Gå til innhold

Folk mister helt folkeskikken ved datovarene i matbutikken!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg blir flau på andre voksne folks vegne! Jeg titter ofte innom 50%-disken hos Kiwi når jeg handler og opplever nesten hver gang det er litt varer i disken at andre voksne som kommer bort rett etter meg lener seg inn foran meg og grafser til seg varer. Selv om jeg bare tar et raskt overblikk og står helt inntil disken og lener meg litt fremover for å ta nedi disken. Diskene i de Kiwiene jeg frekventerer er kjøledisker med lokk man skyver til siden, så står man to der for å ta nedi, kommer man helt inntil hverandre og den ivrigste dytter da nærmest den andre litt bort. Det er så desperat oppførsel og dårlig folkeskikk at jeg blir helt flau på andres vegne. Det må kunne gå an å ha litt dannelse og vente de ti sekundene det tar for den andre å bli ferdig.

Anonymkode: 66663...95e

• Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Plukker alltid med meg noe fra dato-disken, men har aldri opplevd det du nevner. Kanskje du er litt treg?

Anonymkode: 7a09e...c80

• Liker 33
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har heller aldri opplevd dette. Folk som står i veien, derimot... Særlig de som står og stirrer på melken, rett foran handtaket til skapet. 

Om du bare skal se litt, og trenger tid, så er det folkeskikk å stå litt på siden. Ikke akkurat i veien midt foran. 

Anonymkode: 7af6e...229

• Liker 37
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor skal de vente viss de ser noe de vil ha og du bare står og glor?

• Liker 29
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Altså, jeg blir flau på andre voksne folks vegne! Jeg titter ofte innom 50%-disken hos Kiwi når jeg handler og opplever nesten hver gang det er litt varer i disken at andre voksne som kommer bort rett etter meg lener seg inn foran meg og grafser til seg varer. Selv om jeg bare tar et raskt overblikk og står helt inntil disken og lener meg litt fremover for å ta nedi disken. Diskene i de Kiwiene jeg frekventerer er kjøledisker med lokk man skyver til siden, så står man to der for å ta nedi, kommer man helt inntil hverandre og den ivrigste dytter da nærmest den andre litt bort. Det er så desperat oppførsel og dårlig folkeskikk at jeg blir helt flau på andres vegne. Det må kunne gå an å ha litt dannelse og vente de ti sekundene det tar for den andre å bli ferdig.

Folk er kanskje litt desperate da.

Anonymkode: fb1b4...011

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For et problem du har..

Anonymkode: f92d7...e07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri selv opplevd det du beskriver TS, om det er en vanlig greie for deg kanskje du bruker lang tid og de andre blir utolmodige? Ellers er det vel slik i alle deler av butikken at om du er i veien for enkelte vil de bare skvise seg frem, noen mennesker ER bare slik, de eiere ikke tanke for andre enn seg selv uansett hvor de er.. 

Anonymkode: 5e751...bab

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ser noe jeg vil kjøpe i datodisken, så tar jeg det selv om det står et annet menneske og kikker ned i disken. Jeg er rask og effektiv når jeg handler, men jeg verken dytter eller snapper ting ut av hendene til folk. 

Anonymkode: 9ed67...1e7

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Plukker alltid med meg noe fra dato-disken, men har aldri opplevd det du nevner. Kanskje du er litt treg?

Nei. Bruker som sagt bare noen sekunder.

Skrevet

Kan og lene meg fram og ta akkurat det jeg ser, vis noen står og stirret nedi. Tar de på varen tar jeg den så klart ikke. Jeg orker ikke sånn ueffektivitet.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Bruker som sagt bare noen sekunder.

Du bruker et par sekunder, og det kommer alltid noen å dytter deg vekk? Høres urealistisk ut.

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Zidji skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skal de vente viss de ser noe de vil ha og du bare står og glor?

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg står ikke lenge og glor, jeg står fremoverlent og plukker raskt gjennom mens andre presser seg frem og grafser til seg varer. 

Dette er så jævla typisk folk her inne, leser ikke skikkelig hva som står og kommer med teorier på hva ts gjør feil når det helt klart står hva som skjer. NEI, jeg bruker ikke lang tid. Det er folk som oppfører seg dårlig og strekker armene frem foran meg.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting jeg misliker så er det å bruke lang tid på matbutikken. Jeg vet noenlunde hva jeg skal ha og kjøper det. Ferdig med det. Da er det irriterende å stå der å vente bak noen som bruker laaang tid til å bestemme seg om de skal ha H- el lettmelk. Eller de ikke klarer å bestemme seg om de skal kjøpe noe fra nedsatte varer. Noen folk er så trege..

Anonymkode: e06cf...708

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leste du ikke hva jeg skrev? Jeg står ikke lenge og glor, jeg står fremoverlent og plukker raskt gjennom mens andre presser seg frem og grafser til seg varer. 

Dette er så jævla typisk folk her inne, leser ikke skikkelig hva som står og kommer med teorier på hva ts gjør feil når det helt klart står hva som skjer. NEI, jeg bruker ikke lang tid. Det er folk som oppfører seg dårlig og strekker armene frem foran meg.

Du skriver at du tar ned i disken og så sier du at du plukker raskt gjennom. Med andre ord holder du ikke på en vare, men bare glor og leter. Da er det fritt frem for andre å ta varene de ønsker viss de ser noe de vil ha selv om du står og graver rundt. 

Med tanke på hvor mange som kommenterer samme som meg så er det du som skriver utdydelig viss du mener du blir missforstått.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hvorfor kan ikke de ta varen de vil ha og gå videre? Hadde du tenkt til å ta varen så ta den med en gang da. De aller fleste liker en effektiv handletur, ikke å stå i kø foran alle disker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, enig, det er dessverre typisk KG... Det sitter mange her inne som bare venter på å ta andre! Lurer på om de er like tøffe i virkeligheten.... 

Anonymkode: b4551...899

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke bruke mer tid i matbutikken enn jeg må. Så står noen der jeg skal plukke med meg noe strekker jeg armen inn og tar det uansett om det er i vanlig hylle, kjøledisk eller datodisk. Dytter bort andre gjør jeg ikke, men opplever ofte at andre flytter seg når de skjønner at de står i veien, det er da bare rett og rimelig. 

Anonymkode: 96fb5...780

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Zidji skrev (55 minutter siden):

Du skriver at du tar ned i disken og så sier du at du plukker raskt gjennom. Med andre ord holder du ikke på en vare, men bare glor og leter. Da er det fritt frem for andre å ta varene de ønsker viss de ser noe de vil ha selv om du står og graver rundt. 

Med tanke på hvor mange som kommenterer samme som meg så er det du som skriver utdydelig viss du mener du blir missforstått.

Nei, det er ikke fritt frem å strekke armene inn over mine og gjøre så jeg ikke ser hva jeg tar på. Vent!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med trådstarter, uhøflig å strekke seg/lene seg over andre. Om jeg har det travelt og noen bruker lang tid, sier jeg "unnskyld-kan jeg bare..." og da tar de fleste et steg til siden. Ved dato-kjøleboksen på vår nærmeste kiwi er det plass til 1 og jeg holder alltid avstand til den som står og plukker varer har trukket seg til bake. P Coop er det plass til 2-3, da kan flere stå sammen. Hvis man har det så travelt på handletur at folkeskikken må ligge igjen hjemme, får man planlegge og legge handleturen til kl 0705 eller 2245, da er det god plass på Kiwi/Coop/Rema osv. 

Anonymkode: e39c2...965

• Liker 4
Skrevet

Vær glad du ikke har større problemer.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...