Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjeeeelp! HVORFOR får disse to teflonhjerne ny-hippie folkene stå å framsnakke dette tullet på tv? 

Kan ikke Detbatten heller bruke tiden på å debattere hvorfor kvinner ikke gidder å få barn lenger?

Anonymkode: 9f8dc...106

• Liker 8
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Only in Norway. Det er HELT sykt, og jeg kjenner at sånne nek som de der to, provoserer meg til det ytterste.

Anonymkode: 9da00...7e2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hjeeeelp! HVORFOR får disse to teflonhjerne ny-hippie folkene stå å framsnakke dette tullet på tv? 

Kan ikke Detbatten heller bruke tiden på å debattere hvorfor kvinner ikke gidder å få barn lenger?

Ehh? Som om all skylden der ligger på kvinner, det er menn som vil vente og drøye tiden så kvinner går tom for tid til mange barn. Det er også menn som oftest ønsker å stoppe etter 1-2 barn, så spar meg. 

Ellers er jeg enig i hva du egentlig laget innlegg om.

Anonymkode: 44a23...7a0

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ehh? Som om all skylden der ligger på kvinner, det er menn som vil vente og drøye tiden så kvinner går tom for tid til mange barn. Det er også menn som oftest ønsker å stoppe etter 1-2 barn, så spar meg. 

Ellers er jeg enig i hva du egentlig laget innlegg om.

Anonymkode: 44a23...7a0

Ønsker en debatt om hvor dårlig tilrettelagt hele samfunnet er for at vi skal gidde å føde flere barn!! Noe mannen er 100% enig i.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man ser det på disse kvinnene. De har kjempet mot verden og virkeligheten på vikarierende plan hele livet. Startet da de begynte på ungdomskolen.

Jobber på naboavd til en fødeavd og jeg har ALDRI hørt en jordmor snakke om pasienter. De snakker om den fødende/mor/barn.

En annen faktor er verpesyke kvinner som legger hele sin identitet i å føde. Det er ikke så utrolig fantastisk, det er en konsekvens. Slutt å hype det opp til noe det ikke er. 

Dessuten virker det som at jo dummere man er jo større behov har man for å få barn.

Anonymkode: 5037f...eac

• Liker 6
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ønsker en debatt om hvor dårlig tilrettelagt hele samfunnet er for at vi skal gidde å føde flere barn!! Noe mannen er 100% enig i.

Det er jo en helt annen debatt. Start ny tråd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skal ikke si at begge var helt borte men hun som ikke engang gikk til svangerskapskontroller...

Anonymkode: d1a71...eb9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke si at begge var helt borte men hun som ikke engang gikk til svangerskapskontroller...

Det er alltids noen som skal gå i mot anbefalingene som er, fordi de vet bedre selv. Det er ikke snakk om å høre på fagfolk, men så lenge man kan skylde på gode gener istedenfor flaks så.. 

Anonymkode: e90f6...283

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kvinner har jo full råderett over egen kropp...........Det bør vel også gjelde ved fødsel?

Anonymkode: d7c19...7ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen gærninger har man overalt. Jeg så ikke programmet, men regner med det var det vanlige, naive gnålet om at de «kjente kroppen sin» og «stoler på urkreftene», og alle komplikasjoner er helsevesenets skyld? Jadda. Det er jo litt Darwin i praksis, bare synd det også går ut over ungene deres. 
De folkene der er det litt mindre med, rett og slett. Kunnskapsløse. Men de finner sånne ekkokamre på internett.

Anonymkode: 7461f...68f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, kvinner har jo full råderett over egen kropp...........Det bør vel også gjelde ved fødsel?

Problemet er jo at det ikke bare gjelder deres egen kropp, men også kroppen til barnet deres…

Anonymkode: 7461f...68f

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner bestemmer igrunn det meste i en vanlig fødsel helt til det går på kompromiss med eget eller barnets liv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er alltids noen som skal gå i mot anbefalingene som er, fordi de vet bedre selv. Det er ikke snakk om å høre på fagfolk, men så lenge man kan skylde på gode gener istedenfor flaks så.. 

Anonymkode: e90f6...283

Det er ett godt eksempel på hvorfor jeg mener alle som ønsker å føde på den måten må gjennom kontroller og kurs i forkant av fødsel. Hva hvis noe går galt? "Ja som at det går litt sent". Hun hadde jo 0 begrep om komplikasjoner og hvor grensene burde gå i fht å tilkalle hjelp. Hva gjør man hvis barnet sitter fast, hvordan oppdage at navlestrengen sitter rundt halsen, hva hvis baby er stjernekikker, hva er stort blodtap etc. Jeg blir helt matt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner bestemmer igrunn det meste i en vanlig fødsel helt til det går på kompromiss med eget eller barnets liv.

Det er nesten min opplevelse, jeg har hatt risikofødsel og da var det enkelte tiltak jeg bare måtte godta og godt er det for hadde jeg født hjemme uten jordmor hadde ikke vi kunne reddet den situasjonen som oppsto.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Blir litt som å kjøre bil med promille. Man må ha en lov mot det, fordi noen folk er idioter og setter seg selv og andre i fare. Noen mennesker skjønner ikke sitt eget beste heller. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten min opplevelse, jeg har hatt risikofødsel og da var det enkelte tiltak jeg bare måtte godta og godt er det for hadde jeg født hjemme uten jordmor hadde ikke vi kunne reddet den situasjonen som oppsto.

Samme her! Jeg bestemte ALT, helt til et rytmefall hos barnet, da fikk jeg klar beskjed om at det var hun som bestemte. Hun fiksa alt på no-time og jeg fikk bevege meg fritt igjen. Takk og lov for fagfolk. Jordmødre ønsker oppriktig at vi fødende skal ha det så godt som mulig samtidig som det går bra.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blir litt som å kjøre bil med promille. Man må ha en lov mot det, fordi noen folk er idioter og setter seg selv og andre i fare. Noen mennesker skjønner ikke sitt eget beste heller. 

Har mer tro på opplysning enn en lov mot dette. Skal det virkelig bli straffbart å føde uten fagpersonell til stede?

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg reagerte også på at hun ikke hadde gått til svangerskapskontroll. Hvordan kunne hun da vite om det var trygt å føde uassistert hjemme da? Galskap, men så virket hun jo ikke som den skarpeste kniven i skuffen heller da det virket som at hun ikke skjønte spørsmålene Fredrik stilte, å svarene hun kom med var bare svada. 

Anonymkode: 7fa5a...04c

• Liker 11
Skrevet

Har mer tro på opplysning enn en lov mot dette. Skal det virkelig bli straffbart å føde uten fagpersonell til stede?

Å gamble med nyfødtes liv på den måten måååå bli straffbart

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hjelper ikke med opplysning når disse folka allerede ser på seg selv som «opplyst». De vet best selv og er smartere enn alle leger, jordmødre og fagfolk. 

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...