AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Hei. Vi har en nydelig tomt vi egentlig har drømt om å bygge på i rundt 5 år. Har to barn og tenker derfor mye på skolevei. Skolen og idrettsanlegg ligger ved siden av hverandre og er ca 2,6 km (sykkel og gangvei) fra tomta vår. Rundt 10 minutt sykling (30 minutt gange) hver vei. Synes dere det er langt? Jeg er kanskje litt bortskjemt fra barndommen og synes selv dette virker langt ut, men mannen mener det er ingenting, at han syklet mye lengre i sin barndom. Hva tenker dere? Er fortau hele veien, må krysse en «hovedvei» på et punkt men den er veldig lite trafikkert. Til sammenligning så vi på et hus på «hovedfeltet» her på tettstedet vi bor nå (samme tettsted som tomta er), og det var ca 6 minutt sykkelvei og 1,6 km. Anonymkode: 666dc...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:17 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 På ungdomsskolen jeg gikk på bodde over halvparten 30-40 min gange unna. Det gikk helt fint for de og jeg hørt aldri de klage. Noen syklet og noen gikk. 30 min går helt fint. Mest sannsynlig så har de vel noen de kan slå følge med og? Og hvis de klager så er det jo bare å sykle Anonymkode: cff80...170 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:21 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:21 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skolen og idrettsanlegg ligger ved siden av hverandre og er ca 2,6 km (sykkel og gangvei) fra tomta vår. Rundt 10 minutt sykling (30 minutt gange) hver vei. Synes dere det er langt? Absolutt ikke langt Anonymkode: 6f148...ed0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet tirsdag kl 17:21 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:21 Det er jo ikke kort skolevei, men absolutt ikke lang. Helt overkommelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:23 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 Jeg tenker at ingen har vondt av å gå en times tid i hverdagen. Anonymkode: 97fee...826 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:42 #6 Del Skrevet tirsdag kl 20:42 Jeg synes det er litt langt om det ikke er noen mulighet for kollektivt. Har selv vokst opp veldig nære skole da, både barne, ungdoms og videregående. Man kan jo ikke sykle hele året, det kan ta lang tid i dårlig vær om vinteren, og det er langt for de minste barna å gå, tar vel fort mer enn 30 minutter. Men spørs jo litt på barnas alder da, er de 4. klasse eller eldre er det jo ikke så ille men det er jo langt å gå for en 6-åring som ikke kan sykle til skolen. Bor det andre i nærheten som går til samme skole så de har noen å ta følge med? Anonymkode: ab5d0...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:51 #7 Del Skrevet tirsdag kl 22:51 Det er ikke langt. Vil tippe at de som syns det er langt, er de som har vokst opp i «storby» hvor kollektivtrafikken går flere ganger i timen, døgnet rundt. Jeg hadde ca samme avstand å gå, og det gikk helt fint, uansett vær og sesong. Anonymkode: 4e2b5...7bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet tirsdag kl 22:57 #8 Del Skrevet tirsdag kl 22:57 hvor bor venner ? om det er 30 minutter til alt og alle er det langt og dere kommer til å måtte kjøre myyyyye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:03 #9 Del Skrevet tirsdag kl 23:03 Det er innafor. Spesielt med tanke på nå de er gamle nok til ordne seg selv på fritiden. De klarer helt fint en avstand på 10 min med sykkel e.l. Anonymkode: b7122...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden Avstandan vil jo oppleves kortere jo eldre de blir. For en 1.klassing er jo dette langt, men vil oppleves mindre langt for en 7.klassing. Anonymkode: 680d4...902 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Synes ikke 2,6 km er for langt, men tror du feilberegner tiden på å gå. Da går en fort om en går 2,6 km på 30 minutter. Anonymkode: d2b45...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden Barna våre har 9 km til skolen 50% av tiden, så nei synes ikke det er langt. Anonymkode: 9f665...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden Men går det buss den strekningen? Her så bor vi 2 km unna barneskolen, i 1. klasse får alle barna som bor her busskort. Så har de det gjerne sånn at de tar buss på vinteren, og ved dårlig vær. Så går de på sommerhalvåret. De får jo ikke lov til å sykle de første årene. Anonymkode: 30aff...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden I utgangspunktet ikke langt, men det kan være tungt når det er is, snø og glatte veier. Og i tillegg til mørke osv, og hvordan skoleveien er sikkerhetsmessig. Anonymkode: 44efe...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barna våre har 9 km til skolen 50% av tiden, så nei synes ikke det er langt. Anonymkode: 9f665...08e Går de da? Anonymkode: 44efe...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er innafor. Spesielt med tanke på nå de er gamle nok til ordne seg selv på fritiden. De klarer helt fint en avstand på 10 min med sykkel e.l. Anonymkode: b7122...7d8 Ja, når det ikke er snø og glatt 😕 Anonymkode: 44efe...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden 10 minutter på sykkel er absolutt ikke en lang vei. Anonymkode: d2ea2...e00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna våre har 9 km til skolen 50% av tiden, så nei synes ikke det er langt. Anonymkode: 9f665...08e Synes du ikke det er langt fordi "dine barn har lengre vei"? Det er det samme som å si "Nei, du er ikke syk, for JEG er sykere"... Anonymkode: 44efe...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #19 Del Skrevet 21 timer siden Det er nøyaktig samme avstand jeg hadde til skolen, og jeg gikk hver dag f.o.m. andre klasse. Det var null problem det. Anonymkode: d31d3...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 20 timer siden #20 Del Skrevet 20 timer siden Det er langt for en 1. - 3. klassing hvertfall. Det vil ta lengre tid før barna kan gå selv til skolen. Spesielt på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå