AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Hei. Jeg lurer veldig på hva folk gjør når det kommer til middag og sånn på farten med baby på rundt 8 mnd? Vår baby spiser enten middagsglass eller det vi spiser om det kan tilpasses, men det avhenger jo av at vi er hjemme til middagstid. Så hva gjør dere med middag hvis dere er på farten? Hva gir dere? Føler meg litt fanget hjemme og vil mer ut med baby. Dagene er somregel slik: 08: MME 09 - 10: Grøt eller annen fast føde. 13: MME 15:30 - 16: Middag 18 - 18:30 Grøt 19 - 19:30: Det hun vil ha av MME Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Du kan ta med middagsglass, får varmet det opp på kafeer og restauranter. Brødskive i småbiter kan du også ta med. Anonymkode: f1cd0...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg lurer veldig på hva folk gjør når det kommer til middag og sånn på farten med baby på rundt 8 mnd? Vår baby spiser enten middagsglass eller det vi spiser om det kan tilpasses, men det avhenger jo av at vi er hjemme til middagstid. Så hva gjør dere med middag hvis dere er på farten? Hva gir dere? Føler meg litt fanget hjemme og vil mer ut med baby. Dagene er somregel slik: 08: MME 09 - 10: Grøt eller annen fast føde. 13: MME 15:30 - 16: Middag 18 - 18:30 Grøt 19 - 19:30: Det hun vil ha av MME Anonymkode: 5edae...4dc Fins jo sånne grøter i klemmepose som inneholder frukt og grønnsaker. På farten går jo det an for er jo grønnsaker i tenker jeg og er mettende. Evt finnes det faktisk fra semper lasagne i klemmepose. Jeg har problemet at min ikke liker middagsglass. Endret 9 timer siden av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. Jeg lurer veldig på hva folk gjør når det kommer til middag og sånn på farten med baby på rundt 8 mnd? Vår baby spiser enten middagsglass eller det vi spiser om det kan tilpasses, men det avhenger jo av at vi er hjemme til middagstid. Så hva gjør dere med middag hvis dere er på farten? Hva gir dere? Føler meg litt fanget hjemme og vil mer ut med baby. Dagene er somregel slik: 08: MME 09 - 10: Grøt eller annen fast føde. 13: MME 15:30 - 16: Middag 18 - 18:30 Grøt 19 - 19:30: Det hun vil ha av MME Anonymkode: 5edae...4dc Enten tok vi med middagsglass, eller vi hadde kokte poteter og gulrøtter moset på babyglass som vi tok med og varmet opp ute. Banan er og en grei nødløsning på farten. Anonymkode: 99bcc...26d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Smør en matpakke med f.eks. brød og strimler av omelett, eller frukt/grønt. Hvis du er på farten og selv spiser ute på restaurant e.l., kan babyen smake på noe av din mat. Babyen trenger jo egentlig ikke middag som sådan. Det går an å gi smoothiepose klokka fire, liksom. Anonymkode: 43c37...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Smør med noe, gi middagsglass, frukt. Anonymkode: c6df2...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Vi brukte romtempererte klemmeposer. Middagsglass kan også spises romtemperert Anonymkode: 20b04...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Her ville jeg ikke tenkt at middag må være det nest siste faste måltidet. Vår spiste middag med oss ca kl 19 fra han var 6 mnd (most/tilpasset i starten da). Om det blir litt seint for baby (særlig hvis man vil gi noe annet som siste måltid) kan det også fungere å varme opp (og evnt mose) rester fra middagen og gi til "frokost". Synes grøter og smoothier på pose og evnt litt banan er mye enklere i farta enn typisk middag, og så er det ikke så lenge til baby kan dele mat fra kafé/restaurant med deg og spise det meste. Anonymkode: b9816...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Spiser dere voksne middag 15.30-16.00 tiden? For vis dere spiser senere, kan barnet også spise middag senere. Anonymkode: 9114a...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan ta med middagsglass, får varmet det opp på kafeer og restauranter. Brødskive i småbiter kan du også ta med. Anonymkode: f1cd0...760 Hvis vi er et sted uten tilgang til noe restaurant eller kafé, kan man da gi brødskive og litt frukt til middag de gangene det er "krise"? Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg er så redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden TS her. Vil bare si tusen takk til alle for råd. Man vet ikke alltid hva man får av svar på slike sider og var litt redd for å bli angrepet eller kalt "dum" for spørsmålet mitt. Veldig hyggelig at folk responderer med respekt og mange nyttige råd. Hilsen en mamma som kanskje er litt for redd for å gjøre noe feil🙈 Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Maleficenta skrev (2 timer siden): Fins jo sånne grøter i klemmepose som inneholder frukt og grønnsaker. På farten går jo det an for er jo grønnsaker i tenker jeg og er mettende. Evt finnes det faktisk fra semper lasagne i klemmepose. Jeg har problemet at min ikke liker middagsglass. Tusen takk for svar. Ser nå at jeg kanskje har vært litt firkantet og tenkt at middag må være middag hvis du skjønner 😅 Jeg har et tips du kan prøve med middagsglass hvis du ikke allerede har testet det ut enda; kjør på med krydder. Når mini her får middagsglass så krydrer jeg for ekstra og god smak. Varierer mellom forskjellige krydder. Hvitløkspulver, pepper, chili (ikke mye), karri, spisskummen, paprikapulver, oregano, basilikum, vårløk og persille er krydder jeg bruker til å tilføre smak i de ellers smakløse middagsglassene. Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Du må jo ikke gi middag til samme klokkeslett hver dag. Hvis dere skal ut en dag på den tida du vanligvis gir barnet middag, så bytt om på middag og lunsj, f.eks., eller bare gi noe frukt e.l. som døyver sulten litt, så du kan gi seinere middag? Det er jo ikke så veldig annerledes enn man gjør som voksen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enten tok vi med middagsglass, eller vi hadde kokte poteter og gulrøtter moset på babyglass som vi tok med og varmet opp ute. Banan er og en grei nødløsning på farten. Anonymkode: 99bcc...26d Hadde dere med noe form for varmer eller varmet dere på kafé, restaurant? Om vi gir frukt eller noe annet så forskyves middagen til senere? Det erstatter ikke? Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Smør en matpakke med f.eks. brød og strimler av omelett, eller frukt/grønt. Hvis du er på farten og selv spiser ute på restaurant e.l., kan babyen smake på noe av din mat. Babyen trenger jo egentlig ikke middag som sådan. Det går an å gi smoothiepose klokka fire, liksom. Anonymkode: 43c37...399 Tusen takk for svar😊 Jeg ser av alle svarene jeg har fått at jeg har vært litt firkantet på at middag er da og da og at det må følge en bestemt rekkefølge 😅 Skjønner ikke helt hvordan jeg har tenkt egentlig 😅 Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis vi er et sted uten tilgang til noe restaurant eller kafé, kan man da gi brødskive og litt frukt til middag de gangene det er "krise"? Sikkert veldig dumt spørsmål, men jeg er så redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 5edae...4dc Selvfølgelig. Å når dere er et sted hvor barnet kan få smake av deres tallerken så er det fortsatt helt greit å ha med noe i reserve Anonymkode: c6df2...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar😊 Jeg ser av alle svarene jeg har fått at jeg har vært litt firkantet på at middag er da og da og at det må følge en bestemt rekkefølge 😅 Skjønner ikke helt hvordan jeg har tenkt egentlig 😅 Anonymkode: 5edae...4dc Det er hva som spises i løpet av dagen som betyr noe, ikke hvilket klokkeslett man spiser det 😉 Anonymkode: c6df2...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi brukte romtempererte klemmeposer. Middagsglass kan også spises romtemperert Anonymkode: 20b04...9f1 Det var jeg faktisk ikke klar over. Godt tips😊 Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spiser dere voksne middag 15.30-16.00 tiden? For vis dere spiser senere, kan barnet også spise middag senere. Anonymkode: 9114a...5c2 Vi gjorde i utgangspunktet ikke det, men begynte med det for å inkludere barnet og da få plass til resten av måltidene. Skulle hun spist middag i 18 tiden så blir det nest siste måltid før natta istede for grøt og da må den plasseres et annet sted i løpet av dagen😅 Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er hva som spises i løpet av dagen som betyr noe, ikke hvilket klokkeslett man spiser det 😉 Anonymkode: c6df2...32c Det er faktisk veldig sant. Anonymkode: 5edae...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå