a4

Det gjør det ikke greit.

Anonymkode: ccfaf...2f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør det ikke greit.

Anonymkode: ccfaf...2f8

At en 6 åring sier han kjeder seg? 👀😅

AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt bitter og sjalu ut, og opptatt av å fremheve deg selv. Huff, disse dekanente rikingene med svømmebasseng og fri spilletid lizzm.

Hva gjør du for å gjøre det morsomt å være hos dere da? Drar dere på stranda med ungene? Spiller dere kort eller brettspill med dem? Oppmuntrer til triks på trampoline, klatring og turning, lage paradis ute, leking i hagen, nerf-krig med de voksne mot barna, baker noe sammen? Eller sitter du med nesa i iPaden din og ignorerer ungene mens du koser deg med at du er så flink som ikke lar dem spille?

Anonymkode: 1ec89...cca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så en unge på 6-7 år fornærmet deg ved å være litt for ærlig om at han kjedet seg på besøk hos dere, og din reaksjon er at da er han ikke en god venn? Hvorfor føler du deg så truffet /truet av dette? 

Neida (standard kg - svar, det kom den gitt), han gjorde ikke det. 

Tror ikke min sønn syns det var så hyggelig at han gikk rundt på skolen og fortalte hvor kjedelig det var hos oss

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Really?

Du vet ungen er 6?

Her "kjeder" kidsa seg når jeg sier vi skal på tur og det ender alltid opp med at jeg blir lei før dem og vil inn 😅

Ja det er der og da. 

å gå rundt og fortelle alle og til mitt barn «det er kjedelig hos deg» er noe annet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du høres litt bitter og sjalu ut, og opptatt av å fremheve deg selv. Huff, disse dekanente rikingene med svømmebasseng og fri spilletid lizzm.

Hva gjør du for å gjøre det morsomt å være hos dere da? Drar dere på stranda med ungene? Spiller dere kort eller brettspill med dem? Oppmuntrer til triks på trampoline, klatring og turning, lage paradis ute, leking i hagen, nerf-krig med de voksne mot barna, baker noe sammen? Eller sitter du med nesa i iPaden din og ignorerer ungene mens du koser deg med at du er så flink som ikke lar dem spille?

Anonymkode: 1ec89...cca

Nope

Ønsker gode vennskap for barna mine

Poenget er ikke forskjellene , men at de tillater seg å tråkke ned andre.. det er problemet. - og faktisk langt fra alle barn som gjør

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk så mye på det. Kjedelig er er mye brukt ord på førstklassinget i 6 års krisa (utviklingstrinn med mye følelser). Vi hører at det er gøy her, neste øyeblikk er det kjedelig, og så er det gøy igien. De er veldig i nuet og beskriver følelsen de har her og nå

husets 1 klassing kunne si vi aaaaldri gjorde noe gøy, når vi dagen før var på favorittstedet hans som var klartepark 😂

Anonymkode: 67ad7...297

Tenker ikke så mye på det heldigvis

Bare kan ikke huske at jeg opplevde dette selv, og kan godt skjønne det er kjipt for barnet mitt og få slengt dette til seg på skolen .. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, oppdragelse er noe dritt..

når tenker du å starte sosialisering og oppdragelse av din unge da? Når de er 10, 13? 
jeg tenker at som foreldre bør man korrigere når barna sier ting som kan såre andre . Selvsagt !

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...