AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #1 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 Hvor mye er det vanlig å gi i pengegave til fadderbarn? (Som settes inn på barnets sparekonto) Anonymkode: 383d2...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #2 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor mye er det vanlig å gi i pengegave til fadderbarn? (Som settes inn på barnets sparekonto) Anonymkode: 383d2...2e2 Jeg ga 1000 kr. Anonymkode: e762a...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:01 #3 Del Skrevet tirsdag kl 20:01 Fadderbarn….? Anonymkode: 1e70b...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:03 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fadderbarn….? Anonymkode: 1e70b...b33 Ja, barn man er fadder til fordi foreldrene spurte i forbindelse med dåp? Anonymkode: 383d2...2e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:04 #5 Del Skrevet tirsdag kl 20:04 Vi gir ikke penger. Vi gir en gave til 100-300 kr etter alder og hva vi finner. Vi gir kun gave dersom vi er bedt i selskap. Jeg er fadder til over 20 stykker. Anonymkode: 2ba78...782 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:10 #6 Del Skrevet tirsdag kl 20:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, barn man er fadder til fordi foreldrene spurte i forbindelse med dåp? Anonymkode: 383d2...2e2 Så du skal betale for ansvaret det innebærer å være fadder…? Anonymkode: 1e70b...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:22 #7 Del Skrevet tirsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du skal betale for ansvaret det innebærer å være fadder…? Anonymkode: 1e70b...b33 Nei, for en merkelig antagelse. Vi tilbringer mye tid med barnet, og er veldig glad i han og hele familien. Lurer som sagt bare på hva som er vanlig å gi i bursdagsgave når man er fadder. Anonymkode: 383d2...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:24 #8 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvor mye er det vanlig å gi i pengegave til fadderbarn? (Som settes inn på barnets sparekonto) Anonymkode: 383d2...2e2 Gir det samme som vanlig bursdag.. får ikke noe mye dyrere som noen skrev her. 1000kr?? nei.. 300kr eller 500kr alt ettersom hvem det er(har felles avtale om sum, da blir det ikke forskjell). Anonymkode: 999df...0f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:25 #9 Del Skrevet tirsdag kl 20:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, for en merkelig antagelse. Vi tilbringer mye tid med barnet, og er veldig glad i han og hele familien. Lurer som sagt bare på hva som er vanlig å gi i bursdagsgave når man er fadder. Anonymkode: 383d2...2e2 Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor summen er betinget av om man er fadder til barnet eller ei. Kan du forklare meg det? Anonymkode: 1e70b...b33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:54 #10 Del Skrevet tirsdag kl 20:54 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor summen er betinget av om man er fadder til barnet eller ei. Kan du forklare meg det? Anonymkode: 1e70b...b33 Det er ikke så veldig komplisert. Jeg gir ikke fast bursdagsgave til alle barna til vennene mine (gir hvis det er selskap), men han som jeg er fadder til vil jeg gjerne gi bursdagsgave til hvert år, og synes det er fint å sette noe inn på sparekontoen hans. Er imidlertid usikker på hvilken sum jeg skal gi, og ville bare høre hva som er vanlig. Det er helt greit å ikke skille mellom gaver man gir til fadderbarn og ikke-fadderbarn, men for mange er det en tanke at fadderbarn får litt ekstra. Har ikke tatt stilling til om jeg skal gi noe særlig ekstra selv, men det spesielle er at han vil få gave til bursdag uansett om det er selskap eller ikke. Anonymkode: 383d2...2e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:51 #11 Del Skrevet onsdag kl 06:51 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke så veldig komplisert. Jeg gir ikke fast bursdagsgave til alle barna til vennene mine (gir hvis det er selskap), men han som jeg er fadder til vil jeg gjerne gi bursdagsgave til hvert år, og synes det er fint å sette noe inn på sparekontoen hans. Er imidlertid usikker på hvilken sum jeg skal gi, og ville bare høre hva som er vanlig. Det er helt greit å ikke skille mellom gaver man gir til fadderbarn og ikke-fadderbarn, men for mange er det en tanke at fadderbarn får litt ekstra. Har ikke tatt stilling til om jeg skal gi noe særlig ekstra selv, men det spesielle er at han vil få gave til bursdag uansett om det er selskap eller ikke. Anonymkode: 383d2...2e2 Jeg vil nå si at denne utredningen beskrev noe relativt komplisert for noe så enkelt som en bursdagsgave. Anonymkode: 1e70b...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:47 #12 Del Skrevet onsdag kl 18:47 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg vil nå si at denne utredningen beskrev noe relativt komplisert for noe så enkelt som en bursdagsgave. Anonymkode: 1e70b...b33 Må du gi deg Anonymkode: 5b66f...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:47 #13 Del Skrevet onsdag kl 18:47 Vi gir 500 Anonymkode: 5b66f...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet onsdag kl 19:01 #14 Del Skrevet onsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei, for en merkelig antagelse. Vi tilbringer mye tid med barnet, og er veldig glad i han og hele familien. Lurer som sagt bare på hva som er vanlig å gi i bursdagsgave når man er fadder. Anonymkode: 383d2...2e2 Vi har aldri skilt på beløp for fadderbarn og andre barn vi har gitt gave til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:17 #15 Del Skrevet onsdag kl 20:17 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må du gi deg Anonymkode: 5b66f...5b6 Hva skal jeg gi meg? Anonymkode: 1e70b...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:55 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:55 Brunello skrev (1 time siden): Vi har aldri skilt på beløp for fadderbarn og andre barn vi har gitt gave til. Ok, og hva er sånn ca beløpet? Anonymkode: 383d2...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet onsdag kl 20:57 #17 Del Skrevet onsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, og hva er sånn ca beløpet? Anonymkode: 383d2...2e2 Vanlig bursdag 300,- til 500,- . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:58 #18 Del Skrevet torsdag kl 09:58 Vi skiller ikke på beløp til fadderbarn eller nevøer/nieser. Nå gir vi leker og ikke pengegaver foreløpig, og da blir det nok noe til 3-500 maks. Anonymkode: 0fd27...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden 250-450,- alt etter hva jeg finner. Anonymkode: fc767...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Jeg er fadder til mine nevøer. De har fått 500 kr hver i bursdag. Eldste fikk 1000 på 18 års dagen. I konfirmasjons gave får de 2000. Anonymkode: 71cea...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå