AnonymBruker Skrevet 6. mai #21 Del Skrevet 6. mai Selv om du ikke vil ha helt felles økonomi, så går det an å opprette en felles konto til denne typen utgifter. Så setter dere inn like mye og bruker ikke av den kontoen til noe annet enn det den er ment for. Dette gjør jeg og mitt barns far, selv om vi er skilt, så det bør hvertfall være mulig når man er et par. Anonymkode: 8d642...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #22 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Vi har en felles konto til klær og utstyr til barna. Vi legger inn penger fast pr mnd, alt ettersom hva vi har mulighet til å overføre. Tar fra den kontoen når vi kjøper klær/utstyr til barna. kanskje noe dere kunne prøvd ut? Anonymkode: e6691...c61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #23 Del Skrevet 6. mai Vi betaler fra felles konto. Vi setter inn på den ut fra en nøkkel som prosentvis reflekterer inntektene våre. Anonymkode: 5b6bc...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #24 Del Skrevet 6. mai Jeg betaler klærne til barna, men barnefar betaler mer enn meg på alle faste utgifter. Han dekker også 90 % av matutgiftene og nesten all oppussing. Ergo kommer jeg godt ut av det. Barnetrygden går til meg., men prioriterer gode uteklær. Høres ut som du må overlate handling av klær til barna til far, slik at han oppdager hva det faktisk krever med barn i vekst. Ville samtidig gjort en selvransakelse på om du kjøper klær fordi de trenger det eller fordi det er kjekt å ha/de var søte/kule/gøy med noe nytt. Anonymkode: 8622c...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #25 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 herregud. Vi setter inn 2500 på en kleskonto til barna hver måned. Anonymkode: 71a1f...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #26 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Hva bruker du barnetrygden til hvis det ikke brukes til å betale for barnas klær? Anonymkode: 55c5e...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #27 Del Skrevet 6. mai Jeg kjøper, vasker, merker og rydder klær etter sesong. Pengene tar jeg fra vår felles brukskonto. Jeg diskuterer med mannen før jeg kjøper dyrere ting, men jeg har kontroll på behovet. Anonymkode: 04edc...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #28 Del Skrevet 6. mai Håpløst av mannen å være så lite engasjert. Klær, sko, barnehageutstyr osv krever faktisk en del mental energi å holde orden på. Opprett en felles konto med navn: boligkonto. Så setter dere inn 1-2000 kr hver, hver måned. Hver gang du kjøper klær eller sko, så overfører du fra boligkonto til din egen brukskonto. Jeg får barnetrygda på min konto, men setter alt inn på boligkonto (siden alt til barnet trekkes derfra). Men også ting til hus, hage og hjem. Vi setter over mellom 2-5000 hver, hver måned. Det funker bra for oss. Vi har en felles matkonto også. Ellers har vi separat økonomi. Anonymkode: fcaaa...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #29 Del Skrevet 6. mai Jeg kjøper, jeg betaler, jeg får bt Anonymkode: eb25c...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #30 Del Skrevet 6. mai Mannen var faktisk veldig flink til å handle når sønnen var liten. Han hadde oversikt over hva han trengte, andre ganger var det jeg som handlet. Pengene kom uansett fra samme konto. Anonymkode: 516cc...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Del Skrevet 6. mai Jeg kjøper klær til barna. Jeg betaler. Hender han betaler en jakke eller nye sko, når vi en sjelden gang er ute å handler noe sammen. Han betaler huslån, forsikringer, tv/nett, strøm osv. Så han har mer enn nok utgifter. Vi eier alt 50/50 på papiret Anonymkode: 1c848...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #32 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva bruker du barnetrygden til hvis det ikke brukes til å betale for barnas klær? Anonymkode: 55c5e...475 Sparer den til ungene på egen sparekonto Anonymkode: b75f6...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #33 Del Skrevet 7. mai Ehm. Her har vi tre særkullsbarn....vi har en felleskonto der klær og andre aktiviteter med barna går fra....samme med mat, faste kostnader etc. Vi setter inn faste summer hver mnd til alle kontoene og er det noe ekstraordinært så prater vi sammen. Anonymkode: 1f2eb...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #34 Del Skrevet 7. mai Hvorfor har dere ikke felles konto hvor sånt trekkes fra?? Anonymkode: 8fc38...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #35 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi deler alt annet 50/50 vi har ikke felles økonomi og vil ikke ha det heller barnetrygda går på sparekonto til ungene Anonymkode: b75f6...a72 Da må du slutte med sparing og heller bruke barnas penger på barna. Barnetrygd er ment for barn nå. Anonymkode: 759be...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #36 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kjøper klær til barna. Jeg betaler. Hender han betaler en jakke eller nye sko, når vi en sjelden gang er ute å handler noe sammen. Han betaler huslån, forsikringer, tv/nett, strøm osv. Så han har mer enn nok utgifter. Vi eier alt 50/50 på papiret Anonymkode: 1c848...f27 Du går rett i kvinnefellen! Han eier huset og får verdier der, du betaler forbruk. Ufattelig at kvinner er så økonomisk dumme! Anonymkode: 8fc38...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #37 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Sånn blir det i forhold med barn uten felles økonomi. Det er så tullete. Du skriver "mann", men noen kaller feilaktig samboere for "man" også. Men om dere i tillegg faktisk ER gift er dette noe av det dummeste jeg har hørt. Vi er gift, har felles økonomi, jeg handler klær til barna av våre felles penger. Enkelt og greit. Trenger ikke spørre, trenger ikke forklare, trenger ikke forsvare noen kjøp. Han har tillit til at jeg tar fornuftige valg, på lik linje som jeg har tillit til at hans handling for felles penger er fornuftig. Anonymkode: 3eaab...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #38 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kjøper klær til barna. Jeg betaler. Hender han betaler en jakke eller nye sko, når vi en sjelden gang er ute å handler noe sammen. Han betaler huslån, forsikringer, tv/nett, strøm osv. Så han har mer enn nok utgifter. Vi eier alt 50/50 på papiret Anonymkode: 1c848...f27 Hvorfor vil dere ikke kalle både huslån, forsikringer, tv/nett, strøm, klær til barna, mat, interiør, bilutgifter osv for FELLES utgifter? Hvorfor er huslånet hans og barneklær ditt? Det er så rart å leve slik med mine øyne. Når dere åpenbart ellers mener dere eier alt likt. Håper dere er gift. Men så underlig å si "jeg har så mye utgifter, DU får kjøpe klær til barna!". Det virker så mye mer hyggelig at "vi har disse utgiftene som våre inntekter skal håndtere". Anonymkode: 3eaab...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #39 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Dere har barn sammen. Hvorfor har dere da ikke minst en felles konto med hvert deres kort, som dere setter inn en avtalt sum på hver måned…? Anonymkode: 504c4...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #40 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da må du slutte med sparing og heller bruke barnas penger på barna. Barnetrygd er ment for barn nå. Anonymkode: 759be...0b8 Det er vel ikke opp til deg hva jeg skal bruke hvilke penger på? De pengene er til barna. Ferdig snakka. Anonymkode: b75f6...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå