Anonym941 Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Min datter er 10 mnd gammel.. jeg har fremdeles ikke fått tilbake mensen. Er så redd for at jeg ikke kan bli gravid igjen jeg er 36 år gammel erfaringer ?
Anonym941 Skrevet 6. mai Forfatter #2 Skrevet 6. mai Kan man sjekke eggene sine hos legen i denne perioden, noen som vet ?
mommyaka Skrevet 7. mai #3 Skrevet 7. mai Anonym941 skrev (12 timer siden): Kan man sjekke eggene sine hos legen i denne perioden, noen som vet ? Da må du til gynekolog og ta blodprøver. Og om de skjekker elle om de sender tilm sykehuset og skjekker der.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #4 Skrevet 7. mai Ammer du, da? Det er vanlig å ikke få tilbake mensen før avsluttet amming. Jeg fikk den tilbake mens jeg fremdeles ammet, men barnet var da halvannet år, og jeg hadde trappet ganske kraftig ned. Ble gravid igjen et halvt år senere. Anonymkode: c19d9...09b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Jeg fikk tilbake mensen etter 10 mnd med første, ammet både natt og dag. Skjønner du er utålmodig pga alder, men det kan ta tid før mensen kommer tilbake. Anonymkode: 07035...d56
Imposta Skrevet 7. mai #6 Skrevet 7. mai Ammer du? Jeg fikk ikke mensen tilbake før 1 år og 3 mnd eller noe etter fødsel pga det. Så hadde ikke stressa for mye med det. Kroppen trenger tid for å komme seg igjen 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Skrevet 7. mai Jeg fikk ikke tilbake mensen på halvannet år, så da testet jeg for graviditet. Jeg var gravid, men kun 5-6 uker på vei. Ammet kun 6 mndr, så ikke derfor mensen uteble for min del. Anonymkode: d63bb...7d7
Frk.Pøls Skrevet 7. mai #8 Skrevet 7. mai Fikk tilbake mens når jeg trappet ned ammingen etter ett års tid ☺️
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Ca to år etter fødsel begge ganger hos meg. Anonymkode: f07f7...828
AnonymBruker Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai Her tok det 9 mnd med første, 16 mnd med andre. Ammet andre til 15 mnd så var nok en sammenheng der. Anonymkode: ce5d8...806
stAre Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai (endret) Jeg fikk tilbake mensen etter ca 10-11mnd når barnet begynte å spise mer mat og (litt) mindre amming. Tror det er helt normalt! Endret 7. mai av stAre
AnonymBruker Skrevet 7. mai #12 Skrevet 7. mai Fikk den tilbake etter 6 uker her og fullammet Det beste er å høre med gynekolog Anonymkode: 8bbaa...4fe
AnonymBruker Skrevet 7. mai #13 Skrevet 7. mai Jeg fikk ikke mensen tilbake før 4 mnd etter avsluttet amming. Så hos noen tar det bare lang tid. Anonymkode: 680fc...b1f
Anonym941 Skrevet 7. mai Forfatter #14 Skrevet 7. mai Tusen takk for svar alle sammen ja jeg ammer men kun om natta Synes dere at jeg burde dra til gynekolog for å sjekke eggene mine ?
Ny Bruker Skrevet 7. mai #15 Skrevet 7. mai Jeg fikk mensen 3 mnd etter fødselen til tross for amming. Du er heldig!
Venterpåregnbuen Skrevet 7. mai #16 Skrevet 7. mai Jeg fikk tilbake mensen sist fredag, 3 1/2 mnd etter fødsel, til tross for fullamming. Var ikke forberedt på det og skulle gjerne sluppet den en stund til!
AnonymBruker Skrevet 7. mai #17 Skrevet 7. mai Anonym941 skrev (15 minutter siden): Tusen takk for svar alle sammen ja jeg ammer men kun om natta Synes dere at jeg burde dra til gynekolog for å sjekke eggene mine ? Jeg syns ikke 10 mnd høres unormalt ut. Hvis du vil ha sjelefred kan du så klart ta en tur til gynekologen Anonymkode: d2ec5...86a
AnonymBruker Skrevet 7. mai #18 Skrevet 7. mai Slapp av! Jeg fikk ikke mens igjen før etter et år etter fødslene mine. Fruktbar som bare det... Anonymkode: 4e337...e1c
AnonymBruker Skrevet 7. mai #19 Skrevet 7. mai Det er helt normalt. Her gikk det 18 og 20 mnd før mensen kom. Irriterende på den ene siden, når man ønsker flere barn, men mange synes jo også det er deilig å slippe. 10 mnd er ingenting unormalt. Det er nattamming som har størst påvirkning på hormonene så det er veldig stor sjans for at det er årsaken, og jeg ville ikke gått til gynekolog med dette om det var meg fordi det er en helt normal tilstand, men det er også helt innafor å få en time til sjekk om du stresser med det ❤️ Anonymkode: 68a1d...696
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Skrevet 7. mai Ville slappet helt av og nytt det! Anonymkode: c6af4...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå