Thyra Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Om man f.eks har arvet en sølje, men ikke har bunad, eller om bunaden ikke passer lenger, er det innafor å bruke bunadssøljr til andre kjoler eller bluser? Eller blir det helt feil? 1
Vampyrina Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Thyra skrev (1 time siden): Om man f.eks har arvet en sølje, men ikke har bunad, eller om bunaden ikke passer lenger, er det innafor å bruke bunadssøljr til andre kjoler eller bluser? Eller blir det helt feil? Ja! Kjør på!! 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai Selvfølgelig er det lov! Jeg bruker mitt bergensbunad-sølv til fantasidrakten min, noen steiler nok når de ser det men det får de gledelig gjøre om de vil! Anonymkode: e2fab...602 2
Ullvott Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Det går helt fint! Det er ikke sikkert du skal dra på med alt på en gang, men det går an å prøve seg litt fram. Halssøljer og andre små og mellomstore søljer kan være veldig fine til mange slags antrekk. Hvis du har ørepynt eller ring er det også fine detaljer som kan brukes til mer enn bunad. 1
barelillemy Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Ja klart. Har gjort det mange ganger og syns er fint. Noen ganger har jeg tørkle også. (Er same) Hvis du skal på plasser med mye folk ville jeg festet sølja flere ganger f,eks med sikkerhetsnål 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai Jeg bruker sølje på fjøsdressen min på 17.mai. Pynter meg for kuene mine. Anonymkode: 73e7d...8a2 2 3
Sydvesta Orkana Skrevet 12. mai #8 Skrevet 12. mai Thyra skrev (På 7.5.2025 den 5.49): Om man f.eks har arvet en sølje, men ikke har bunad, eller om bunaden ikke passer lenger, er det innafor å bruke bunadssøljr til andre kjoler eller bluser? Eller blir det helt feil? Jeg har ikke bunad, men bruker bunadssøljer både på 17.mai og andre anledninger der jeg syns de passer til klærne. 2
Honey Dew Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Går helt fint. Jeg brukte sølje til svart kjole/svart dress da jeg var i middag med forretningsforbindelsene til min mann. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Bruker søljer rett som det er. Anledning for å være litt pyntet, men gidder ikke full gákti = sølje. Helt vanlig blant oss samer ihvertfall. Anonymkode: e6ae2...471 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå