AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Om dere reiser et sted/ferie hvordan endres dynamikken mellom dere? Er det like harmonisk? Er dere omtrent like på hva dere liker å gjøre? Er det en som planlegger mer enn den andre? Anonymkode: a417f...492
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Dynamikken endres til det bedre for vår del. Vi kommer nærmere hverandre når vi kan komme bort fra hverdagens mas og få bruke tid sammen i fred og ro. Vi liker stort sett de samme tingene, og så gjør vi ting sammen selv om enkelte ting kanskje ikke er like spennende for begge. Det er kona som står for det meste av planleggingen. Hun liker å gjøre research og finne gode overnattingssteder og steder å besøke. Hun liker også denne delen av jobben. Anonymkode: a2e40...00b 2
sjokoladeelskeren Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Reiste med kjæresten til syden for første gang i fjor sommer, og det var ikke helt som jeg hadde sett for meg. Går nok mot brudd nå (ikke bare pga ferien). Jeg elsker å reise og ser for meg mye reising i fremtiden, så er viktig for meg at partner også deler denne «hobbyen». Vi dro til Tunisia, så 5G var ikke et alternativ. På hotellet var det også ganske dårlig Wi-Fi, som av og til funket og av og til ikke. Følte han alltid var på «jakt» etter internett. Prøvde å koble seg på hele tiden, kunne ligge å se tennis-kamp på solsengen med en håndduk over hodet. Kunne sitte med mobilen under måltider, og dersom han ble ferdig å spise først var det rett opp med tlf og stirret i den frem til jeg var klar til å gå. I tillegg begynte han på slutten av ferien å snakke om at han gledet seg til å komme hjem til pc´n sin så han kunne game… Morgenene irriterte meg også grønn noen ganger. Måtte kjappe oss til frokost for å rekke å spise noe før det stengte hver dag omtrent. Vi satt gjerne alarm hver morgen så vi skulle ha god tid, men han bare slumret, la seg ned å sove igjen, og når han endelig våknet måtte han ligge på tlf i 5-10 min før han kunne begynne å stelle seg og vi kom frem til frokost typ 5 min før det stengte… 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai sjokoladeelskeren skrev (14 minutter siden): Reiste med kjæresten til syden for første gang i fjor sommer, og det var ikke helt som jeg hadde sett for meg. Går nok mot brudd nå (ikke bare pga ferien). Jeg elsker å reise og ser for meg mye reising i fremtiden, så er viktig for meg at partner også deler denne «hobbyen». Vi dro til Tunisia, så 5G var ikke et alternativ. På hotellet var det også ganske dårlig Wi-Fi, som av og til funket og av og til ikke. Følte han alltid var på «jakt» etter internett. Prøvde å koble seg på hele tiden, kunne ligge å se tennis-kamp på solsengen med en håndduk over hodet. Kunne sitte med mobilen under måltider, og dersom han ble ferdig å spise først var det rett opp med tlf og stirret i den frem til jeg var klar til å gå. I tillegg begynte han på slutten av ferien å snakke om at han gledet seg til å komme hjem til pc´n sin så han kunne game… Morgenene irriterte meg også grønn noen ganger. Måtte kjappe oss til frokost for å rekke å spise noe før det stengte hver dag omtrent. Vi satt gjerne alarm hver morgen så vi skulle ha god tid, men han bare slumret, la seg ned å sove igjen, og når han endelig våknet måtte han ligge på tlf i 5-10 min før han kunne begynne å stelle seg og vi kom frem til frokost typ 5 min før det stengte… Dette var trist lesing... Jeg liker å reise. Dynamikken var alltid bedre mellom meg og min ex, som jeg var gift med i mange år, og senere med min kjæreste, som jeg har vært sammen med i et år men som det nå er slutt med. Med hun siste var reising helt vidunderlig. Reisingen var et høydepunkt. Vi var i synk på alt tullet og fjaset, gjorde ting på impuls. Kom i siste liten til frokost, men det var av helt andre grunner enn mobiltelefon 😉 Kommer til å savne det.... Anonymkode: c8bd9...dae 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Vi har det veldig koselig når vi holder lavt tempo. Men det er jeg som står for alle initiativ og all planlegging. Slik er det også hjemme og jeg er lei av det. Anonymkode: 818b3...963 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Jeg er planleggeren, men det er jeg ellers også, og liker det. Han er tydelig når han har sine ønsker, og da tilpasser jeg meg da han stort sett lar meg ta styringen. Vi er ganske samstemte, og like vi er hjemme, ellers også. Ofte enig om type restaurant. Vi blir ofte litt mer kjærlige/kosete/holde hender og slik, føler reiser er en liten boost. Kan være litt uenig om transportetapper - han vil gå, jeg vil spare bein. Men minner han bare på hvordan humøret mitt kan bli om jeg får vondt i bein/rygg, og da vinker han inn en taxi. Men det er en ting vi aldri blir enig i, men har lært å møtes på midten på. Han mener reise er ferie fra å holde orden, og plukke opp søpla si. Jeg starter oppholdet med å pakke ut, og lage system. Kaster alltid søppel, og samler kopper, flasker og slikt. Hjemme er han flink, men ferie er det full stopp. Så han får ha rotet sitt - så lenge det ligger på hans side av senga. Så plukker jeg opp søppel, samler kopper og handklær etter han, av respekt for vaskepersonell. Anonymkode: c4f88...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai Hos oss er det slik at jeg planlegger alt. Det synes jeg er litt trist, fordi det tar mye tid å finne destinasjoner og bosted og jeg skulle ønske han kunne bidra litt. Det eneste han gjør, er å booke leiebil. Men når vi først kommer oss avgårde, er han veldig fin og nyter alt jeg har planlagt og viser takknemlighet for at jeg har booket ting. Ingen av oss sitter med mobilen under måltidene eller somler for mye, vi er på ferie for å nyte tid sammen og stedet vi er på. Vi tar dagene som de kommer og stresser ikke. Anonymkode: 48da5...b05
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Vi elsker å reise sammen, ingenting blir endret mellom oss. Vi er begge rolige personer med samme interesse for gammel historie og mye annet. Telefonen bryr vi oss ikke noe om når vi reiser med mindre vi får en telefon vi venter. Spiser god mat, går lange og fine turer😀 Anonymkode: 08717...a68
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Når jeg og han er på tur alene så drikker han hele tida, alkohol med seg i kofferten og fram med vodka , Whisky flasken og cola. Når vi er ute så er det øl, vin og dram, han blir dårlig på nettene og morgen, og jeg må høre på dritten hans på do. Så er det på den igjen neste dag med ny runde.. og han som bestemmer hva vi skal. Det er ikke moro å reise med han på tur mer. Når vi reiser med ungene bestemmer han også, datteren min fikk ikke dra til dyrebutikken og han skal innom museum og kirker, klager og krangler. Jeg tok datteren min med meg fra Danmark i fjor og reiste hjem. Sønnen hans ble igjen sammen med far. Tror det er iallfall siste tur sammen med ungene. Anonymkode: bd423...2a6 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om dere reiser et sted/ferie hvordan endres dynamikken mellom dere? Er det like harmonisk? Er dere omtrent like på hva dere liker å gjøre? Er det en som planlegger mer enn den andre? Anonymkode: a417f...492 Vi har barn så dynamikken forblir svært lik uavhengig av om vi er hjemme eller på feire. Vi er vel egentlig kun foreldre og koordinatorer for barnas frem til de sovner. Så er vi kanskje kjærester maks 30 min til en 1 time på kvelden men i praksis så er vi så slite at vi ofte legger oss med en bok på forskjellige steder i rommet. Anonymkode: 7e883...ae7
sjokoladeelskeren Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette var trist lesing... Jeg liker å reise. Dynamikken var alltid bedre mellom meg og min ex, som jeg var gift med i mange år, og senere med min kjæreste, som jeg har vært sammen med i et år men som det nå er slutt med. Med hun siste var reising helt vidunderlig. Reisingen var et høydepunkt. Vi var i synk på alt tullet og fjaset, gjorde ting på impuls. Kom i siste liten til frokost, men det var av helt andre grunner enn mobiltelefon 😉 Kommer til å savne det.... Anonymkode: c8bd9...dae Ja det er egentlig veldig trist, var veldig skuffet etter den ferien fordi det var da jeg innså at vi er nok ikke en så god match som jeg trodde. Bra du har en bedre opplevelse, og det er akkurat dette jeg drømmer om! Satser på at jeg også finner meg en fyr jeg kan ha så fine ferier med i fremtiden☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når jeg og han er på tur alene så drikker han hele tida, alkohol med seg i kofferten og fram med vodka , Whisky flasken og cola. Når vi er ute så er det øl, vin og dram, han blir dårlig på nettene og morgen, og jeg må høre på dritten hans på do. Så er det på den igjen neste dag med ny runde.. og han som bestemmer hva vi skal. Det er ikke moro å reise med han på tur mer. Når vi reiser med ungene bestemmer han også, datteren min fikk ikke dra til dyrebutikken og han skal innom museum og kirker, klager og krangler. Jeg tok datteren min med meg fra Danmark i fjor og reiste hjem. Sønnen hans ble igjen sammen med far. Tror det er iallfall siste tur sammen med ungene. Anonymkode: bd423...2a6 Og du er sammen med han fordi...? Anonymkode: e33a9...818 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Vi er nok ikke helt samstemte på tur dessverre. Hun er litt sånn som må rundt og få med seg alt av severdigheter fordi hun har lest i en eller annen brosjyre at det er sånt man skal gjøre på det aktuelle stedet. Jeg er ikke så opptatt av å få med meg noe, bare fordi noen andre har sagt eller skrevet at jeg skal gjøre det. Jeg liker best å finne ting som interesserer meg av kulturopplevelser... typ konserter, teater... osv... Og så er gode måltid med god vin på restauranter en viktig del av reisen for meg. For henne er det en tidstyv og vil heller bare spise så enkelt og fort som mulig slik at hun kan farte videre i en eller annen shoppinggate... Anonymkode: c9c13...284 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai Helt fantastisk! Vi blir som nyforelsket unge voksne igjen. Vi fniser og flirer, har masse sex og går ut å spiser og bader og nyter livet. Har vært sammen i litt under 20 år så langt og har 3 barn. Anonymkode: c39a9...284 1
Kullsyrevann Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Han tar styringen og jeg kan bare dilte etter til vi kommer til destinasjonen. Syns det er skikkelig sexy at han er en sånn flyplasshvisker 😂 Før vi reiser planlegger vi hva vil se eller oppleve. Vi er veldig forskjellige der, men kommer alltid frem til et kompromiss. Typ "vi kan legge oss på stranda med en øl etter vi har opplevd kultur". Resten tar vi på sparket. Vi drikker mer og har mer sex. Utenom det er dynamikken den samme. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt fantastisk! Vi blir som nyforelsket unge voksne igjen. Vi fniser og flirer, har masse sex og går ut å spiser og bader og nyter livet. Har vært sammen i litt under 20 år så langt og har 3 barn. Anonymkode: c39a9...284 Sånn vil jeg også ha det. Vi har dessverre mindre sex på tur, fordi det stjeler tid fra alt man må få med seg på det nye stedet. Sex kan vi jo ha hjemme sier hun... ☺️ Anonymkode: c9c13...284 1
Roci Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai Vi planlegger sammen og storkoser oss på reise Vi kan også gjøre ting hver for oss deler av dagen, ettersom vi har litt ulike interesser. Jeg elsker f.eks. hav og strand, så er vi et sted med bademuligheter, koser jeg meg der et par timer mens han slapper av på hotellrommet eller på en kafe i nærheten
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai Vi har det alltid fint da, jeg er heldig Koser oss til hverdag og fest, fordi vi liker samme ting. På ferie er det bare enda bedre. Han kan godt like litt mer "fart" enn meg. Jeg blir dårlig bare jeg ser en karusell f.eks, så jeg har sagt at vil han på litt større eventyr så får han reise med en kompis 😅 Vi velger å ikke ha frokost inkludert for å slippe det at vi MÅ opp om morgenen. Vi er som regel tidlig oppe uansett, men vi slipper å leve etter klokken hvis vi dropper frokost. Reiser helst til steder med fine strender, så nyter vi dagen der med medbrakt frokost som vi kjøper på veien. Når vi begynner å få lyst på mat igjen går vi til hotellet, tar en dusj og finner et sted å spise. Ingen av oss drikker mye, men har de strandbar så tar vi kanskje et par drinker gjennom dagen og litt vin til middagen. Stoppe et sted for god is på vei tilbake til hotellet er et must. Helt nydelig, særlig det at man ikke går etter klokken. Ferie i Norge er litt annerledes. Da går vi gjerne turer i området, nyter frokostbuffeten selv om det krever klokke, shopper litt, spiser ute. Men stresser ikke, krangler ikke, og har som regel litt utgangspunkt for hva vi vil gjøre der vi skal slik at ikke den ene hadde masse forhåpninger den andre ikke visste om eller som vi ikke rekker. Anonymkode: 90ac7...732
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai Jeg ønsker at han tok større del av planlegging da jeg syns det er mye jobb, men det er samme hjemme. Siste turen til Roma ble jeg litt skuffet fordi han ville ikke gå så mye, men være mye på hotellet. Tidligere har det ikke vært sånn. Han har blitt litt lat og gjerrig med penger. Men han tok insj til turen da og betalte alt så da fikk han bestemme mest mulig. Normalt så koser vi oss sammen, liker å gjøre det samme osv. Men det gjør vi hjemme også, så det er ikke noe som forandrer seg noe særlig på ferie. Anonymkode: 03a4b...09f 1
SPOCA Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai Det er en veldig fin opplevelse, og jeg opplever at reisene våre egentlig bare sementerer forholdet vårt ytterligere. Vi er et veldig godt team, rett og slett. Jeg er en organisator og planlegger. Jeg ELSKER å planlegge. Han gjør også for så vidt det, han har orden i sysakene, men ikke på samme måte. For han er det ikke så nøye. Samtidig synes han det er veldig behagelig at alt er tilpasset og tilrettelagt. Jeg liker å tenke på det meste. Det sagt, vi planlegger mye sammen. Det er ikke en one-woman-show sånn sett. Så for vår del begynner gjerne reisene lenge før vi faktisk drar på reise. Det er like mye glede i det som å gledeseg. Vi gleder oss over kommende reise sammen. Det begynner med at vi finner passende destinasjon, jeg setter opp et passende oppsett i mitt (nå felles) organiseringsverktøy. Her legger vi inn f.eks ønsker, ting vi vil gjøre, hvor vi vil spise osv. Mye av min jobb, som jeg synes er veldig gøy, er å sy sammen reisene våre slik at de blir mest mulig effektive og fruktbare for oss begge. Vi ønsker å oppleve mest mulig på kortest mulig tid, og vi hater begge to å lete etter restauranter. Vi planlegger derfor mange trekk frem i tid (f.eks hvis en restaurant er fullbooket, har vi alltid en restaurant på lur). Jeg booker gjerne restauranter og opplevelser lang tid i forveien. Vi er begge glad i å besøke museer, teater osv, så sånt er det greit å kunne ordne på forhånd. Og da synes vi det gjerne er kjekt å planlegge at andre aktiviteter gjøres i nærheten, slik at vi slipper å kaste vekk masse tid på reising som heller kunne blitt brukt på morsomme og spennende ting. Det sagt, det kommer veldig an på reisen også. Når vi skal til London blir det gjerne som beskrevet over, når vi skal 3 uker til Kroatia i sommer kreves mindre planlegging, og vi gjør mer hva vi har lyst til. Men, det er greit å være godt forberedt. Jeg liker å ta dette ansvaret, men det flotte med min mann er at han er en som er veldig flink til å ta ansvaret og roe ned når jeg får reisenerver på selve dagen. Jeg stresser litt rundt etter ting og tang, og han er roen selv. Så han roer meg ned, og fikser det meste som trengs om jeg eller han har glemt noe, hvis noe skjer osv. På selve reisene koser vi oss mye. Vi liker å oppleve ting, spise god mat. Jeg liker at ingen av oss drikker alkohol, så slipper jeg å forholde meg til det aspektet i det hele tatt. Det var det verste med å reise med mine ekser, da alkohol gjør meg generelt utilpass og utrygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå