AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Vi har en 2.klassing. Frem til nå har hen barna vært i gata her hos nabo barna. Andre besøk av venner har blitt avtalt ved at vi foreldre har sendt sms eller avtalt å bli med hjem, evt sove over en sjeldent gang. Nå siste ukene har det begynt å bli et renn av barn her fra andre nabolag. Det er kjempe koselig at barnet vårt er inkludert og godt likt, men det blir litt intenst. De kommer daglig, gjerne i seks syv tiden. Vi har avtalt innetid 1930 i ukedagene. Det betyr ikke at barnet vårt må leke med venner daglig til 1930. Jeg er litt betenkt, jeg føler ikke disse barna er noe hjemme med forsidene. De kan være her litt, barnet vårt kan bli med til en av de et par timer, men etter kort tid, så er de på døren igjen. Barnet vårt går på fritidsaktiviteter to dager i uka, og det blir en kamp her for å gjøre lekser og legge seg når det kommer barn med engang vi kommer hjem. Må man bare leve med det? Regler? Redd de slutter komme da. Vi må begrense barnet vårt og at hen ikke skal bli for sliten. Anonymkode: c0fba...b55 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Regler for når venner kan ringe på tenker du? Den eneste du kan ha regler for er jo barnet ditt, og passer det ikke å leke, så må dere bare si at det ikke passer når de ringer på. Anonymkode: 8aafe...be4 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Det er jo ingenting her som henger på greip. "De kommer 18-19 tiden" så da er de vel hjemme før og etter at de er hos dere så da ser de jo foreldrene. "De kan være hos dem i et par timer men er tilbake etter kort tid" Vil vel si det er ganske lang tid borte. Anonymkode: 91578...cd8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ingenting her som henger på greip. "De kommer 18-19 tiden" så da er de vel hjemme før og etter at de er hos dere så da ser de jo foreldrene. "De kan være hos dem i et par timer men er tilbake etter kort tid" Vil vel si det er ganske lang tid borte. Anonymkode: 91578...cd8 Ja, men enkelte dager kan de være sammen hele dagen. Også kan de komme tilbake etter f eks middag. Anonymkode: c0fba...b55
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Jeg ville flyttet middagen til kl 18. Da kan de leke frem til det, og så sender du gjengen hjem og tilrettelegger for middag og lekser før legging. Snart går de sammen hjem fra SFO, da er det en glimrende løsning. Dere må sette grenser. Barna som kommer på besøk setter ikke grenser av seg selv. Anonymkode: 639bf...d62 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai Besøk hele uken, dette bestemmer barna selv. Noe vi også har lært de opp til å sette grenser hvis det blir for mye. De gjør altid lekser sammen med venner først, leker, farter rundt til forskjellige hjem, og spiser som regel middag oss hos hver dag. Kan ha alt fra 1 til 4 barn ekstra på besøk. Ungene har aktiviter 2 ganger i uken. Som regel overnatting i helgene så lenge vi ikke har andre planer. Tar også med venner på turer osv hvis barna mine ønsker det 🙂 Jeg elsker besøk av vennene. Da veit jeg hva som skjer blant vennene og når venner føler at de kan komme hit så har jeg også mer innsyn i mine barns hverdag 🥰 Anonymkode: 38e65...643 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå