Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et eldre kjøkken som straks er moden for utskiiftning. Det er glassfiberstrie på veggene, uten mønster, altså ikke med fiskebeinsmønster etc. Har lest her inne tidligere at det er vanskelig å få av veggene. Ser for meg at det kan bli relativt dyrt å få slette vegger. Hva ville du gjort, beholdt glassfiberstria eller kostet på slette vegger?? Kjøkkenet er ca 8-10kvm. Rekkehus. 

Anonymkode: 8181a...41b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe dritt å få av. Ville slettet veggene. Har gjort det på et gammelt rekkehus en gang og det er mindre jobb enn å kåle med å fjerne glassfiberstrie. Regner med at den er malt?

Anonymkode: 01a26...046

AnonymBruker
Skrevet

Slettet veggene, det finnes mange bra produkter for det idag.

Anonymkode: 2dd5d...608

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe dritt å få av. Ville slettet veggene. Har gjort det på et gammelt rekkehus en gang og det er mindre jobb enn å kåle med å fjerne glassfiberstrie. Regner med at den er malt?

Er malt ja. Jeg gruer meg til dette kjøkkenet nettopp pga disse veggene, slette ville jo vært penest, men blir så mye jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Slettet veggene, det finnes mange bra produkter for det idag.

Anonymkode: 2dd5d...608

👍

AnonymBruker
Skrevet

Ville helsparklet det. Er det bare 10 kvm bør det ikke koste all verden å få fagfolk til å gjøre det. 

Anonymkode: bedef...16e

Skrevet (endret)

Kjøp et brekkjern, slå av veggplatene og sett opp nye vegger. Gjerne spon, OSB eller kryssfiner så du har noe godt å skru i når du monterer det nye kjøkkenet

Koster noen få tusenlapper

Endret av newman01
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (13 timer siden):

Kjøp et brekkjern, slå av veggplatene og sett opp nye vegger. Gjerne spon, OSB eller kryssfiner så du har noe godt å skru i når du monterer det nye kjøkkenet

Koster noen få tusenlapper

Det forutsetter at det er veggplater og ikke mur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ville helsparklet det. Er det bare 10 kvm bør det ikke koste all verden å få fagfolk til å gjøre det. 

Anonymkode: bedef...16e

Ikke vanskelig å gjøre selv heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det forutsetter at det er veggplater og ikke mur. 

Joda, for all del. Men hvor vanlig er det egentlig å ha murvegger på kjøkkenet i et rekkehus sånn egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg helsparklet gang med strie selv. Var vel rundt 10 kvm med mange dører ... 
Det gikk helt fint. Skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg investert i en pussemaskin med oppsamler, for det ble mye støv!

Men ellers var det overraskende lite jobb, syns jeg. 

Anonymkode: cf327...97d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare wall2paint plater over tapet og panel da jeg pusset opp ett eldre kjøkken. 

Anonymkode: c5b8d...ee2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...