AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Deler dere alt annet 50/50? Anonymkode: 1aaa6...4af 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Jeg kjøper klærne til barna, vi betaler dem. Jeg kjøper i grunn klær til mannen også, ellers hadde han vel ratt gått naken. Anonymkode: 01d0a...508 4
Mellion Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Jeg kjøper klær til barna, involverer pappaen svært lite i kles/sko kjøp. Nå får jeg hele barnetrygden som nå er på nesten 4000kr for 2 barn. Deler 2500kr på ungens sparekonto og bruker resten på klær/ andre ting de trenger. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Bruker du ikke barnetrygden til klær da? Er jo bl.a. det den er ment til? Anonymkode: 73f7c...556
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Vi har felles økonomi så begge to. Anonymkode: ec360...26b 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #9 Skrevet 6. mai Vippser meg?🤣 er man familie med barn så har man da felles økonomi, noe annet er helt håpløst. Anonymkode: 81102...20d 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Skrevet 6. mai Har dere ikke en eneste felleskonto for utgifter? Hvordan deler dere andre utgifter til barn og hverdagsliv? Anonymkode: 38c90...0ef 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #11 Skrevet 6. mai VI kjøper klær til barna. Familien AS. Felles økonomi. Anonymkode: 5168d...813 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Skrevet 6. mai Ha en felles konto til slikt? Vi har felles brukskonto, og felles sparekonto, innkjøp til barna går fra disse. Vi tjener relativt likt så vi setter inn like beløp hver mnd på disse kontoene. Har også en felles regningskonto for faste utgifter. Er ryddig, forutsigbart, og vet at det som står igjen på min private konto er mitt. Dere oppretter felles konto, bestemmer hva denne skal brukes til, bestemmer hvor mye som bør settes inn på konto og om det skal være likt eller ulikt ift hva dere tjener, og tester en periode. Anonymkode: 92d06...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Skrevet 6. mai Vi deler alt annet 50/50 vi har ikke felles økonomi og vil ikke ha det heller barnetrygda går på sparekonto til ungene Anonymkode: b75f6...a72
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Skrevet 6. mai Jeg tar barnetrygden så betaler endel klær fra det. Blir det endel utgifter en mnd utover det, tar jeg fra felleskontoen eller han betaler. Regner ikke ut akkurat på krone og øre selv om de store utgiftene deles 50/50. Ts du får bare gi han ansvaret rett og slett, eller si han skal betale halvparten. Det er en jobb i seg selv og passe på alt og handle inn så han kan gjerne spytte i litt ekstra for strevet. Anonymkode: 77be6...b99 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi deler alt annet 50/50 vi har ikke felles økonomi og vil ikke ha det heller barnetrygda går på sparekonto til ungene Anonymkode: b75f6...a72 Vi har det likt hos oss, jeg betaler klær til barna, men så kjøpet han alltid ekstra mat utenom felleskontoen og alltid noe leker til barna osv så det går nok opp i opp. Han sparer ikke mye på si da, liker å bruke mens jeg liker å spare, derfor har vi delt økonomi selv om vi er gift. Alt felles fungerer bare der man er helt enige om forbruk og sparing. Anonymkode: 1aaa6...4af
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Anonymkode: b75f6...a72 Hvordan gjør dere det med de større ting som vogn, seng, sykkel, ski og bilstol? Anonymkode: aa77d...6f1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #18 Skrevet 6. mai Vi har felleskonto til alle utgifter som er felles, inkludert klær til barna. Men vi har havnet i veldig klassisk fordeling av det tredje skiftet som angår barnas klær. Det er jeg som stadig vekk sorterer ut det som er for smått, som har oversikt over hva de har av sko og yttertøy til neste sesong, som følger med på om det kommer noen klær vi trenger på salg, som husker på å sjekke om festdrakten fra i fjor fremdeles passer, som klikker hjem en bestilling med basics osv. Anonymkode: 7fa4c...4c3 2
SPOCA Skrevet 6. mai #19 Skrevet 6. mai Vi har felles økonomi, så det er begge to som betaler for klær til barnet vårt (dvs min stesønn, men jeg ser på han som min egen). 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai #20 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg, som andre mødre blir gjerne den som holder oversikt over barnas klær og hva de trenger. Mannen merker ikke noe før hans kal kle dem og det eventuelt ikke er noe som passer. Problemet er at det virker som han mener jeg maser unødvendig mye med det og kjøper klær til dem fordi jeg syns det er gøy å shoppe. Samtidig kan han klage over at de ikke har noe å ha på seg om jeg ikke gjør det. Men når jeg kjøper klær og forteller hva det koster sier han ofte bare «hm» og ikke noe mer. Vippser meg ikke halvparten og spør noen ganger ikke en gang om pris eller noe. Så enten må jeg kreve inn pengene eller så må jeg bare dekke det selv. Jeg må ærlig innrømme at jeg mange ganger bare lar det gå og betaler hele beløpet selv, for å spare meg irritasjonen. Men han tjener bedre enn meg og jeg syns det er urettferdig. Flere som har det sånn? Hva gjør dere? Anonymkode: b75f6...a72 Regn ut ca hvor mye dere bruker på klær til barna i året del det på 2 og be mannen sette over/vippse/ha fast trekk til din konto så det dekker hans bit. Vi har helt felles økonomi så har ingen erfaring med å måtte be mannen om penger. Anonymkode: 720cd...cd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå