Thyra Skrevet 7. mai #1 Skrevet 7. mai Om den så fin ut? Stoffet kommer jo ikke så mye i kontakt med huden heller, man har jo klær under. Hvordan ville du ha reagert om du så noen komme med en ny fin kåpe, og så fikk høre den var fra Temu?
AnonymBruker Skrevet 7. mai #2 Skrevet 7. mai Ja, jeg har noen skjerf derfra. Ting blir ikke tryggere bare fordi det blir sendt via fem salgsledd. Og når produkter i "norske" butikker ble testet, fant man akkurat de samme stoffene som i temu-produkter. Men det var ikke like interessant for mediene. Anonymkode: f9062...b4b 9 2 6
Morpheus Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Ja, absolutt. Har mye klær derifra og de er av god kvalitet. Hysteriet rundt temu tror jeg er skapt mye av norske butikker som naturligvis ikke liker konkurransen. 6 2 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai Nei, nei, nei og aldri verden om jeg skal kjøpe noe der Anonymkode: 76d2f...26f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Morpheus skrev (2 minutter siden): Hysteriet rundt temu Da forstår du ingenting Anonymkode: 76d2f...26f 4
LiseTV Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Hvorfor ikke? Har kjøpt mange kjoler der og litt andre ting. 4
mommyaka Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai Herregud enda en temu tråd...kg begynner tidelig sommerferie... Ja....jeg har kjøpt masse kjoler og sko fra Kina..... 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Nei. Kjøper ikke klær i kunstig materiale. Aldri har jeg sett noe fint fra Temu heller. Anonymkode: 71375...e76 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Ja, jeg ville brukt en kåpe fra temu, hvis jeg likte den, og jeg ville selvfølgelig ikke reagert på om andre hadde det heller. Anonymkode: 04697...baf 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #14 Skrevet 7. mai Nei, ville ikke ha kjøpt eller brukt noe derfra. Det er ikke EU-godkjente varer, og alle skrekkeksemplene som er testet frem sier jo sitt. Når de f.eks selger øredobber som må kastes som farlig avfall. Anonymkode: e92fb...9f7 2
mommyaka Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, ville ikke ha kjøpt eller brukt noe derfra. Det er ikke EU-godkjente varer, og alle skrekkeksemplene som er testet frem sier jo sitt. Når de f.eks selger øredobber som må kastes som farlig avfall. Anonymkode: e92fb...9f7 Så bare for at øredobber er farlig så er alt farlig? Tror du skal fra Kina er farlig? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Thyra skrev (2 timer siden): Om den så fin ut? Stoffet kommer jo ikke så mye i kontakt med huden heller, man har jo klær under. Hvordan ville du ha reagert om du så noen komme med en ny fin kåpe, og så fikk høre den var fra Temu? Hvorfor skal jeg bry meg med hva andre går med?Selv handler jeg ikke på temu. Anonymkode: 2f456...58c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai Nei. Og det har ikke nødvendigvis noe med kåpas utseende å gjøre. Jeg har aldri handlet på Temu og tviler også på at jeg kommer til å gjøre det, fordi jeg er sterkt i mot konseptet med at milliarder av små pakker fraktes verden rundt med forurensende flyfrakt. I tillegg slipper disse produsentene og salgssystemene unna alle krav som norske forhandlere må følge når det gjelder trygge produkter, miljøvennlig og etisk produksjon, barnearbeid samt arbeidsforhold og HMS for ansatte ved fabrikkene. Anonymkode: c3d03...50a 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai For meg, nei. Jeg handler ikke på Temu av flere årsaker. Først og fremst det etiske, deretter utfordringene rundt bærekraft, og ikke minst fordi varene ikke er godkjent av EU og vi kan derfor ikke vite hva de inneholder. Merkelappen kan si en ting, men om det stemmer får vi ikke vite om vi ikke har tilgang til et laboratorium. Og skal dette være en vinterkåpe? I så fall er det sannsynligvis lite ull i det du får, og kunstmaterialer er kalde, så da forsvinner jp litt av poenget. Men jeg hadde spurt og fått til svar at noe var kjøpt på Temu hadde jeg sannsynligvis bare svart noe litt unnvikende og forhåpentligvis diplomatisk. Jeg orker ikke ta den diskusjonen igjen, for min erfaring er at folk som handler der ikke alltid er like åpne for å høre argumenter mot. Anonymkode: bd519...a3f 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai Ja, det kunne jeg godt. Jeg har ingen store issues med Temu. Ville unngått ting til matoppbevaring og leker til små barn derfra, bare. Anonymkode: 8156c...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai Nei, det ville jeg ikke. En kåpe vil jeg helst at skal vare litt og det tror jeg ikke at en kåpe fra Temu gjør. Anonymkode: 0d980...92b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå