AnonymBruker Skrevet 8. mai #81 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Var faktisk ikke klar over at de kunne gis uten å varmes. Trodde de måtte det av en eller annen grunn. Anonymkode: 5edae...4dc Det hander kun om personlig preferanse. All maten i glasset er jo kokt/stekt fra før. Anonymkode: 4ff17...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #82 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 20.57): Vi gjorde i utgangspunktet ikke det, men begynte med det for å inkludere barnet og da få plass til resten av måltidene. Skulle hun spist middag i 18 tiden så blir det nest siste måltid før natta istede for grøt og da må den plasseres et annet sted i løpet av dagen😅 Anonymkode: 5edae...4dc Ville gitt barnet mitt middagsmat over grøt. Anonymkode: 51f28...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #83 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 23.45): Tusen takk for tips😊 Hvordan blir det sukker når det er 100% frukt? Er det fordi det kokes såpass ned? Er ikke tilsatt sukker? Anonymkode: 5edae...4dc De prosesserer frukten så masse at det bare er fruktsukker igjen. Jeg pleide å lage egen smoothie av bær, frukt og grønnsaker. Hadde ofte avokado og eller søtpotet oppi. (De har avokado i frysedisken.) Jeg hadde også mme i enkelte av smoothiene. Du kan kjøpe egne klemmeposer som kan gjenbrukes. Supert til å ta med på farten. https://www.jollyroom.no/babyutstyr/mat-drikke/tateflasker-tilbehor/bestikk-servering/matbokser-mattermoser/twistshake-squeezepose-220ml-5-pack?gad_source=1&gad_campaignid=17348177198&gclid=EAIaIQobChMI_-Ov44qTjQMV0ESRBR3amTbhEAQYASABEgKAXvD_BwE Anonymkode: 51f28...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #84 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye hysteri rundt ultraprosessert mat At det er «hysteri» - altså usaklig - er jo bare din personlige mening som på ingen måte har forskningsbasert forankring… Anonymkode: 42d75...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 8. mai #85 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 17.25): Hei. Jeg lurer veldig på hva folk gjør når det kommer til middag og sånn på farten med baby på rundt 8 mnd? Vår baby spiser enten middagsglass eller det vi spiser om det kan tilpasses, men det avhenger jo av at vi er hjemme til middagstid. Så hva gjør dere med middag hvis dere er på farten? Hva gir dere? Føler meg litt fanget hjemme og vil mer ut med baby. Dagene er somregel slik: 08: MME 09 - 10: Grøt eller annen fast føde. 13: MME 15:30 - 16: Middag 18 - 18:30 Grøt 19 - 19:30: Det hun vil ha av MME Anonymkode: 5edae...4dc Jeg tok med oppskåret brødskiver, eller middagsglass som jeg fikk betjening til å varme på en kafe eller lignende. Barnet kan som regel fint begynne med brødskiver når de er 8 mnd. Del opp i små firkanter. Skjær evt av skorpe. Du kan også kjøpe ferdig fruktposegrøt når du skal på farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai #86 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skrev mine forslag i innlegg #56. Har du noen forslag selv eller er du bare her for å kritisere andre? Anonymkode: 32613...f22 Jeg kritisere? Er ikke jeg som hyler ultraprosessert i annenhver setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai #87 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er det så absolutt. Det er så UP som det går an. Det er ikke noe reelt alternativ. Det betyr ikke at MME ikke er UP, og at det ikke er dårlig. Det er forskjell på kausalitet og korrelasjon. Om man er nødt til å bruke MME, så bør man virkelig tilstrebe å styre unna babygrøt og middagsglass. Men KG har du tid til å sitte på? Du kan lage middag for to uker til et spedbarn på en times tid. Anonymkode: 42d75...804 Han får middag fra bunnen av men gidder da ikke å stå å lage mat fra bunnen ens ærend for å ta med når jeg skal noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #88 Del Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (42 minutter siden): Han får middag fra bunnen av men gidder da ikke å stå å lage mat fra bunnen ens ærend for å ta med når jeg skal noe sted. Aha, så det handler ikke om tid, det er utelukkende latskap. Anonymkode: 42d75...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. mai #89 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Aha, så det handler ikke om tid, det er utelukkende latskap. Anonymkode: 42d75...804 Du står ikke å lager middag som du har til formål å ta med når du skal et ærend i byen og tar med babyen? Det er det ingen som gjør. En ting å ha med hvis det ligger klart i frys eller kjøleskap, men man begynner da ikke å lage middag og bruke tid på å lage matpakke på vei ut døra? Da er du faktisk alt for perfekt om du gjør det. Noen ganger har man ikke tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #90 Del Skrevet 8. mai Maleficenta skrev (58 minutter siden): En ting å ha med hvis det ligger klart i frys eller kjøleskap, Så lag det klart i fryseren da. Det er jo hele poenget. Du er snål ass. Anonymkode: 42d75...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #91 Del Skrevet 8. mai Har 3 barn og dermed 3 runder i barselgruppe på tilsammen 18 mødre. Ikke hørt om noen som er så firkantet som enkelte her. Anonymkode: 4fa81...f4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #92 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så lag det klart i fryseren da. Det er jo hele poenget. Du er snål ass. Anonymkode: 42d75...804 Her betyr snål noe ganske koselig. Anonymkode: 4fa81...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #93 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Her betyr snål noe ganske koselig. Anonymkode: 4fa81...f4b Ikke her. Anonymkode: 42d75...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #94 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2025 den 11.03): Hei ts! Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Nå er jenta mi straks 2 år og ting har løsnet veldig for meg altså. Men som deg var jeg livredd for å gjøre feil og hadde litt utfordringer i starten med matregime hver 3 time. Dette satte seg godt fast i hodet mitt altså! Jeg skrev ned og regnet på kalorier faktisk til barnet var 1,5 år! Det var helt krise regime i hjemmet her. Så at du også har låst deg litt i tankegangen forstår jeg godt. Du har fått mange gode svar så jeg har ikke noe mer å legge til til hovedproblemstillibgen din. Ville bare si at jeg forstår deg, du er ikke alene og at du gjør en fantastisk jobb! Livet blitt lettere når du klarer gi litt slipp på rutinene. Rutiner er.viktig for all del, men de skal jo være til hjelp ikke til bryderi ❤️ stå på videre! Anonymkode: 97237...aa3 Tusen takk🥺 Godt å vite at man ikke er alene❤️ Bare redd for å gjøre noe feil❤️ Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #95 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har 3 barn og dermed 3 runder i barselgruppe på tilsammen 18 mødre. Ikke hørt om noen som er så firkantet som enkelte her. Anonymkode: 4fa81...f4b Hva er dine tips da? Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå