AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Jeg har lagt ut 9 stk feller med åter flere steder i leiligheten - det er sølvkre på badet, og oppdaget et par stk på kjøkkenet. Jeg har brukt Permetrin langs lister osv, og i ny og ne, så dukker det opp døde sølvkre. Men disse fellene med åte - de har ligget ute i 2 uker nå diverse steder og de fanger jo bare edderkopper!! Noe jeg ikke vil de skal fange da edderkopper liker jeg - men hvor søren blir det av sølvkreene da? Hvorfor går de ikke i fellene? Anonymkode: 2057a...359 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Fellene brukes til å kartlegge hvilke skadedyr man har. Ikke til å fange dem. Når du vet hva du har i hus er neste steg å velge riktig gifttype, mest sannsynligvis skjeggkre du har, da er det Advion cockroach-gel som gjelder. Anonymkode: 06e15...fd3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fellene brukes til å kartlegge hvilke skadedyr man har. Ikke til å fange dem. Når du vet hva du har i hus er neste steg å velge riktig gifttype, mest sannsynligvis skjeggkre du har, da er det Advion cockroach-gel som gjelder. Anonymkode: 06e15...fd3 Javel, men det må jo legges av profesjonelle? Det har jeg ikke mulighet til. Anonymkode: 2057a...359
AnonymBruker Skrevet 8. mai #5 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 18.46): Javel, men det må jo legges av profesjonelle? Det har jeg ikke mulighet til. Anonymkode: 2057a...359 Det er jo bare å ta en telefon? Det dekkes av de fleste forsikringer og koster et par tusen i egenandel. Det blir dyrere med masse limfeller og gift i lengden. Anonymkode: aa740...e75
AnonymBruker Skrevet 8. mai #6 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo bare å ta en telefon? Det dekkes av de fleste forsikringer og koster et par tusen i egenandel. Det blir dyrere med masse limfeller og gift i lengden. Anonymkode: aa740...e75 Jeg leier, så nei. Anonymkode: 2057a...359 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #7 Skrevet 8. mai Dritt feller 🙈 De på jernia fikk meg til å kjøpe ekstra åte også. Hjelper lite med masse sølvkre mat når fellene har edderkopper og støv på seg 😭 Skulle hatt flere feller. Jeg har fanget et par med fellene, men nå er de ubrukelige. Vurderer legge ut gaffateip med åte på, men redd for at jeg bare ender med å gi de sølvkre buffé. Jeg har dessverre ikke funnet noe annen løsning enda… huseiere er håpløse med å hjelpe til med sånt, de var nok klar over problemet før du flyttet inn. Det hjelper å fjerne all papp med en gang det kommer i hus. Neste gang du er på IKEA, bare titt i pappen hvor glass er, sølvkre overalt der. All papp rett ut, selv om det er liten emballasje. De kommer inn med papp og de elsker å henge i papp. Støvsug myyye. Hold gulvet rent for ting, prøv til og med å fjerne tepper en periode. Har du overmøblert hjem med masse møbler som går helt ned til gulvet, så får man aldri løst problemet. Kjøp en avfukter (1500-2000 kr) for sølvkre/skjeggkre liker fukt. Om du ikke har tørketrommel så hjelper det masse på klesvasken på klesstativet og bli tørt fort også. Og du får tatt den med den gangen du flytter, for fuck den huseieren 🙈 Om ikke alt over funker, eller i det minste holder bestanden på et usynlig nivå så er kampen tapt… plager det deg mye så flytt. Livet er for kort til å leve med kryp Anonymkode: 3b1ae...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai #8 Skrevet 8. mai Liker IKKE fukt* skulle det stå 😅 Anonymkode: 3b1ae...1ad
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Skrevet 9. mai Jeg kjøpte et lite møbel på Jysk forleden, pakket det raskt ut, men pappen ble stående en dag i yttergangen før jeg fikk revet den i mindre biter og kastet i den lille papiravfallsdunken min. Dagen etter fant jeg et par store kre der jeg hadde stått og revet pappen i stykker, så jeg sprayet langs lister i gangen og støvsugde ekstra godt. Fikk ikke panikk siden jeg allerede lever med kre, men føler ikke for å utvide genbanken deres. 😅 Jeg hadde en periode med stress og limfeller da jeg først oppdaget kre her for noen år siden, men nå ser jeg de ikke så ofte. Jeg støvsugde mye (har dabbet litt av der), tettet igjen sprekker ved ved lister og slikt med fugemasse, og strødde godt med Insektnix på steder der det ikke gikk å fuge eller var vanskelig å komme til for å støvsuge. I tillegg sprayer jeg med Permetrin hver gang jeg reiser bort, for da ser jeg om noen har lurt seg frem fra veggene mens jeg var borte. Anonymkode: c76c3...a9a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå