AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg har akkurat flyttet til andre siden av landet for kjærligheten. Min kjæreste mistet sin bestemor i påsken, og det skal nå være begravelse til uken. Jeg møtte henne aldri, og det virker som det kommer veldig mange fra nært og fjernt, som jeg ikke har møtt. Jeg har selv både mistet mine besteforeldre, og en ung onkel de siste årene, og det var trist nok. Det virker også som at de ser på begravelse veldig tradisjonelt..med sorte klær osv. Jeg er ikke vandt til det, da alle våre begravelser har vært i kapell eller på grav som urne, og vi kler oss som vi vil og har en litt annen stemning rundt det. Jeg har ikke så mange klær her enda, da jeg nettopp har flyttet hit. Tror ikke jeg har sort kjole. Har heller ikke veldig lyst til å dra i kirken. Er jeg en fæl person hvis jeg står over begravelsen? Kan jeg evt bare gå til minnestunden etterpå? Anonymkode: 6b806...e11
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Nei. Dette er jo en begravelse du ikke har rett på fri til, så bare skyld på jobben. Anonymkode: 58e3e...88c 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Nei, du må ikke gå i denne begrunnelsen Anonymkode: a39a3...419
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Dette er jo en begravelse du ikke har rett på fri til, så bare skyld på jobben. Anonymkode: 58e3e...88c Jeg har ikke tradisjonell dagjobb, så jeg trenger ikke å ta fri, noe familien hans vet. Hadde det vært så lett, så hadde det vært en grei unnskylding. 😅 Anonymkode: 6b806...e11 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Jeg hadde lagt vekt på hva din kjæreste mener her, om han ønsker din støtte den dagen eller om det går greit. Anonymkode: e246d...cf4 28 12
binders11 Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Hvis du bor med kjæresten din deltar du i begravelsen for å støtte han. Hvis dere ikke bor sammen kan du droppe begravelsen. 19
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Jeg hater begravelser, men eksen min insisterte på at han trengte meg når bestemora hans døde. Så jeg gikk i begravelsen med han. Han dumpa meg en uke senere. Jeg burde ikke gått. Anonymkode: 12ee8...8be 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Jeg tenker at det er innafor at du ikke går i denne begravelsen da du ikke engang har møtt den døde. Men å reagere på denne familiens tradisjoner ang klær osv, har du ingenting med. Alle er jo ikke som din familie, å det må du nok bare venne deg til nå som du har fått deg samboer. Det vil sikkert være endel ulikheter til forskjellige anledninger, å da må man både ta og gi. Anonymkode: 6d5aa...b0e 15 1 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Jeg syns du bør være der for din kjære,dette handler ikke om deg. Anonymkode: f608f...2b2 18 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai Jeg ville gjort det kjæresten din har mest behov for, det handler mer om ham enn om deg, akkurat denne dagen. Anonymkode: 87f2d...569 7 1 1
Ulven Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Synes ikke du har gode argumenter for å droppe begravelsen. Du trenger ikke fri fra jobb, og da er det kun viljen det står på. At du ikke har møtt avdøde har ingen betydning. Du går i begravelsen for å vise respekt overfor de etterlatte, samt støtte samboeren. Å skaffe et svart skjørt eller en svart bukse klarer du de neste dagene. 19 2
17.11 Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde lagt vekt på hva din kjæreste mener her, om han ønsker din støtte den dagen eller om det går greit. Anonymkode: e246d...cf4 Det tenker jeg også. At du ikke kan kle deg i hva du vil og ikke har veldig lyst til å dra i kirken syns jeg er litt rart å legge vekt på her. Hva mener kjæresten din? 14 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville gjort det kjæresten din har mest behov for, det handler mer om ham enn om deg, akkurat denne dagen. Anonymkode: 87f2d...569 Så pussy og sosialt tilbakestående er han neppe. De fleste har god nok "støtte" i annen familie som faktisk kjente avdøde. Anonymkode: 1fe98...ae5 1 1
k4ren Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai (endret) Kler man seg ikke i svart i begravelser lengre? Har aldri hørt om annet, med mindre det er spesielt ønske fra familien om spreke farger pga avdødes livsglede. (Kun lest om i avis) Endret 6. mai av k4ren 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Skrevet 6. mai Jeg hadde nettopp flyttet sammen med kjæresten da han mistet noen i familien. Jeg kjøpte sorte klær og dro i begravelsen. Synes du bare ser etter en unnskyldning til å ikke dra. Vi har alle mistet noen nære, men det er ingen grunn til å IKKE dra i en begravelse. Jeg hadde blitt veldig skeptisk til dette forholdet hvis jeg hadde vært i hans familie. Tenk hvis dere gifter dere im noen år da, og noen i familien hans finner på unnskyldning å ikke komme i bryllupet? Anonymkode: 3c370...799 9 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai Jeg er nok ikke veldig tradisjonell av meg, og forstår godt om folk ikke har lyst å dra i feks en begravelse. Som folk skriver, nei, jeg har veldig lite lyst å dra i denne begravelsen - eller noen egentlig. Jeg har ikke møtt bestemor, og sikkert 10% av de som kommer. Min samboer skal bære kisten, og jeg ser egentlig for meg at både han og de blir opptatt av hverandre osv hele dagen. Jeg blir nok bare stående på sidelinjen. Kan evt lage kaffe etterpå. Dvs, jeg drar kun for hans del evt, men, han har nok familie rundt til å støtte seg på. Hun døde for 2 uker siden, og jeg har vært ved hans side hver dag. Ang klær, ja, igjen, jeg er lite tradisjonell, og syns det er veldig deprimerende at man må gå i sort i en begravelse. Syns alt med begravelser er sært egentlig. Hvorfor ikke heller minnes livet, enn død og dysterhet...men det er bare meg. Jeg har enormt lite lyst å dra, men jeg drar om han mener det er best. Ville bare vite om det er helt kjempe slemt og sært om jeg evt ikke drar. Anonymkode: 6b806...e11
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg hadde nettopp flyttet sammen med kjæresten da han mistet noen i familien. Jeg kjøpte sorte klær og dro i begravelsen. Synes du bare ser etter en unnskyldning til å ikke dra. Vi har alle mistet noen nære, men det er ingen grunn til å IKKE dra i en begravelse. Jeg hadde blitt veldig skeptisk til dette forholdet hvis jeg hadde vært i hans familie. Tenk hvis dere gifter dere im noen år da, og noen i familien hans finner på unnskyldning å ikke komme i bryllupet? Anonymkode: 3c370...799 Nå har aldri jeg egentlig tenkt noe på om jeg ønsker å gifte meg, og vil uansett ikke ha noe stort bryllup. Om noen ikke vil komme i mitt bryllup, så kan jeg ikke si jeg bryr meg 😅 de har nok en grunn evt. Anonymkode: 6b806...e11
Knocks Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai Hei Jeg tror jeg ville dratt i begravelsen, det vil knytte deg og kjæresten sammen ved å vise respekt for bestemoren hans. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #20 Skrevet 6. mai Du flyttet til andre siden av landet for kjærligheten. Men du vil ikke støtte han i begravelsen? Den betyr ingen ting for deg men mye for han. Jeg hadde med eksen i begravelse fordi jeg trengte støtten (da vi var sammen, altså). Han møtte ikke personen som døde, men det var viktig for meg. Kjæresten min i dag hadde aldri giddet å dra i en eneste begravelse om det ikke var fordi der var viktig for meg. Såpass viktig er jeg for han. Anonymkode: ab73a...2e1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå