Gå til innhold

5 år datter - er du mest glad i meg, mamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om dette er normalt, eller om hun faktisk er usikker på om jeg er glad i henne? Noen eksempler:

- "Er du mer glad i meg enn pappa?"

- Blir frustrert om jeg sier jeg er glad i andre også fordi da er hun redd jeg er mindre glad i henne.

- "Du må ikke være glad i *navn* for da er du jo ikke glad i meg!" (På gråten...)

Om dette ikke er normalt, hva kan jeg gjøre for å trygge henne?

Jeg sier ofte (flere ganger daglig) at jeg er glad i henne/ elsker henne. Hun får mye kos, klem og oppmerksomhet fra meg.

Anonymkode: 78a15...737

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er ganske normalt. Hun begynner å bli bevisst på at det er forskjell på ulike relasjoner. 
Vis at du er glad i andre samtidig med at du bekrefter henne. 
Dette lærer og forstår hun etter hvert ❤️

Anonymkode: 33408...f67

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Mitt barn spurte om akkurat det samme på den alderen. 

Anonymkode: 21b38...531

AnonymBruker
Skrevet

Min 5 åring har slike spørsmål hver dag

Anonymkode: e45d8...6a0

Skrevet (endret)

Kanskje du kan si at hjertet ditt har mange rom; ett for hver person du er glad i. Så kan du ramse opp at du har ett rom som tilhører pappa, ett rom for bestemor, ett rom for tante xxxx osv. osv. "Men det STØRSTE rommet er der DU bor i hjertet mitt!". 

Endret av Blåsippa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåsippa skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan si at hjertet ditt har mange rom; ett for hver person du er glad i. Så kan du ramse opp at du har ett rom som tilhører pappa, ett rom for bestemor, ett rom for tante xxxx osv. osv. "Men det STØRSTE rommet er der DU bor i hjertet mitt!". 

Denne var fin! Det skal jeg prøve😄 Jeg har prøvd å forklare med at hjertet mitt blir større ettersom jeg får flere jeg er glad i, men det blir litt for komplisert😅

Så godt man kan spørre her og få hjelp❤️ Takk🥰

Anonymkode: 78a15...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...