AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Del Skrevet 6. mai Hei! Jeg har to barn som har vært svært rolige som baby. Vi vurderer nr 3. Men selv om de er relativt rolige barn, føles livet som et kaos innimellom likevel. I tillegg har jeg "dessverre" lest og tilbrakt mye tid her på kvinneguiden, og en skrekkhistorie eller to. Jeg har rett og slett blitt livredd for å få et barn med kolikk. Kan noen dele erfaringer rundt dette? Var det virkelig ingenting som hjalp? Vi er to foreldre hvor ingen jobber kveld og begge belager seg på å legge alt annet til side i denne perioden. Dersom å kjøre 4 timer hver kveld eller gå med babyen i bæresele utendørs til krampen tar oss er det som skal til for å få gråten til å stilne, så gjør vi det. Men vi har som sagt null erfaring med dette fra før. Er det sånn det "funker"? Anonymkode: 425f3...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Del Skrevet 6. mai Mitt første barn hadde kolikk. Begynte når hun var 2-3 uker og stoppet nesten på dagen 4 måneder. Hun gråt fra kl 20.00 ca til 04.00 hver natt. Konstant intens gråt med bare pause når du drakk litt her og der. Kunne hjelpe litt med bilkjøring og bade i litt varmt vann, men var begrenset hvor lenge det hjalp før det startet igjen. Hun er nå 17 år så kan godt være det har kommet noen bedre hjelpemidler siden den gang. Håper egentlig det for barnas del. Helt forferdelig når de har så vondt og man ikke kan hjelpe. Anonymkode: c30ae...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Del Skrevet 6. mai Gikk i mange timer med min datter og kollik. Er 15 år siden, men tror nok det finnes fortsatt. Man overlever det også, selv om man har lyst til å ta livet sitt der og da. Hadde en på 14 mnd også da. Anonymkode: 0d47f...57d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Del Skrevet 6. mai Hvis det skulle vise seg at dere får baby med kolikk så skaff moonboon. Livredder! Anonymkode: 9e99d...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Del Skrevet 6. mai Min er 8. Han skrek og skrek. Ingenting hjalp. Jeg tror jeg var nærme å få en psykose av søvnmangel. Om vi kjørte i bil i ca 18-22 km/t, så var det ok en liten stund. Det er begrenset hvor langt man får kjørt i den hastigheten.. Det ga seg når han var 4,5 mnd. Hører jeg barnegråt nå får jeg flashbacks, jeg er traumatisert. Det eneste positive er at den beryktede to års trassen er null stress i forhold Anonymkode: 12722...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Del Skrevet 6. mai Ja det fins fortsatt kollik. Nå er nå ungene her store. Nr 1 hadde ikke, mens nr 2 var det våkenetter . Mye gråt og uro, nektet å ligge osv, så her ble vi tipset om kiropraktor når vi hadde hatt gråt i 2.5 mnd. Her så fant de låsninger i nakke og korsrygg, som de trodde hadde med styrtfødselen. Var inne til 2 behandling og merket bedring. Anonymkode: a71b1...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hei! Jeg har to barn som har vært svært rolige som baby. Vi vurderer nr 3. Men selv om de er relativt rolige barn, føles livet som et kaos innimellom likevel. I tillegg har jeg "dessverre" lest og tilbrakt mye tid her på kvinneguiden, og en skrekkhistorie eller to. Jeg har rett og slett blitt livredd for å få et barn med kolikk. Kan noen dele erfaringer rundt dette? Var det virkelig ingenting som hjalp? Vi er to foreldre hvor ingen jobber kveld og begge belager seg på å legge alt annet til side i denne perioden. Dersom å kjøre 4 timer hver kveld eller gå med babyen i bæresele utendørs til krampen tar oss er det som skal til for å få gråten til å stilne, så gjør vi det. Men vi har som sagt null erfaring med dette fra før. Er det sånn det "funker"? Anonymkode: 425f3...749 Kolikk er en teit måte å ignorere en intoleranse på. Kutt ut melk, soya, egg etc. Så ser du hvor skoen trykker. Anonymkode: 248e7...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 6. mai #8 Del Skrevet 6. mai Vet ikke om det var kolikk, men sønnen vår hadde kort tungebånd og låsninger i nakken (som gjerne henger sammen). Ingen fant ut av dette før han var 4 mnd. Han gråt stort sett i de første 4-5 mnd av livet. På det verste gråt han 4-6 timer i strekk hver ettermiddag/kveld. Vi byttet på å bysse, bære og trøste, men helt ærlig, det var bortenfor grusomt. Alt man vil er å trøste og hjelpe barnet sitt, men ingenting hjelper. Det var vondt og utmattende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå