AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg har inntrykk av at den gjengse oppfatning hver gang en bedrift, stor eller liten, legges ned, er at det SÅ trist, og så legges skylda på politikerne for at vilkårene for å drive bedrift, bl a høye strømpriser, er urimelige. Jo da, noen ganger går bedrifter konkurs i nedgangstider. Men mange bedrifter driftes også dårlig. Alle som driver business er ikke gode på det. Og mange små bedrifter burde rett og slett aldri vært startet. Anonymkode: 69d14...02c
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Det spørs egentlig. Jeg ble ikke særlig overrasket når ene butikken har gikk konkurs. De slet med økonomien i utgangspunktet, men valgte likevel opprette 3 nye butikker i samme by. Anonymkode: b709c...f95
Perine Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai Jeg synes vanligvis at det er trist at arbeidsplasser forsvinner, og tenker at det får følger for de ansatte, bygdene de bor i og slike ting. Konkurser har jo flere sider og forskjellige årsaker. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Ja, jeg synes det er trist. Det er synd at bedriftseiere ikke lyktes, og det er trist at folk mistet jobben. Hvorvidt det skyldes udugelighet eller uflaks endrer ikke det. Samtidig er det en del av det å starte og drive et selskap. Noen ganger går det ikke. Anonymkode: 649c7...5b5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Skrevet 6. mai Sjeldent. Handler stort sett på nett. Anonymkode: 962e1...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Skrevet 6. mai Tja...var bare glad til da pelsindustrien måtte legge ned. Helt greit for med at bedrifter som utnytter andre ikke går videre👍 Anonymkode: ea8e2...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #7 Skrevet 6. mai Jeg synes stort sett alltid at det er trist. Muligens fordi jeg selv har vært rammet av en konkurs, og vet hvor jævlig det er å miste jobben slik, og måtte vente evigheter på lønn. For all del, mange bedrifter burde ikke vært startet, mange flere bedriftseiere burde fått karantene, og det burde vært høyere krav for å starte bedrifter. Men jeg klarer likevel ha medfølelse for alle de som rammes av konkurs, både ansatte og kunder. Anonymkode: 6aed2...709 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #8 Skrevet 6. mai Klart det er trist. Ikke for svindelfirmaer men for alle de som har drevet seriøst over mange år. Anonymkode: aadbd...a87
AnonymBruker Skrevet 7. mai #9 Skrevet 7. mai Nei, det er en del av det å drive bedrift. Anonymkode: 51ada...c24 1
Snok1 Skrevet 7. mai #10 Skrevet 7. mai Når en virksomhet dør blir de ansattes arbeidsinnsats og kompetanse ledig for nye virksomheter med bedre forretningsidéer, teknologier og organisasjon. Slik virker kapitalismen og den virker i det store bildet bra. Vanskeligere blir det når hjørnesteinsbedrifter på mindre steder går overende på grunn av globale trender. Dette KAN ramme slike steder hardt, men selv i slike tilfeller går det gjerne enda bedre etter en omstillingsperiode. Porsgrunn, Raufoss, Kongsberg og Mo i Rana er eksempler på slike steder som har lykkes etter store omstillinger.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #11 Skrevet 7. mai Kommer an på. Jeg synes det er litt trist at det har blitt slik at kun store kjeder skal servere oss varer ja. At å få ting til å gå rundt med nisjebutikker er så vanskelig. Samtidig er det jo en helt naturlig konsekvens av markedsøkonomien, og noen ganger har jeg tenkt "hvor mange cafeer kan dette lille stedet egentlig ha behov for", og ikke akkurat vært overrasket året etter da de tragisk nok måtte stenge pga for få kunder. Altså, noen er drøyt optimistiske og har en dårlig businessplan, og da er det kanskje til deres eget beste å legge ned før det har kostet dem for mye. Da synes jeg ikke det er trist. Anonymkode: b2d88...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå