AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Ønsker desperat nytt kjøkken, nytt gulv og å male flater, inkl tak. Har et-par hjelpere og kan bidra med enkle ting sjøl. Kjøper gjerne brukt kjøkken på Finn. Kan dette holde? Leiligheten er 63 kvm og 3-roms. Anonymkode: 27f7a...c9a
newman01 Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Utfordringen med brukt kjøkken er at det i mange tilfeller ikke passer i din leilighet. Man skal være ganske griseheldig om man finner et perfekt kjøkken i sitt nærområde som faktisk passer. Riktig antall underskap, bredder, høyskap osv. Og så må du ha mulighet til å hente det, mellomlagre det frem til du faktisk skal montere det. Men er du tålmodig er du kanskje heldig. I mellomtiden kan du fikse tak og bytte gulv. Gulvet skal ikke legges under kjøkkeninnredning uansett. Du må bare være 100% sikker på at det nye kjøkkenet ikke er mindre eller annerledes enn det du har idag. Går fint å sage vekk litt parkett med en Feinsag om det blir større og føttene havner oppå parketten, men det er veldig vanskelig å skjøte og legge på mer parkett. Taket kan du også fikse nå, så fremt høyskapene du har ikke endres når nytt kjøkken monteres. Meeeeeen, jeg ville ventet. Kjekt å gjøre alt samtidig. I mellomtiden kan du spare mer penger
Traktor Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Power og Elkjøp pleier å ha halv pris på kjøkken på Black Friday og noen ganger singels day. Kjøpte selv da mitt mellomstore kjøkken, uten hvitevarer og montering, for 35 000 kr. Det som kanskje koster mest med kjøkken, er flytting av vann og avløp, samt det elektriske. Hvitevarer kan du eventuelt kjøpe brukt, men følger du med er det mye bra tilbud på nye.
Irja Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ønsker desperat nytt kjøkken, nytt gulv og å male flater, inkl tak. Har et-par hjelpere og kan bidra med enkle ting sjøl. Kjøper gjerne brukt kjøkken på Finn. Kan dette holde? Leiligheten er 63 kvm og 3-roms. Anonymkode: 27f7a...c9a Det holder!
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Hvis du har parkett bør du se på muligheten for å pusse og lakkere den. Det er billigere å leie inn profesjonelle til å gjøre dette (vanskelig å få det helt jevnt og fint selv den pussinga) enn å kjøpe nytt gulv og legge selv. Sparer miljøet gjør man også, og slipper å måtte kjøre på dynga med et helt gulv. Du kommer kanskje unna med 20.000 kr i pussing og lakkering. Anonymkode: db897...1fd 1
newman01 Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Irja skrev (Akkurat nå): Det holder! Jaha? Det var bombastisk. Har du da tatt med kostnader til elektriker, for det blir fort litt endringer i det elektriske. Man må vel forvente et besøk av rørlegger også, for man får behov for aquastop og litt justering av vann og avløp (stort sett). Nytt gulv kan fort bli kostbart om man drar med seg kjøkken, stue og gang. 2 1
Irja Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai newman01 skrev (1 minutt siden): Jaha? Det var bombastisk. Har du da tatt med kostnader til elektriker, for det blir fort litt endringer i det elektriske. Man må vel forvente et besøk av rørlegger også, for man får behov for aquastop og litt justering av vann og avløp (stort sett). Nytt gulv kan fort bli kostbart om man drar med seg kjøkken, stue og gang. Sto ingenting her om å dra med seg stue og gang. TS skriver at hun er innstilt på å kjøpe noe brukt og har folk som kan hjelpe til.
newman01 Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Irja skrev (1 minutt siden): Sto ingenting her om å dra med seg stue og gang. TS skriver at hun er innstilt på å kjøpe noe brukt og har folk som kan hjelpe til. Med brukt kjøkken stiger tilpasningskostnadene normalt veldig mye. Kjøkken bestilles på mål og designes rundt den plassen man har. Med et brukt kjøkken har man ikke den luksusen, og må tilpasse rommet til den innredningen man finner. Men man kan være heldig, for all del.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Jeg har 57 kvm stor leilighet og kjøpte fint laminatgulv til hele leiligheten minus badet på 3 kvm, for 11000, på salg hos Obs bygg. Tror det var i 2021. Jeg la det selv. Så må du kjøpe stikksag i tillegg, (5-600ish) og sånne små plastbiter som du legger mellom laminaten og veggen, bankehammer, og foam til å ha under laminaten (400ish). Infra veggmaling koster 211 kr for 2,7 l bøtta og den funker fint synes jeg. Så trenger du kanskje 5-6 bøtter for hele leiligheten. Takmaling litt dyrere. Men du kommer langt med 2-3000 kr for maling og utstyr her, hvis du gjør jobben selv. Da har du fortsatt råd til et råflott kjøkken. Jeg fikk prisestimat på 211 000 for et kjøkken hos Kvik, da var det kompositt benkeplate til 50-60 000, vifte nede i komfyren og alt mulig råflott. Men tror du kan få fint kjøkken til typ 70 000 hos feks Ikea. Anonymkode: 4072e...d6e 1
Irja Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai newman01 skrev (Akkurat nå): Med brukt kjøkken stiger tilpasningskostnadene normalt veldig mye. Kjøkken bestilles på mål og designes rundt den plassen man har. Med et brukt kjøkken har man ikke den luksusen, og må tilpasse rommet til den innredningen man finner. Men man kan være heldig, for all del. Ja, jeg ville ikke ha gått for brukt kjøkken. Men det er mye å spare her om man er heldig. Hvis de er nevenyttige, så får de til det. Mannen min satt opp brukt kjøkken i vår første leilighet. Null erfaring, men han er praktisk anlagt, så det var null problem.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai newman01 skrev (38 minutter siden): Med brukt kjøkken stiger tilpasningskostnadene normalt veldig mye. Kjøkken bestilles på mål og designes rundt den plassen man har. Med et brukt kjøkken har man ikke den luksusen, og må tilpasse rommet til den innredningen man finner. Men man kan være heldig, for all del. Jeg har kjøpt brukt kjøkken to ganger og pusset opp med det. Såpass mange kjøkken på finn at det å finne mange nok skap er null problem, egentlig bare å velge og vrake. Jeg solgte det jeg ikke trengte videre. Anonymkode: c10e5...bc7
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Definer nytt kjøkken, er det utseendet eller har du lyst til å redesigne hele kjøkkenet? Anonymkode: 14e7e...10a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Har nylig gjort større arbeider med et gammelt hus, endte på ca 400 000 kr i kostnader, har vært veldig forsiktig med pengene og gjort mye selv. Forhandlet hardt på pris på byggevarer. Kun leid inn belegglegger til gulv på bad og vaskerom, elektriker, rørlegger og varmepumpe-installatør. Nytt bad. Vann og kloakk var lagt opp klart. Ellers alt nytt, også varme i gulv. Nytt vaskerom. Rommet eksisterte ikke ved start, så alt nytt, inkl varme i gulv. Entré. Nye overflater. Varme i gulv. Delt av rommet. 1 stk soverom. Nye overflater. WC. Nytt gulv, ny innredning og malt vegger. Installert varmepumpe. Byttet vedovn og lagt nye steinfliser på brannmur. Byttet alle innerdører inkl karmer. Elektriker har i tillegg til nyinstallasjon på bad, vaskerom og entre gjennomgått det elektriske anlegget og gjort nødvendige oppgraderinger. Byttet alle sikringene. Byttet noen kontakter. Nye taklys i flere rom. Rørlegger har i tillegg til nødvendig arbeid på bad, wc og vaskerom, montert vannstopp på hovedinntak, wc og kjøkken. Malt vegger og tak på kjøkken, stue, ganger og to soverom. Nye lister på flere rom. Garderobeinnredning til bod og walkin. Anonymkode: a4a75...500
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Definer nytt kjøkken, er det utseendet eller har du lyst til å redesigne hele kjøkkenet? Anonymkode: 14e7e...10a Redesigne. Er ikke opptatt av at det skal være nytt fra butikk, men det vi har er er fryktelig upraktisk og med folie som peel'er av. Anonymkode: 27f7a...c9a
AnonymBruker Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Har du prøvd kjøkkenplanleggeren til IKEA? Da får du vel opp pris også, så får du ihvertfall et grovt overslag. Anonymkode: 14e7e...10a
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Skrevet 8. mai Vurdert å ta kontakt med kjøkkenfornying for å høre hva de kan gjøre? Jeg brukte det. Beholdt gamle skrog, men endret la til og fjernet noe, ny innmat og nye fronter, ny benkeplate. Ble mye billigere enn om jeg skulle tatt alt nytt, og ikke minst ble det gjort på en dag. Anonymkode: f1975...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå