Gå til innhold

10 mnd med blødning etter EL, er det mulig å bli gravid? 🤞🏼

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann 😊

Jeg og partner ønsker barn nr 2. Jeg sluttet på prevensjon aug/sep 24, kroppen mln trengte en liten stund på seg før syklus var back on track ifht antall blødningsdager og syklus lengde. Nå har den stabilisert seg på 27-29 dagers syklus og 5-7 dager med blødning. Vi er begge helt i starten av 30-årene, og har et barn på 5 år fra før. 5 åringen var ikke planlagt men veldig veldig velkommen 😊 

Jeg har ikke testet EL slavisk hver måned men har gjort det inni mellom for å sjekke. Har hatt positive ClearB tester mellom dag 14-16 i syklus, det har variert litt. 

Nå de siste 5 måneder har jeg vært plaget med at jeg begynner å spotte fra 1 DPO til mens inntreffer. Spottingen varier fra å være lys rosa på toalettpapir, brun utfold, til slimete friskt blod. Noen dager har det vært så mye at jeg må bruke innlegg/bind. Denne spottingen er kontinuerlig til mensen er ferdig. 

I starten var jeg inne på tanken om at det var mensen som kom ALTFOR tidlig, men det la jeg fra meg. Jeg merker når mensen kommer skikkelig i gang mellom dag 27-29, da er det en mye heftigere blødning m/ menssmerter. 

Det er utrolig fortvilende og ha så få dager uten blødning/spotting i løpet av en syklus. 

Men det som bekymrer meg mest er om jeg kan bli gravid!? Vi har jevnlig samleie, spesielt på mine fruktbare dager. Men det sitter ikke. 

Er det noen her som har opplevd det samme som har lykkes i å bli gravid? Eventuelt noen som aner hva som kan være årsaken? 

Sitter pris på alle erfaringer/historier 😊

Anonymkode: 6706f...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
mommyaka skrev (1 time siden):

Du burde ta progrestoron prøver 

Ts her 😊 Kan jeg gjøre det hos fastlege og er det et spesielt tidspunkt ila syklus disse prøvene burde tas?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ts her 😊 Kan jeg gjøre det hos fastlege og er det et spesielt tidspunkt ila syklus disse prøvene burde tas?😊

Du kan gjøre det hos fastlegen (hvis hen er villig), best er ca 7dager etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...