Gå til innhold

Mor som legger all skyld på meg hele tiden når vi diskuterer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et godt forhold til min mor på en måte, men det kan også være veldig vanskelig. Vi kan ha en samtale, så sier jeg en kommentar eller et eller annet hun plutselig reagerer på. Hun beskylder meg da for å angripe henne, gi henne munnkurv, nekte henne å si meningene sine.. 

eller At jeg er sykelig sjalu og ødelegger alt.. 

Hun kan misforstå, men nekter å innrømme feil.. 

Hva gjør man i sånne situasjoner?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god suksess i å la henne snakke, og når muligheten byr seg si "Hører du hva du sier? Det er akkurat det jeg har prøvd å si"

Anonymkode: aa355...63f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har hatt god suksess i å la henne snakke, og når muligheten byr seg si "Hører du hva du sier? Det er akkurat det jeg har prøvd å si"

Anonymkode: aa355...63f

Tro meg jeg har prøvd.. men da blir hun kjempe sint og ber meg slutte.. prøver også bare trekke meg unna, men det blir og feil.. ts

Anonymkode: 31869...cae

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er ganske lik. Dvs hun kan aldri innrømme feil og det er først i voksen alder jeg ser hvor mye hun har gaslighted meg gjennom oppveksten for å vri seg unna. Det er alltid jeg som har misforstått, har hørt feil, er vanskelig osv. Aldri hun.

Veldig slitsomt og har påvirket forholdet vårt ganske mye for min del, selv om hun ikke ser eller skjønner det.

Anonymkode: 12507...c45

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er også sånn. Veldig slitsomt og gjør så klart at relasjonen ikke blir det den kunne vært. 
bodde fra sent tenåring til midten av 30 åra utenlands og i annen by pga studier. Flyttet nærmere henne da jeg fikk barn og giftet meg.. mye avlastning og hun er flink med barna men for egen del så merker jeg helt klart at relasjonen vår var mye bedre og hadde bedre av at vi bodde langt unna hverandre . Vi trengte det spacet. 

Mulig vi flytter igjen når unga er store nok til å flytte ut (bor på et veldig familievennlig sted nå..) men da er vel problemstillingen heller at hun er blitt så gammel at det blir stygt gjort av meg å flytte bort igjen…

Fanget i saksa for alltid;)

Anonymkode: a209b...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...