Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet til den tunge realiteten, at jeg ikke greier å fortsette å stå i jobb som sykepleier mer. Elsker dette yrket, men med familielivet går det ikke etter jeg ble enslig med ansvar for 3 barn.

har nå fått tilbud om stilling i en barnehage. Er det noen som har erfaring med et slik bytte? Går man da ned til assistentlønn? Hva vil en slik månedslønn kunne være? Vil ansinitet fra arbeidslivet så langt bli med over? Hva kan man egentlig kreve?

tar i mot råd og erfaringer med åpne armer 🙏🏻

Anonymkode: 8305f...ef6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å trives mye bedre i barnehagen etter det folk har fortalt meg. Du gjør et bra og viktig valg. Ellers vet jeg dessverre ikke mye om lønnsforskjellene. Masse lykke til! Jeg er selv sykepleier, men jeg må holde ut ca. 3 år til pga. kjøp av leilighet. 

Anonymkode: f435b...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg, TS. Dette er ikke lenger forenelig med familielivet dessverre. Søkte du selv på stillingen i barnehagen eller ble du bare tilbudt tilfeldig? Lurer jammen på hva jeg skulle gjort om jeg ikke skal jobbe som sykepleier. 

Anonymkode: 1c735...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Står ofte i samme tanke men når man er 44, er utsiktene ikke så gode synes jeg.

Vil gjerne gjøre annet SOM sykepleier men ikke på gulvet. 

Eller... skulle gjerne være på gulvet men KLARE dagens oppgavene på en grei tempo. Det er en utopi det.

Helsa er blitt sånn at jeg ikke klarer en full jobb på ett matbutikk for eksempel eller annen butikk, synes det et for seint å omskolere seg...

Anonymkode: 15dc7...87f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring. Men det finnes en del studier som fokuserer på pedagogikk, barns psykiske helse og lignende. Dette er studier som både er relevant i en jobb i barnehage, men også som sykepleier. Vet ikke hvordan reglene er for lønn, men du burde i det minste blitt lønnet som barne-og ungdomsarbeider på høyest ansiennitet. Du kan ikke bli ansatt som det grunnet du ikke har fagbrevet. Men siden du har bachelor og har jobbet med mennesker + kan være en ressurs i barnehagen med din kompetanse så er det et minimum av hvilken lønn jeg selv ville krevd.

Anonymkode: 226ed...f75

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å ta videreutdanning? Altså ikke begynne på ny? Sykepleie er jo et ganske allsidig yrke med mange muligheter, der du for eksempel kan ta tverrfaglige videreutdanninger. For eksempel helseinformatikk, velferdsteknologi, teknologiledelse, psykososialt arbeid med barn og unge etc.

Eventuelt så kan du først ta 60 stp med pedagogikk, og søke deg innpå master i spesialpedagogikk eller logopedi.

Anonymkode: 953fc...e3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er i samme situasjon som deg, TS. Dette er ikke lenger forenelig med familielivet dessverre. Søkte du selv på stillingen i barnehagen eller ble du bare tilbudt tilfeldig? Lurer jammen på hva jeg skulle gjort om jeg ikke skal jobbe som sykepleier. 

Anonymkode: 1c735...c1e

Jeg søkte, men kjenner styrer, slik at dette nok hjalp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ingen erfaring. Men det finnes en del studier som fokuserer på pedagogikk, barns psykiske helse og lignende. Dette er studier som både er relevant i en jobb i barnehage, men også som sykepleier. Vet ikke hvordan reglene er for lønn, men du burde i det minste blitt lønnet som barne-og ungdomsarbeider på høyest ansiennitet. Du kan ikke bli ansatt som det grunnet du ikke har fagbrevet. Men siden du har bachelor og har jobbet med mennesker + kan være en ressurs i barnehagen med din kompetanse så er det et minimum av hvilken lønn jeg selv ville krevd.

Anonymkode: 226ed...f75

Takk for mening. Jeg har videreutdanning innen veiledningsped, slik at jeg håper lønnen kan være diskuterbar… tenkte det samme som deg, men redd for å kreve for mye også

AnonymBruker
Skrevet

En ting man må være obs på, er om man jobber som sykepleier i kommunen. Da kan man få omplassering, og beholder lønna si. 

Anonymkode: ab3d0...3ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 8.11):

Du kommer til å trives mye bedre i barnehagen etter det folk har fortalt meg. Du gjør et bra og viktig valg. Ellers vet jeg dessverre ikke mye om lønnsforskjellene. Masse lykke til! Jeg er selv sykepleier, men jeg må holde ut ca. 3 år til pga. kjøp av leilighet. 

Anonymkode: f435b...d5f

Håper det!! Så utrolig sliten av ansvaret som følger med som spl, og når man i tilegg ikke får hverdagen hjemme til å gå opp.. nei det er rett og slett ikke verdt det i lengden. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sykepleier, men er ikke det en jobb du gjere får igjen? Alså du kan prøve barnehage, og eventuelt søke deg tilbake som sjukepleie? 

Anonymkode: 42476...74c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke sykepleier, men er ikke det en jobb du gjere får igjen? Alså du kan prøve barnehage, og eventuelt søke deg tilbake som sjukepleie? 

Anonymkode: 42476...74c

Tror nok ikke det er vanskelig å få seg jobb som sykepleier om man ombestemmer seg 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...