Smørblomsten Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Hva brukes Maltextrakten til? Kan det hjelpe mot magevondt? Og tilsettes det i melk f.eks? Småen sutrer og griner mye idag, og lurer på om han har vondt i magen... Vanskelig å tyde hva som er galt...
Moonchild Skrevet 14. mars 2006 #2 Skrevet 14. mars 2006 Det brukes for å hjelpe fordøyelse. Kan hjelpe dersom babyen er treg i magen. Du kan f.eks. tilsette en kvart teskje i 10 ml mm og gi det med sprøyte (dersom du ammer). Dersom man bare gir mme kan det være lurt å gi malt i en av flaskene man gir i løpet av dagen. Jeg har brukt malt i grøten til Micro for å hjelpe magen litt, men etterhvert som tarmene har vent seg til fast føde har jeg gått bort fra malten. Dersom magevondten kommer av treg mage kan altså malt hjelpe.
Smørblomsten Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2006 Det brukes for å hjelpe fordøyelse. Kan hjelpe dersom babyen er treg i magen. Du kan f.eks. tilsette en kvart teskje i 10 ml mm og gi det med sprøyte (dersom du ammer). Dersom man bare gir mme kan det være lurt å gi malt i en av flaskene man gir i løpet av dagen. Jeg har brukt malt i grøten til Micro for å hjelpe magen litt, men etterhvert som tarmene har vent seg til fast føde har jeg gått bort fra malten. Dersom magevondten kommer av treg mage kan altså malt hjelpe. ← Takk for svar! Jeg både ammer og gir litt tillegg nå i en periode. Så det er kanskje mme han reagerer på, har nemlig ikke hatt avføring hver dag til tross for mme, men etter en real gråtebyge før idag ble bleia fylt Men fortsatt litt sutrete... Ikke lett dette her!
Gjest Maddy Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Bruker malt både i grøt og i MME jeg. Tror det regulerer magen litt bedre. De små kan ofte få litt treg avføring når de begynner med fast føde. Begynte også å ha malt til bananen jeg for det gjør jo ofte magen treg.
nat26 Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Takk for svar! Jeg både ammer og gir litt tillegg nå i en periode. Så det er kanskje mme han reagerer på, har nemlig ikke hatt avføring hver dag til tross for mme, men etter en real gråtebyge før idag ble bleia fylt Men fortsatt litt sutrete... Ikke lett dette her! ← Han kan få hard mage av MME det fikk sønnen min første gang han fikk mme.Litt malt ekstrakt i melka hjalp
Gjest Pjusk Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Jeg brukte maltekstrakt i både grøt og MME. Både fordi det regulerte magen, inneholdt mye b-vitaminer (tror det er b-vit. iallefall - lenge siden nå) og fordi det søtet grøten litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå