anonym2000345 Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Hei! Jeg er en ung jente på 20 år, og jeg trenger råd fra dere. Jeg bor i en liten kommune i Nordland, og jeg har flyttet hit for å jobbe i det offentlige etter å ha tatt en bachelor i samfunnsvitenskap. Jeg har slitt med å få venner her, og har egentlig sluttet å prøve. Jeg føler at jeg møter mange av innbyggerne i samfunnet i jobben min, og i butikken, og alle kjenner alle. Det er litt ubehagelig å bli kjent med folk, i tilfelle jeg har noen i familien deres. Jeg har tatt det valget selv, og jeg vet det. Problemet nå er at jeg sliter veldig med psykisk helse. Jeg har hatt selvmordstanker, og jeg mistenker at jeg har ADHD. Jeg føler meg verdiløs, og jeg føler ikke at det jeg gjør er nok. Jeg ser venner som studerer store ting, eller har fantastiske jobber, og jeg føler at jeg ligger bak. Jeg har dårlige karakterer fra bacheloren min, og jeg har alltid slitt med skolen. Jeg har en fast jobb nå, som jeg er veldig fornøyd med, men jeg sliter så mye psykisk at det er for vanskelig for meg å fortsette å bo her. Jeg kommer hjem fra jobb, og så gjør jeg ingenting. Jeg har ikke venner, og jeg føler meg veldig ensom. Jeg vet at det ikke hadde gjort meg frisk å bo i Sørlandet eller noe, men jeg hadde hatt venner, og flere ting å gjøre. Familien min hadde også vært i nærheten, noe som er veldig viktig for meg. Jeg vurderer å flytte, men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til sjefen, og hvordan jeg skal si opp jobben. Jeg synes det er så ukomfortabelt, og jeg vet at de sliter med å finne ansatte. Jeg har mye skyldfølelse for at jeg ønsker å flytte og slutte på jobben. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre med livet mitt, om jeg bare skal få meg en annen jobb, eller om jeg skal reise verden rundt. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan slutte på jobben, for jeg føler at jeg har gjort ting for andres skyld, og at jeg blir i denne jobben, selv om jeg ikke har det bra. Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Trist å lese, men jeg har selv påpekt ved en rekke anledninger at det å flytte ekstremt langt til Nord-Norge er overhodet ingen løsning for mange. Nord-Norge virker som en dumpe plass for folk fra andre steder av landet der man visst skal flytte kun midlertidig for å få seg noe arb.erfaring, så stikke av igjen. Det er ikke holdbart og jeg skjønner godt at du sliter. Tipper at du ikke er den eneste som opplever dette. Det er bedre å være arb.ledig blant "egne homies" enn å ha jobb langt unna venner der man er helt alene. Norge er litt som Russland, samme problematikk. Bor man i Moskva / St.Petersburg, så har man ikke akkurat lyst å flytte nærmere Vladivostok eller til grensa mot Nord-Korea 😂 Eller hvis man bor i Sverige, f eks i Gøteborg, så får man liksom råd at det er bare å flytte helt opp i skogen til Nord-Sverige en plass. Det er ikke noe liv. Men jeg lurer på hvordan ble du ferdig med en bachelor som 20-åring? Og hva er det du kaller for "dårlige karakterer"? Er det C i snitt? Du fikk jo likevel jobben. Anonymkode: e4e6a...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå