Gå til innhold

Malt-Extrakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva brukes Maltextrakten til?

Kan det hjelpe mot magevondt? Og tilsettes det i melk f.eks?

Småen sutrer og griner mye idag, og lurer på om han har vondt i magen...

Vanskelig å tyde hva som er galt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det brukes for å hjelpe fordøyelse. Kan hjelpe dersom babyen er treg i magen. Du kan f.eks. tilsette en kvart teskje i 10 ml mm og gi det med sprøyte (dersom du ammer). Dersom man bare gir mme kan det være lurt å gi malt i en av flaskene man gir i løpet av dagen.

Jeg har brukt malt i grøten til Micro for å hjelpe magen litt, men etterhvert som tarmene har vent seg til fast føde har jeg gått bort fra malten.

Dersom magevondten kommer av treg mage kan altså malt hjelpe.

:)

Skrevet
Det brukes for å hjelpe fordøyelse. Kan hjelpe dersom babyen er treg i magen. Du kan f.eks. tilsette en kvart teskje i 10 ml mm og gi det med sprøyte (dersom du ammer). Dersom man bare gir mme kan det være lurt å gi malt i en av flaskene man gir i løpet av dagen.

Jeg har brukt malt i grøten til Micro for å hjelpe magen litt, men etterhvert som tarmene har vent seg til fast føde har jeg gått bort fra malten.

Dersom magevondten kommer av treg mage kan altså malt hjelpe.

:)

Takk for svar! Jeg både ammer og gir litt tillegg nå i en periode. Så det er kanskje mme han reagerer på, har nemlig ikke hatt avføring hver dag til tross for mme, men etter en real gråtebyge før idag ble bleia fylt ;) Men fortsatt litt sutrete...

Ikke lett dette her!

Gjest Maddy
Skrevet

Bruker malt både i grøt og i MME jeg. Tror det regulerer magen litt bedre. De små kan ofte få litt treg avføring når de begynner med fast føde. Begynte også å ha malt til bananen jeg for det gjør jo ofte magen treg.

Skrevet
Takk for svar! Jeg både ammer og gir litt tillegg nå i en periode. Så det er kanskje mme han reagerer på, har nemlig ikke hatt avføring hver dag til tross for mme, men etter en real gråtebyge før idag ble bleia fylt ;) Men fortsatt litt sutrete...

Ikke lett dette her!

Han kan få hard mage av MME det fikk sønnen min første gang han fikk mme.Litt malt ekstrakt i melka hjalp

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg brukte maltekstrakt i både grøt og MME. Både fordi det regulerte magen, inneholdt mye b-vitaminer (tror det er b-vit. iallefall - lenge siden nå) og fordi det søtet grøten litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...