Gå til innhold

Erfaring med 24-timers EKG-måling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn og få koblet meg opp for en sånn måling i morgen tidlig. Hvor lang tid bør jeg regne med at hele den legetimen tar?

Jeg har et møte som begynner ikke lenger etterpå, og er usikker på om jeg bør avlyse det…

Anonymkode: d8c7f...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar ikke så lang tid. De fester elektroder på deg og kobler det til en maskin du har rundt magen. 10-15 min fra du kommer inn.

Anonymkode: 8cb8f...047

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar kanskje ikke så lang tid å feste elektrodene, men det er sjelden jeg har kommet inn til legen til oppsatt tid... Hadde flyttet møtet, så slipper du å stresse med det. 

Anonymkode: 847ea...a12

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skal inn og få koblet meg opp for en sånn måling i morgen tidlig. Hvor lang tid bør jeg regne med at hele den legetimen tar?

Jeg har et møte som begynner ikke lenger etterpå, og er usikker på om jeg bør avlyse det…

Var ikke inne hos noen lege når jeg satt på utstyret, var andre ansatte ved sykehuset hjelpepleier eller sykepleier. Så om det ikke er noe spesielt så er man ikke inne hos legen. Tok 10 min å sette på utstyret samt få forklaring på hvordan det fungerer, så kunne jeg dra.

Anonymkode: e404d...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke lenger tid enn en vanlig legetime. Var der max i en halv time. Ta tok de blodtrykk og alt sånt og.

Anonymkode: 8ee48...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Maks 5 minutter å sette på dette. Mye mer levelig å gå med i 24 timer enn blodtrykksmåling over 24 timer. Litt styr med alle ledningene. 

Anonymkode: 91b83...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ta på deg en romslig ikke gjennomsiktig genser eller bluse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden det er legetime (konsultasjon), det er stort sett bare påkobling av apparatet. 10-15 min tenker jeg. 

Anonymkode: 0ba5f...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen erfaring med det.

Takket nei en gang. 

Anonymkode: fe8fd...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ganske lang time, tok blodtrykket flere ganger, syklet på trimsykkel og fylte ut skjema. Gikk nærmere en time, med litt venting inkludert. 

Noen av målerene ble festet ganske høyt opp på brystet, jeg skulle ønske jeg hadde en topp som gikk godt opp i halsen den dagen. 

Anonymkode: bc92a...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, ingen erfaring med det.

Takket nei en gang. 

Hvordan tenker du dette svaret skal hjelpe TS på noen måte? For et meningsløst innlegg.

TS - jeg fikk det på sykehuset. Skal du dit eller til legekontoret? Det tok ikke lang tid å sette ting på plass og få en kjapp opplæring, 20-30 minutter kanskje.

Som andre sier, hvis det er legekontor så kan det være forsinkelser som gjør at det kan ta tid.

Anonymkode: dda50...7c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan tenker du dette svaret skal hjelpe TS på noen måte? For et meningsløst innlegg.

TS - jeg fikk det på sykehuset. Skal du dit eller til legekontoret? Det tok ikke lang tid å sette ting på plass og få en kjapp opplæring, 20-30 minutter kanskje.

Som andre sier, hvis det er legekontor så kan det være forsinkelser som gjør at det kan ta tid.

Anonymkode: dda50...7c7

Spørsmålet var om erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et legekontor hos en hjertespesialist. Mulig det blir noe venting da, kanskje…

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Spørsmålet var om erfaring.

Du har jo ikke erfaring så hvorfor svarer du?

Jeg satt på, på sykehus. Tok vel rundt 30 min, men jeg fikk komme inn på tiden da!

Anonymkode: 646aa...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er et legekontor hos en hjertespesialist. Mulig det blir noe venting da, kanskje…

ts

Da er det hjelpepersonellet som setter på og gir deg en kvikk orientering om hva du skal gjøre om noe faller av og hva du gjør når du legger deg. En bagatell som er raskt gjort. 
Noen oppe i tråden lager lange avhandlinger om sykling m.m. det er etter at du har gjennomført 24 timers registreringen og denne er lest av. Sannsynligvis i morgen. 
Men nå er du vel ferdig og har fått ledninger og utstyr på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da er det hjelpepersonellet som setter på og gir deg en kvikk orientering om hva du skal gjøre om noe faller av og hva du gjør når du legger deg. En bagatell som er raskt gjort. 
Noen oppe i tråden lager lange avhandlinger om sykling m.m. det er etter at du har gjennomført 24 timers registreringen og denne er lest av. Sannsynligvis i morgen. 
Men nå er du vel ferdig og har fått ledninger og utstyr på? 

Jeg lagde ikke en "lang avhandling", jeg fortalte om hvordan min avtale gikk for seg. Og jeg syklet umiddelbart etter at jeg fikk satt på målerene. 

Anonymkode: bc92a...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 14.30):

Du har jo ikke erfaring så hvorfor svarer du?

Jeg satt på, på sykehus. Tok vel rundt 30 min, men jeg fikk komme inn på tiden da!

Anonymkode: 646aa...dc4

Hvorfor spør man om man ikke har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet på holter på sykehuset, tok maks 10 min, delvis fordi de tok vanlig EKG først (alle klistrelappene som skal på for det tar lengst tid). 

Anonymkode: 6cda7...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...