AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Vår ettåring (vet at det er tidlig 😬) begynner i barnehagen sent på høsten. Hva trenger vi av klær og utstyr i barnehagen? Jeg har lagd en foreløpig liste under: - Vinterdress - Tykk ulldress/ todelt ullsett - Fleecesett (bukse + genser) - 3 Klesskift (bukser, gensere) - 3 bodyer - 3 par sokker - myke vintersko/vatterte vinter sokker til å bruke ute. - 1 balaklava - 2 ull luer - 1 hals - 2 par vatterte votter - par ullvotter til å sove ute i - 1 regnsett (bukse + jakke) - regnvotter - Sydvest - bleier - våtservietter - matboks - drikkeflaske - sovevogn - vintervognpose - Regntrekk til vogna - Antisklisokker - Barnehagesekk Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Fint om dere kan legge til ting jeg trenger og har glemt på lista. På forhånd takk Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Du får en liste av barnehagen den er veldig grei å følge Anonymkode: 76948...90b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai I vår barnehage må alle ha tøfler ☺️ Anonymkode: f643e...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Hel regndress er å foretrekke når de er så små. (Syns jeg da 😅) Parkdress! Noe som er tynnere enn vinterdress.. (Her sparer vi vinterdressene til det er snø og minusgrader). Pluss ar vinterdress trenger ikke henge i barnehagen før vinter.. pga plass. Anonymkode: 0646e...845
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Gummistøvler/Cherrox dersom barnet kan gå. Anonymkode: 91274...885
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai Litt avhengig av været trenger han kanskje en høstdress/parkdress. 3 sett med mellomlag er unødvendig, det holder med 2. Men skader jo ikke å ha både fleece og ull hjemme så kan du bytte på hva du sender med etter temperatur da. Er ikke alle barnehager som har masse plass på garderobeplassen. 3 bukser, 3 bodyer og 3 sokker er mer enn nok skiftetøy. Trenger ikke gensere i tillegg med mindre det er en veldig kald barnehage? Det holder med 1 tykk lue + 1 tynn lue og hals. Noen barnehager krever tøfler. Vår gjorde ikke det. Dette får du vite av barnehagen I vår barnehage ønsket de helst todelt, uforet regntøy til de minste og mellomlag tilgjengelig i tillegg. Andre barnehager bryr seg kanskje ikke. Skriver det fordi mange foreldre anbefaler dress med for. Bor du et sted med mye slaps og vått vintervær kan jo vinterregndress være lurt. Vi hadde ikke det og det gikk fint her vi bor. Du trenger ikke våtservietter men de fleste barnehager vil ha en sinksalve av noe slag. Vi kjøpte ikke ekstra sovevogn, brukte bare vår vanlige vogn. Ikke kjøp egen sovevogn før du har fått barnehageplass, noen steder sover de inne og noen steder sover de i vogn men har ikke oppbevaring til vognene. Anonymkode: a401c...350
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Mer enn 1 matboks er lurt så slipper man vaske de hele tiden 😄 Navnelapper så du får navnet alt er lurt. Askeladden sine er gode. Jeg har barnets fornavn og initialer + mitt telefonnummer på navnelappene og med stor skrift så det er lett for de ansatte å lese. Trenger ikke ha alle etternavn så det blir bitteliten skrift. Gummistøvler og/eller termostøvler er lurt å ha. Men alt av sko osv må du jo bare kjøpe når det skal brukes så størrelsen er riktig. Anonymkode: a401c...350
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Tynn ull lue/ tykk lue tynne votter/ vinter votter/ regnvotter evt T-skjorte og shorts liggende i bhg i august, da det fortsatt kan være varmt i været. Sol hatt vår/høst vogn pose tykt pledd til vinteren til å ha med vinterposen Sokker etter sesong, antiskli er best hvis ikke bhg foretrekker tøfler da solkrem Anonymkode: 9a109...177
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai Dere får en liste fra barnehagen tipper jeg. Men stort sett praktiske uteklær som passer været, barnet og dets aktivitetsnivå, og praktiske inneklær med skift. Antisklisokker er upraktisk i sko, vår barnehage ville ha tøfler. Vår barnehage hadde en regel om at alt tøy skulle tas med hjem hver fredag. Vi har fortsatt med det, fordi da har vi alltid full oversikt over hva som er i barnehagen og kan tilpasse klærne etter værmeldingen. Anonymkode: 5cb5f...a94
Himmelen_91 Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hel regndress er å foretrekke når de er så små. (Syns jeg da 😅) Parkdress! Noe som er tynnere enn vinterdress.. (Her sparer vi vinterdressene til det er snø og minusgrader). Pluss ar vinterdress trenger ikke henge i barnehagen før vinter.. pga plass. Anonymkode: 0646e...845 Best med todelt, ofte så har vi på kun nedre delen og ikke jakka når det er fint vær men våt på bakken.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Mengden skiftetøy ville jeg sett an, det varierer så mye. Min kunne gå gjennom flere skift daglig og måtte ha 5 av hver den første perioden, mens kompisen skiftet nesten aldri og vokste ut av sett nr 2 før det rakk å bli brukt. 😂 Anonymkode: b8d38...879
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tynn ull lue/ tykk lue tynne votter/ vinter votter/ regnvotter evt T-skjorte og shorts liggende i bhg i august, da det fortsatt kan være varmt i været. Sol hatt vår/høst vogn pose tykt pledd til vinteren til å ha med vinterposen Sokker etter sesong, antiskli er best hvis ikke bhg foretrekker tøfler da solkrem Anonymkode: 9a109...177 Vår begynner sent på høsten, det vil si i midten av oktober, så jeg har derfor utelatt solhatt, solkrem og sommerklær generelt. Jeg tenkte antisklisokker fordi det er ikke sikkert hun kan gå som ettåring. Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): tykt pledd til vinteren til å ha med vinterposen Takk for tips! Det glemte jeg Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mer enn 1 matboks er lurt så slipper man vaske de hele tiden 😄 Navnelapper så du får navnet alt er lurt. Askeladden sine er gode. Jeg har barnets fornavn og initialer + mitt telefonnummer på navnelappene og med stor skrift så det er lett for de ansatte å lese. Trenger ikke ha alle etternavn så det blir bitteliten skrift. Gummistøvler og/eller termostøvler er lurt å ha. Men alt av sko osv må du jo bare kjøpe når det skal brukes så størrelsen er riktig. Anonymkode: a401c...350 Takk for tips om navnelapper! Var litt usikker på regnstøvler og sko generelt fordi jeg er usikker på om hun kan gå til da. Dette må vi se an. Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hel regndress er å foretrekke når de er så små. (Syns jeg da 😅) Parkdress! Noe som er tynnere enn vinterdress.. (Her sparer vi vinterdressene til det er snø og minusgrader). Pluss ar vinterdress trenger ikke henge i barnehagen før vinter.. pga plass. Anonymkode: 0646e...845 Hun begynner i midten/slutten av oktober og jeg regner med at det er vinterdress sesong da. Men skal definitivt kjøpe parkdress til våren/høsten. Vår barnehage har sagt at de foretrekker todelt regnsett og ikke regndress. Men enig med deg i at regndress virker mer praktisk til de minste. Vi har dog valgt å følge barnehagens råd. Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): I vår barnehage må alle ha tøfler ☺️ Anonymkode: f643e...8ad Enig i at tøfler er best, men litt usikker på om det er så lurt når barnet ikke kan gå enda. Anonymkode: 68dd2...671
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai Slenger bare inn hele lista over ting jeg kjøpte til barnehagestart jeg😅 Hadde ikke alt i barnehagen, men tok med etter hvilket vær som var. Utstyr: Vannflaske Matboks Bleier Olje Tørrkluter Salve Solkrem Smokk x2 Kosekluten Skifteklær: Genser/body x2 Bukse x2 Sokker x2 Tykkgenser x1 Uteklær: Ullgenser Ullbukse Regnlue Vinterlue Tynnlue Regnvotter Ullvotter Buff Ullhals Ullsokker Regnklær Vinterdress Skalldress/parkdress Støvler/cherrox/neopren Overgangssko Joggesko Anonymkode: 7aaa4...852
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fint om dere kan legge til ting jeg trenger og har glemt på lista. På forhånd takk Anonymkode: 68dd2...671 Ville valgt ull fremfor fleece Anonymkode: 7239f...a68
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai Vi trenge ikke ulldress og fleecedress samtidig 😊 ett mellomlag er nok, jeg liker veldig godt den ulldressen fra reima som heter parvin (?). To balaklava luer i steden for lue og hals ville jeg valgt. Hadde eget soveantrekk med ulldress, votter, luer og ullsokker til min når han var så liten 😊 liker også regndress bedre enn todelt fordi barnet mitt la seg ofte ned i søla 😅 vet noen barnehager foretrekker todelt fordi da kan barnet ha bare regnbuksa på seg om det er litt varmt ute men ikke helt tørt. I vår barnehage trengte man ikke regntrekk til vogna fordi den står i «vognskur», altså under tak når de sover. Velmente råd, du finner nok også ut hva du liker og hva som fungerer etterhvert, lykke til med barnehagestart! Anonymkode: 96df9...84d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå