AnonymBruker Skrevet 22. mai #41 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Neppe mange som gjør sånt selv i dag, man må åpne panseret. Fylle spylevæske og bytte pusserblader ordnes når bilen er på service. Bensinstasjoner fyller om man ber om det. Anonymkode: f4358...7f1 De aller aller fleste fyller spylevæske selv Anonymkode: d7252...5ab
Bokormsen Skrevet 23. mai #42 Skrevet 23. mai Madame Butterfly skrev (På 7.5.2025 den 17.58): Jeg mener jeg hørte noe om at eldre biler, slike som vi i 40 årene vokste opp med, er tryggere i trafikken, enn de disse svære tunge moderne og ofte dyre «trafikksikre» bilene folk vil ha. Folk argumenterer med trafikksikkerheten for å kjøpe. At en 1992 Golf er tryggere enn en 2022. det har med kjørekomfort og med fart å gjøre. At skadeomfanget er større når det er store tunge kjøretøy. Har ikke kilde, og går ikke god for sannhetsgehalten i dette. Det er naturligvis helt feil, derfor du ikke finner noe kilde på det.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #43 Skrevet 23. mai Madame Butterfly skrev (På 7.5.2025 den 17.58): Jeg mener jeg hørte noe om at eldre biler, slike som vi i 40 årene vokste opp med, er tryggere i trafikken, enn de disse svære tunge moderne og ofte dyre «trafikksikre» bilene folk vil ha. Folk argumenterer med trafikksikkerheten for å kjøpe. At en 1992 Golf er tryggere enn en 2022. det har med kjørekomfort og med fart å gjøre. At skadeomfanget er større når det er store tunge kjøretøy. Har ikke kilde, og går ikke god for sannhetsgehalten i dette. 15 år gammel: Anonymkode: f4358...7f1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #44 Skrevet 1. juni Tyske ADAC, en bedre utgave av NAF, mener det er meningsløst. Det er sjelden det er bilens vedlikehold som skaper ulykker. Det er nesten utelukkende førers manglende oppmerksomhet. For bare et år eller to siden lempet man på deler av PKK her i Norge, fordi man kastet for mange brukbare deler ved kontroll, som hadde full funksjonalitet. Man oppnår bare masse bruk og kast. Som virkelig ikke er miljøvennlig. Anonymkode: 7fd55...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #45 Skrevet 2. juni Flere land i Europa har ikke EU kontroll. Flere gjennomfører også mye enklere kontroller enn den som er her i Norge. Forferdelig mye vrak som ruller nedover veiene i Europa på slitte gamle dekk, tenker det bør tas tak i først jeg. Anonymkode: bd5af...d5d
AnonymBruker Skrevet 2. juni #46 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tyske ADAC, en bedre utgave av NAF NAF, bilbransjens forlengede arm. Nå har de jo også fått egne verksteder som vil ha flere 2'ere å fikse. Anonymkode: f4358...7f1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #47 Skrevet 2. juni Veteranbiler nyttes kun noen månader i året, og kan vera greitt å sjekke at bremser ikkje har satt seg fast på en bremsetester. Visuel av lys, viskere, dekk, m.m er noe dei fleste eiere av veteranbiler greier utmerket sjekke sjølve. Årsavgiften burde fjærnes helt på veteranbiler, og den burde vert diffrensiert på km., on noe forsikringselskapene som idag administerer årsavgiften utmerket kunne foreta. Anonymkode: dd14e...ed7
AnonymBruker Skrevet 4. juni #48 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 0.07): Veteranbiler nyttes kun noen månader i året, og kan vera greitt å sjekke at bremser ikkje har satt seg fast på en bremsetester. Visuel av lys, viskere, dekk, m.m er noe dei fleste eiere av veteranbiler greier utmerket sjekke sjølve. Årsavgiften burde fjærnes helt på veteranbiler, og den burde vert diffrensiert på km., on noe forsikringselskapene som idag administerer årsavgiften utmerket kunne foreta. Anonymkode: dd14e...ed7 Folk som har veteranbiler holder de i mye bedre stand en de som har nye biler. Da bør de heller ikke betale noe for EU-kontroll hvis det ikke er mangler, da kan Staten/Eu betale for regningen, så blir det fort slutt på galskapen. Anonymkode: b31d0...988
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå