Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne midt i 40 årene med mye rynker i panne og rundt øyne. 
Hvilken behandling er best mot rynker rundt øynene? Er det kirurgi? Laser? Eller noe annet. Hva med rynker i panne? Hvilken behandling? Eller er det bedre å ta ansiktsløft? 

Anonymkode: a2e60...c85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilken behandling er best mot rynker rundt øynene? Er det kirurgi? Laser? Eller noe annet. Hva med rynker i panne? Hvilken behandling? Eller er det bedre å ta ansiktsløft? 

Det er normalt å ha rynker i 40-årene. De synes bedre om huden er tørr/dehydrert, så pass på å bruke gode kremer som gir nok fukt. Og husk solkrem.

Disse inngripene tiltakene du nevner har jeg ingen erfaring med. Jeg er i femtiårene, og tar var på huden uten inngripende tiltak eller botox. Ser dessverre mange som går til krig mot rynkene med resultat som ikke ser bra ut.

Anonymkode: 3511a...00a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at du liker svarene du har fått til nå, at aldring er naturlig, skjer med oss alle, og at du først og fremst må lære å like deg selv. Og sette pris på at du faktisk får lov til å bli eldre, ikke alle får det.

Hvis du ønsker svar om inngripende tiltak (som kommer til å koste deg innmari masse penger, gir deg et merkelig og ikke yngre utseende, og som ikke gir deg bedre selvfølelse), så foreslår jeg at du stiller det samme spørsmålet i underforumet “Velvære, hudpleie og kosmetikk”. Der kommer du til å få svar fra folk som vil anbefale deg det ene og det andre, folk som kjører knallharde hudpleieregimer med aktive ingredienser og kjemikalier som i verste fall kan ødelegge huden din permanent, folk som hyller botox, fillere og operasjoner ukritisk osv osv osv.

Lykke til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Botox.

Anonymkode: e748e...354

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er 40 år og syns det er utrolig sexy med kvinner som har rynker ved øynene.    

Anonymkode: 17736...560

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kollega som var i 70 årene. Hun fikk "polert" bort rynkene med en maskin. Mulig det var peeling? Uansett veldig effektivt.

Anonymkode: ab407...ce8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde en kollega som var i 70 årene. Hun fikk "polert" bort rynkene med en maskin. Mulig det var peeling? Uansett veldig effektivt.

Anonymkode: ab407...ce8

Kollega i 70 årene - hvor i all verden jobber du? 

Anonymkode: 55d66...d88

Skrevet

Er det en plass jeg syns det er fint med linjer, så er det rundt øynene. Det er noen spor man ikke burde fjerne fra ansiktet, spesielt det som uttrykker at du har følt på glede. 

Det er ganske mange som tar nedre blefaroplastikk for tiden (kjendiser i hvert fall) og det er visstnok en prosedyre som ikke har så mye nedetid. 

Hvis du skal ta botox for å motvirke kråketær MÅ du finne en som er flink. Hvis ikke kan det gjøre det verre. I tillegg til det kan det se noe sprøtt ut. Du kan fremstå som mer følelsesløs fordi smilet ikke rekker øynene dine, og det er det smilet som forsikrer folk om at du har... tja, en sjel. Å lamme muskler i ansiktet kan påvirke deg sosialt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 55 år og har slått meg til ro med at jeg blir eldre og at det er synlig. 

For meg er god helse og en trent kropp det viktigste. Ting jeg ikke får gjort noe med, lar jeg være som det er.

Orker ikke henge meg opp i sånt, jeg er som jeg er. Men jeg er kanskje noe kroppsfiksert, for det får jeg gjort noe med. Så jeg holder meg slank og "fjong" i skrotten. Liker å være lett på tå, bevegelig og sterk. 

Anonymkode: ffde0...d10

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke sikkert at du liker svarene du har fått til nå, at aldring er naturlig, skjer med oss alle, og at du først og fremst må lære å like deg selv. Og sette pris på at du faktisk får lov til å bli eldre, ikke alle får det.

Hvis du ønsker svar om inngripende tiltak (som kommer til å koste deg innmari masse penger, gir deg et merkelig og ikke yngre utseende, og som ikke gir deg bedre selvfølelse), så foreslår jeg at du stiller det samme spørsmålet i underforumet “Velvære, hudpleie og kosmetikk”. Der kommer du til å få svar fra folk som vil anbefale deg det ene og det andre, folk som kjører knallharde hudpleieregimer med aktive ingredienser og kjemikalier som i verste fall kan ødelegge huden din permanent, folk som hyller botox, fillere og operasjoner ukritisk osv osv osv.

Lykke til.

Det er ikke kult når din venninne som er i 50 årene ser bedre ut enn deg som er noen år yngre. Seriøst hun har ikke en eneste linje i ansiktet, og hun har ikke gjort noe. Noen er født heldig.

Anonymkode: 12c48...5cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg merker jeg blir litt oppgitt over svarene du får her ts. Ja, det er normalt med rynker, for all del, men det er fortsatt lov til å ønske å redusere dem noe uten å bli bedt om å gå til psykolog for det om 😅 

Uansett jeg svarer nå på spørsmålet ditt: Prøv microneedling. Jeg synes det har hjulpet mot fine linjer rundt øynene. Bare pass på at de ikke får for dypt rundt øynene, da kan det oppstå arr. Forsikre deg om at den som utfører prosedyren har lang og bred erfaring. 

Anonymkode: 132d6...49f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg merker jeg blir litt oppgitt over svarene du får her ts. Ja, det er normalt med rynker, for all del, men det er fortsatt lov til å ønske å redusere dem noe uten å bli bedt om å gå til psykolog for det om 😅 

Uansett jeg svarer nå på spørsmålet ditt: Prøv microneedling. Jeg synes det har hjulpet mot fine linjer rundt øynene. Bare pass på at de ikke får for dypt rundt øynene, da kan det oppstå arr. Forsikre deg om at den som utfører prosedyren har lang og bred erfaring. 

Ja det er helt håpløst at hver eneste tråd som omhandler dette blir sporet av.

Anonymkode: e748e...354

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Og ta vare på huden din med fukt og solbeskyttelse🙂 Det har lite hensikt med dyre behandlinger om du ikke følger opp med pleie hjemme.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 16.03):

Helt enig! Ts spør om hvilken behandling som hjelper  og blir bombardert «JEG syntes det er kjempefint med rynker!» det driter vel ts i hva du syntes, hun syntes ikke det i og med at hun ønsker tips. 

Anonymkode: 90909...005

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...