Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du ufør? Hvilken skade/sykdom har du?

Skriv gjerne som anonym😊

Anonymkode: 6dcb8...54b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykiske utfordringer. Angst og depresjon, som i senere tid har vist seg kommer av uoppdaget autisme og adhd. Jeg fungerer godt som mor, men dårlig med kolleger. Hadde jeg funnet en jobb der jeg kan være helt alene hadde det fungert for meg, men det er ikke så lett.

Anonymkode: 9e9e0...7b0

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Komplisert, kronisk migrene. Autisme og ADHD. Endometriose. Astma og eksem. Benskjørhet. Et par hudsykdommer. Trigeminusnevralgi. Kraftig forhøyet infeksjonstendens uten kjent årsak og tendens til besvimelser. En gammel bekkenskade som gir en del smerter.

Det er litt sånn "summen av." Bare astma var kjent før barn.

Anonymkode: 8bc65...358

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor er du ufør? Hvilken skade/sykdom har du?

Skriv gjerne som anonym😊

Medfødt epilepsi. Ufør fra 45 års alderen. Barna er 20 og 8 år.

Anonymkode: 17004...8f6

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Psykiske utfordringer. Angst og depresjon, som i senere tid har vist seg kommer av uoppdaget autisme og adhd. Jeg fungerer godt som mor, men dårlig med kolleger. Hadde jeg funnet en jobb der jeg kan være helt alene hadde det fungert for meg, men det er ikke så lett.

Du fungerer ikke rundt kollegaer. Men hvordan fungerer du blandt foreldre da? 

Anonymkode: 3b02a...70b

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke meg du spør, men man er jo ikke med andre foreldre mange timer hver dag, slik man må om man har kolleger. 

Anonymkode: 10fdd...b0f

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Psykiske plager. Skulle aldri fått barn, men det er lett å si i ettertid. Prøver med alt jeg har å være en så god forelder som mulig. 

Anonymkode: 2374d...fca

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke meg du spør, men man er jo ikke med andre foreldre mange timer hver dag, slik man må om man har kolleger. 

Anonymkode: 10fdd...b0f

Det kan bli ganske mye i perioder spesielt hvis man har flere barn. Også hvis barna går på noe aktivitet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kreft. 
Jobbet fulltid fra jeg var 15 år til jeg var 45. Sitter igjen med dritt lønn som takk for alt strevet.. 

Anonymkode: a54c9...317

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kreft. 
Jobbet fulltid fra jeg var 15 år til jeg var 45. Sitter igjen med dritt lønn som takk for alt strevet.. 

Anonymkode: a54c9...317

❤️❤️❤️

Fikk du ikke opparbeidet deg en del verdier eller nedbetalt lån på de 30 årene i arbeidslivet?

AnonymBruker
Skrevet

Ptsd, etter far til mine barn valgte å mishandle meg. På slutten av samlivet der fungerte jeg ikke godt, men etter samlivet så er jeg ute i 100% jobb igjen, er fortsatt ufør i bunnen men har den på pause.

Jeg er i dag et helt vanlig menneske, har selvfølgelig følgeskader, men ikke som folk eller mine barn ser, far har mistet omsorgen og vi får fred og ro. 
Skader som jeg har er, skader på rygg og nakke etter mishandlingen, angst( som jeg rett og slett ikke bryr meg om, jeg kjenner den men har lært meg at den følelsen er ikke farlig) 

Jeg unngår visse plasser og triggere for min egen del, jeg unngår visse mennesker som ikke gjør meg godt. 

Anonymkode: bc6ed...a4b

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fungerer dårlig blandt andre foreldre. Er ikke den som starter en samtale, og heller ikke flink til å opprettholde samtalen. Men jeg følger barnet mitt på alt det trenger og står opp for det.

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Barneleddgikt. Har to barn, på 12 og 15. Vært ufør siden minste var 2 år. 

Anonymkode: 6da57...633

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Revmatisme og utmattelse. Fikk barna før jeg ble veldig syk.
Hadde ikke valgt å få barn etter jeg ble syk. klarer å følge opp barna, men det har vært år hvor jeg ikke hadde klart det uten mannen. 

Anonymkode: b754b...2cd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Revmatisme og psykisk sykdom. Har ett barn som er 18 år nå. Jeg fikk påvist aggressiv leddgikt 6 mnd etter fødsel.

Anonymkode: e9da5...512

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

MS

Anonymkode: 77c76...e13

AnonymBruker
Skrevet

Det skriver jeg aldri her men det er pga fysisk diagnose. Barn før ufør.

Anonymkode: 74a34...0a9

AnonymBruker
Skrevet

En hel haug autoimmune sykdommer som gir fatigue, smerter, brainfog. Må bruke mye tid på trening, behandling, smøre-regimer, trenger mer varme enn andre etc.

Føler ikke det påvirker meg som mor, jeg bruker de timene andre jobber på å trene, hvile, dra på behandling etc, og har de samme timene sammen med barnet etter barnehage/skole som andre foreldre har.

Anonymkode: 294b6...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Har en medfødt funksjonshemming som i utgangspunktet ikke hindrer meg fra å jobbe (og jeg ønsker virkelig å jobbe også), men ble pushet over på uføretrygd av NAV så fort jeg fylte 18 fordi jeg er rimelig uattraktiv på arbeidsmarkedet. Dessverre ganske vanlig.

Anonymkode: a3db4...9e7

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

ME. Vært syk i over 20 år. Blir bare verre og verre

Anonymkode: 22be7...30f

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...